Inlägg från: 2barnsmorsan |Visa alla inlägg
  • 2barnsmorsan

    Någon som lyckades gå ner 30-40 kg?

    [quote=79836899][quote-nick]Sara101010 skrev 2019-08-16 22:02:41 följande:[/quote-nick]Hej!

    Undrar om någon här har lyckats att gå ner  ca 30-40kg? Hur och vad gjorde ni? Hur lång tid tog det?

    Jag har 35 kg övervikt och fetma grad 1och har testat det mesta tror jag, nu vill jag veta om det verkligen går att gå ner i vikt..[/

    Ja jag har gått ner från ca 90kg, vägde mig inte så mycket när jag var tjock så har ingen exakt siffra, till 58kg.

    Jag gick på viktväktarna och började så småningom träna styrketräning för att behålla muskelmassa och forma kroppen. Det tog nog ca 1 år att landa på min målvikt som var 65kg, detta är ca 18 år sedan. Sen har jag fortsatt att träna och tänka på vad jag äter. Vägde som minst 58 men har gått upp i samband med graviditeter och sen kört viktväktarna någon gång igen för att gå ner. Men nu vet jag hur jag ska äta så skulle jag börja lägga på mig så kan jag bara tänka lite extra på maten.

    Ligger nu runt min bästa vikt 65kg.

    Det viktigaste för viktnedgång är att ha koll på kaloriintaget och lära sig vad man kan äta som ger mycket näring och mättnad utan att vara för kaloririkt och som fortfarande är gott. :)

    Sen skulle jag rekommendera styrketräning för att bibehålla muskelmassa och få en lite fastare kropp. Större Muskler bränner också mer fett så det är bra för att sen hålla vikten.

Svar på tråden Någon som lyckades gå ner 30-40 kg?