• floatwithme

    Osäker när jag bör ha sex med honom

    Jag och min pojkvän har känt varandra i ett år, varit i ett förhållande i ett halvår. Hur vet man när man ska börja ha sex??? Av nån anledning väntade vi, han ville ta det försiktigt eftersom han brydde sig om mig så han. Vi hade inte sex i början. Jag tror att om vi hade gjort det tidigare och fått det avklarat, att det inte hade blivit en så stor grej. Men nu har det blivit det, och jag blir liksom nervös av att vänta. Vill bara att det ska hända.

    Men nu har jag blivit typ rädd för att göra det eftersom det blivit en stor grej? Jag är naturligt passiv och blyg och inte alls sexuellt erfaren. Han verkar typ vilja att jag ska ta det initiativet. Men han är kille och med erfaren, jag vill bara att han ska ta initiativ. Om jag inte vill så säger jag såklart det så jag fattar inte varför jag måste ta initiativet då jag inte vågar. Det kommer nog aldrig att hända. Kanske om jag blir mer erfaren med tiden men absolut inte nu. Han säger att han inte behöver sex men att det är någonting som vore speciellt. Jag sa att han kan ta initiativ men han sa att det kan han inte göra eftersom det är hälsosammast/tryggast om det kommer från mig. Men jag litar verkligen på honom och älskar honom.

    Känner mig dum och skäms typ, vill bara ha ett normalt förhållande där killen verkligen vill ha tjejen och så händer saker naturligt. Känns som han inte är tillräckligt passionerad när det kommer till mig. Jag vet att detta är jävligt förlegat och vet inte varför jag känner såhär men blir lite avtänd för jag vill att han ska vara typ mer manlig. Känner mig typ misslyckad för att inget sex har hänt.

    Vi är långdistans så nästa gång vi ses kommer det nog vara awkward eftersom jag tog upp detta kring sex och att jag inte fattar varför vi väntar och han säger att han är beredd att ha sex men endå kommer inget att hända

  • Svar på tråden Osäker när jag bör ha sex med honom
  • Hegeltegel

    Ligg bara!

    Bästa sättet att lära känna någon på djupet. Men när ni väntat så länge så förstår jag att det kan bli spännt. Kan bara ge rådet att leka och smeka och hoppas ni släpper på alla hämningar

  • floatwithme
    Hegeltegel skrev 2019-08-17 00:49:29 följande:

    Ligg bara!

    Bästa sättet att lära känna någon på djupet. Men när ni väntat så länge så förstår jag att det kan bli spännt. Kan bara ge rådet att leka och smeka och hoppas ni släpper på alla hämningar


    Jag vill verkligen! men är så blyg, suck...
  • neverpreggo

    Han respekterar din vilja och det gör dig avtänd?

    Skriv till honom att du verkligen vill ligga nästa gång ni ska ses men att du är blyg och att han behöver ta initiativet för du vågar helt enkelt inte. Men att du är kåt på honom.

  • Anonym (Camilla)

    Håller ned neverpreggo. Skriv till honom. Säg till honom att han får visa att han vill ha dig, att han åtrår dig och ta tag i situationen. Han får leda dig. Det borde han fatta. Kan det vara så att han inte alls är erfaren och inte vill erkänna det? Hånglar ni? Smeker ni varandra? Eller inget fysiskt alls? Väntar ni på giftermål? Vet du vad han pysslar med när ni inte ses? Våga ta för dig. Du har rätt till och äger din sexualitet. Var rädd om dig!

  • floatwithme
    Anonym (Camilla) skrev 2019-08-17 08:30:49 följande:

    Håller ned neverpreggo. Skriv till honom. Säg till honom att han får visa att han vill ha dig, att han åtrår dig och ta tag i situationen. Han får leda dig. Det borde han fatta. Kan det vara så att han inte alls är erfaren och inte vill erkänna det? Hånglar ni? Smeker ni varandra? Eller inget fysiskt alls? Väntar ni på giftermål? Vet du vad han pysslar med när ni inte ses? Våga ta för dig. Du har rätt till och äger din sexualitet. Var rädd om dig!


    Jag sa att jag ville att han skulle göra det. Han sa på riktigt att han "absolut inte" kan göra det eftersom det inte känns rätt. Vi gör en del sexuella grejer, främst att han ger mig njutning. Men vågar inte ge honom detsamma, liksom vad ska jag göra, bara helt plötsligt grabba tag i kuken?
  • Anonym (!)
    floatwithme skrev 2019-08-17 09:32:41 följande:
    Jag sa att jag ville att han skulle göra det. Han sa på riktigt att han "absolut inte" kan göra det eftersom det inte känns rätt. Vi gör en del sexuella grejer, främst att han ger mig njutning. Men vågar inte ge honom detsamma, liksom vad ska jag göra, bara helt plötsligt grabba tag i kuken?

    Det behöver inte ske plötsligt. Du kan närma dig lite i taget. En människa har en massa ljuvliga kroppsdelar: armar, axlar, nacke, bröstkorg, rygg, mage, rumpa, lår ... Vänj dig först vid att smeka hans kropp och låt så småningom handen vandra mot kuken!
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (!) skrev 2019-08-17 10:30:33 följande:

    Det behöver inte ske plötsligt. Du kan närma dig lite i taget. En människa har en massa ljuvliga kroppsdelar: armar, axlar, nacke, bröstkorg, rygg, mage, rumpa, lår ... Vänj dig först vid att smeka hans kropp och låt så småningom handen vandra mot kuken!


    Håller med! Gå varsamt fram. Lite i taget sen ger det sig.
  • Anonym (Dj)

    Är han mycket äldre än dig? Din historia påminner om en annan tråd där mannen var typ 50 och tjejen 19år.

    Jag förstår att han vill att du tar initiativet om det är så stor åldersskillnad.

    Vad skulle få dig att våga kyssa honom passionerat och börja smeka honom innanför tröjan och jobba neråt. Sen tittar du på honom och nickar. Fattar han inte då så är det nått annat bakom.

  • floatwithme
    Anonym (Dj) skrev 2019-08-17 11:14:04 följande:

    Är han mycket äldre än dig? Din historia påminner om en annan tråd där mannen var typ 50 och tjejen 19år.

    Jag förstår att han vill att du tar initiativet om det är så stor åldersskillnad.

    Vad skulle få dig att våga kyssa honom passionerat och börja smeka honom innanför tröjan och jobba neråt. Sen tittar du på honom och nickar. Fattar han inte då så är det nått annat bakom.


    Lol jag är 20 och han är 48. Jag borde ta initiativ men vågar inte så ska fan aldrig ha sex nånsin alltså, är inte ens kåt så spelar ingen roll.
Svar på tråden Osäker när jag bör ha sex med honom