• Anonym (anonym)

    Jag vill inte jobba

    Jag vill verkligen inte jobba. Finns det något skönare än att sova tills klockan två, och att allmänt vara en dagdrivare? Jag ser mig själv som en slacker och en livsnjutare. Om jag hade kunnat så skulle jag aldrig jobbat, men man måste försörja sig själv. Jag har försökt plugga efter gymnasiet, men har hoppat av. Den enda utbildningen jag har är gymnasiet, samhällsvetenskapsprogrammet. Det begränsar mina jobbmöjligheter, och jag vill inte jobba på t.e.x McDonalds. 

    Hur slutar man vara en slacker? 

  • Svar på tråden Jag vill inte jobba
  • Drottningen1970

    Välkommen i klubben. Skulle helst aldrig mer jobba en minut till och då har jag ändå ett hyfsat kul jobb. Men sånt är livet. 20 år kvar till pension.

  • Anonym (proffisonell slacker)

    Du måste ju göra det snygg, jag sitter mellan stollar i alla vårdköer som finns =P sen skiter jag i att gå på mötet skyller på att posten inte kom eller att jag fick en panik attack buhu eller nåt annat skit,, har gått på soc sen jag var 18 är 43 idag hahahahaha jag tänker aldrig jobba har för mycket film och spel att leka med =P var lite smart och spela ut olika myndigheter mot varandra =P funkar skit bra för mig,, min soc kärring fick för sig att ja skulle gå till af  nyligen så grinande till kärringen där och nu står de i min planering att jag ska ta det lugnt hahahahahaha tänker ringa min läkare på måndag säga att det gör ont igen,, sen ringer jag öppenpsyk säger jag hör röster sen när jag får tider skiter jag i dom kommer med dåliga ursäkter och drar ut på det =P det är synd om mig ja har panik attacker och är ledsen hahahahahaahah dom är idioter ,, men du måste sköta det snygg,,, sätt dig i vårdköerna sen skyller du ifrån dig och spelar ut dom mot varandra dom fattar ingenting,, nej nu ska ja se på film äta godis sen efter helgen vill jag ha mer pengar =P tack arbetare ,, arbete är inget för mig men kul att andra vill göra skiten

  • Anonym (-)

    Jag jobbar eftermiddagar.

    Sover hur länge jag vill och går på mitt pass vid 15 eller 16 (olika). Går av passet 19 eller 20 (beroende på när jag börjar).

    Helger är jag helt ledig.

    Får ut ungefär 23K så ingen superlön med tanke på vart jag bor, men ändå helt okej för det arbete jag utför.

  • Anonym (F)

    Med sinande kassa kommer du bli tvungen att börja jobba. Om du ändå måste, varför inte jobba med något som känns meningsfullt?

  • Anonym (F)
    Anonym (proffisonell slacker) skrev 2019-08-16 20:42:17 följande:

    Du måste ju göra det snygg, jag sitter mellan stollar i alla vårdköer som finns =P sen skiter jag i att gå på mötet skyller på att posten inte kom eller att jag fick en panik attack buhu eller nåt annat skit,, har gått på soc sen jag var 18 är 43 idag hahahahaha jag tänker aldrig jobba har för mycket film och spel att leka med =P var lite smart och spela ut olika myndigheter mot varandra =P funkar skit bra för mig,, min soc kärring fick för sig att ja skulle gå till af  nyligen så grinande till kärringen där och nu står de i min planering att jag ska ta det lugnt hahahahahaha tänker ringa min läkare på måndag säga att det gör ont igen,, sen ringer jag öppenpsyk säger jag hör röster sen när jag får tider skiter jag i dom kommer med dåliga ursäkter och drar ut på det =P det är synd om mig ja har panik attacker och är ledsen hahahahahaahah dom är idioter ,, men du måste sköta det snygg,,, sätt dig i vårdköerna sen skyller du ifrån dig och spelar ut dom mot varandra dom fattar ingenting,, nej nu ska ja se på film äta godis sen efter helgen vill jag ha mer pengar =P tack arbetare ,, arbete är inget för mig men kul att andra vill göra skiten


    Du måste ju leva skitsnålt?
  • Anonym (proffisonell slacker)
    Anonym (F) skrev 2019-08-16 20:47:53 följande:
    Du måste ju leva skitsnålt?
    Lagar mat själv så kommer undan en del på det men annars inte så farligt ,, köpte en ny fin dator nyligen för 8 lax tog den på kredit ,, visst fan kan du inte springa på krogen och grejer hela tiden eller resa jorden runt men det är ändå inte för mig,, klarar mig bor i en tvåa med tjejen som har samma filosofi i livet =P är nöjd
  • Anonym (proffisonell slacker)
    Drottningen1970 skrev 2019-08-16 20:38:25 följande:

    Välkommen i klubben. Skulle helst aldrig mer jobba en minut till och då har jag ändå ett hyfsat kul jobb. Men sånt är livet. 20 år kvar till pension.


    Tack för ditt bidrag
  • Anonym (proffisonell slacker)
    Anonym (F) skrev 2019-08-16 20:47:53 följande:
    Du måste ju leva skitsnålt?
    Inge lyxliv direkt men det är ju nåt man får ta ,hellre snålt än jobb =P
  • Anonym (sjukpensionär)

    Det är inte så väldigt roligt efter några år, faktiskt. Jo kanske om man är friskt och har pengar att leva loppan för. Annars så sitter man där ensam efter ett tag och ser hur resten av världen springer om och ifrån en.

    Jag vill jobba. Jag skulle ge vad som helst för att få/kunna jobba.

  • Anonym (A)
    Anonym (sjukpensionär) skrev 2019-08-16 20:56:39 följande:
    Det är inte så väldigt roligt efter några år, faktiskt. Jo kanske om man är friskt och har pengar att leva loppan för. Annars så sitter man där ensam efter ett tag och ser hur resten av världen springer om och ifrån en.

    Jag vill jobba. Jag skulle ge vad som helst för att få/kunna jobba.
    +1
Svar på tråden Jag vill inte jobba