• Anonym (Missnöjd)

    Värdelöst sex

    Hej!


    Har varit ihop med min sambo snart 2 år, och är riktigt trött på det miserabla sexet. Jag har påpekat flera gånger att jag är missnöjd, och önskar att vi kunde lägga ned lite mer tid på min njutning emellanåt. Han påstår att han förstår mig och säger att han ska bättra sig, utan resultat. Jag har ställt upp på att testa nya saker för min sambo, och haft en hel del ofrivilligt sex för husfridens skull, men får inget tillbaka. 


    Jag kan be om allt från variation, mer förspel (det där som sker innan kläderna åker av) att man måste lägga ned tid och energi på varandra i övrigt också för att man ska känna sig åtrådd och älskad.  Jag säger också att jag upplever en orättvisa i sängen, där jag kan ge oralsex i 20-40 min, men får ingen sådan behandling i gengäld. Det engagemang jag ger honom i sängen ger han aldrig tillbaka, och jag känner mig utnyttjad. Han har sina tillkortakommanden i sängen med han kompenserar på inget sätt för det. Han har också börjat gnälla över att jag inte vill ligga längre, han känner sig inte åtrådd utav mig längre osv. Jag förklarar för honom att jag blir sexuellt avtrubbad när jag inte får något tillbaka, att han "tjänar" jättemycket på den obalans vi har i sänghalmen medans jag får vara glad om han håller längre än 2 minuter..


    Helt enkelt, sambon har aldrig gett mig en orgasm (eller okej skönt sex..) och verkar inte ha några planer på att ge mig det heller.  


    vad gör man, när man älskar personen i övrigt och inte kan tänka sig att ha öppna förhållanden/KK och dylikt? Vi har ju pratat och haft otaliga bråk, ska man börja sex-strejka för att budskapet ska gå fram? 


    och till er som säger att en orgasm är ens egna ansvar, så säger jag - då har jag ju ingen anledning alls att ligga med min partner!

  • Svar på tråden Värdelöst sex
  • Anonym (Du har ju ändå)

    Du har ju ändå en sambo plus sex så så katastrofalt är det ju inte.

  • Anonym (Why)

    Varför i hela friden gör du allt detta för din sambo, du får ju inte ett skit tillbaka!?!

    En sak om det gått ett par månader men 2 år....?

    Förslag på åtgärder:

    1. Sluta göra saker för egoist-svinet.

    2. Gör slut och kasta ut egoist-svinet.

    3. Skaffa en ny man som är intresserad av GEMENSAM njutning.

  • Anonym (.)

    Tror du kommer landa i:

    A) acceptera läget. Han kommer sannolikt inte bli märkbart bättre i framtiden, oavsett hur mycket ni pratar om det. Med risk för att du blir gammal och bitter över det bortkompromissade sexlivet i längden.

    B) lämna. Du vill inte längre kompromissa bort ditt sexliv, oavsett hur bra allt annat är. Goda chanser att nån annan kommer säkert göra dig lika lycklig, även om du får en tuff tid direkt.

    C) otrohet. Försöka äta kakan o ha den kvar. Med alla risker o problem som det medför.

    Tyvärr finns väldigt få exempel där partnern ändras markant till det bättre skulle jag säga.

  • Anonym (Why)
    Anonym (Du har ju ändå) skrev 2019-08-16 15:31:30 följande:
    Du har ju ändå en sambo plus sex så så katastrofalt är det ju inte.

    Är du TS sambo? Vad ska TS med en sådan rövhatt till? Mycket bättre att vara singel och knulla med killar som är engagerade i sängen istället för att bete sig som feta EGOISTER som TS sambo gör.
  • Solarn

    Det handlar väl inte om att sexstrejka utan intresset dör ju i sån situation. Din sambo låter helt enkelt självisk, för jag gissar att han inte är lika oförstående gällande andra saker som förklaras för honom. Jag hade inte kunnat leva så.

  • Anonym (Bill)
    Anonym (.) skrev 2019-08-16 15:33:55 följande:

    Tror du kommer landa i:

    A) acceptera läget. Han kommer sannolikt inte bli märkbart bättre i framtiden, oavsett hur mycket ni pratar om det. Med risk för att du blir gammal och bitter över det bortkompromissade sexlivet i längden.

    B) lämna. Du vill inte längre kompromissa bort ditt sexliv, oavsett hur bra allt annat är. Goda chanser att nån annan kommer säkert göra dig lika lycklig, även om du får en tuff tid direkt.

    C) otrohet. Försöka äta kakan o ha den kvar. Med alla risker o problem som det medför.

    Tyvärr finns väldigt få exempel där partnern ändras markant till det bättre skulle jag säga.


    Håller med. Min teori är att hur man är i sexet styrs väldigt mycket av din inprogrammerade personlighet. Och en sak som är centralt i ett förhållande är just viljan du har att göra det skönt för din partner. Saknas den viljan kan man knappast bli en bra sexpartner. Teknik kan man lära sig - men då måste viljan finnas med som en grundegenskap. Tänker man bara på sin egen njutning blir man aldrig en bra sexpartner.  
  • Anonym (Emma)

    Har du gett instruktioner när ni har sex om vad du gillar och hur han ska göra? Har du kommit med förslag på variationer?

    Jag hade nog gett upp sexet, gjorde det i ett förhållande så vi hade olika drifter. Tror att det va en orsak till att det sedan Inte höll.

  • Smultronmarmelad

    Vill han ligga får han ju se till så du också vill det. Sen kan jag väl tycka att bara för att man ger oralsex kan man inte kräva det tillbaka men förspel och uppskattning kan han väl fan bjussa på!

    Och när han säger att du inte verkar åtrå honom får du väl vara ärlig och säga att han kan hotta upp sitt beteende

  • Anonym (in the sac)

    En del är bra på sex andra inte.

    Jag förstår ditt bekymmer och jag tror inte sexet kommer att förändras mycket alls vad du än gör faktiskt. Han är inte bättre än så. Han kommer inte bli något bättre heller.

    Men jag fattar inte upptäckte du inte det här på en gång? Har du varit missnöjd i flera år och försökt lära honom sex som du vill ha det och han fattar fortfarande inte.

    Det var ju det jag just sa det blir inget bättre för det är så svårt att ändra på hur någon knullar.

    Men han kanske är trevlig och bra annars. Men det är de flesta män.

  • Anonym (in the sac)
    Anonym (in the sac) skrev 2019-08-16 20:22:20 följande:

    En del är bra på sex andra inte.

    Jag förstår ditt bekymmer och jag tror inte sexet kommer att förändras mycket alls vad du än gör faktiskt. Han är inte bättre än så. Han kommer inte bli något bättre heller.

    Men jag fattar inte upptäckte du inte det här på en gång? Har du varit missnöjd i flera år och försökt lära honom sex som du vill ha det och han fattar fortfarande inte.

    Det var ju det jag just sa det blir inget bättre för det är så svårt att ändra på hur någon knullar.

    Men han kanske är trevlig och bra annars. Men det är de flesta män.


    En annan sak om du ska leva med honom resten av livet då får du acceptera att det är så här.
  • LuciferIV

    Låter ju helt sinnessjukt.

    Förstår faktiskt inte hur en del människor är funtade som dels är så ointresserade av sin partners njutning, dels sen inte förstår varför sexlivet dalar när det är de själva som är problemet.

    Dumpa honom!

    Har han inte begripet efter 2 år, kommer det inte att bli bättre heller.

  • Anonym (Älskaren)

    Seriöst!? Vad är det för tramsig kille du har.. Akta dig noga för den typen av män. Det är ingen du kommer vilja dela ditt liv med.

    Han kommer sitta där om 20 år med sina popcorn, öl och häcka framför Tv:n varje helg för att titta på engelsk fotboll.

    Skaffa en riktig man som vill knulla sin flickvän/fru så hon skriker av orgasm.

    Eller så porrar du till det?: gränsla hans ansikte och gnid fittan mot honom. Ta ut svängarna. Krydda sexet om ni kört fast i någon slentrianmässigt sex.

    Tycker han inte om din fitta så är det kört.

    Själv lämnar jag ALDRIG min kvinna utan att hon fått minst 2 orgasmer. Om jag så ska behöva grästrimmern för att hon ska komma. För oss är bådas njutning viktig.

  • Anonym (Oly)

    Jag förstår inte riktigt hur detta funkar-

    Om du säger:

    -jag är sugen på sex, jag vill att du börjar med att slicka mig.

    Gör han inte det då? Väljer han bort sex helt för att han inte pallar?

Svar på tråden Värdelöst sex