• Anonym (Hallå)

    Hur säkert är ett neg grav.test dagen innan beräknad mens?

    Testade negativt med Clearblue monitors tester idag, dagen innan beräknad mens. MEN har jättetydliga symptom alternativt PMS:en från helvetet (första gången nånsin isf).

    Hur säkert är det? Jag har fem graviditeter bakom mig och alla gånger testat positivt två dagar innan beräknad mens.

  • Svar på tråden Hur säkert är ett neg grav.test dagen innan beräknad mens?
  • Anonym (Test)

    Om du har plussat tydligt 2 dagar innan BIM 5 gånger förut så skulle jag lita på att testet är rätt och att du inte är gravid.

    Visst finns det kvinnor som plussar sent men personligen tror jag att du inte är en av dem med tanke på tidigare erfarenheter

  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Test) skrev 2019-08-17 12:07:26 följande:

    Om du har plussat tydligt 2 dagar innan BIM 5 gånger förut så skulle jag lita på att testet är rätt och att du inte är gravid.

    Visst finns det kvinnor som plussar sent men personligen tror jag att du inte är en av dem med tanke på tidigare erfarenheter


    Ok, ja det var min tanke också. Då måste jag nog kolla upp varför jag mår så dåligt.
  • Anonym (w)
    Anonym (Hallå) skrev 2019-08-17 13:46:25 följande:
    Ok, ja det var min tanke också. Då måste jag nog kolla upp varför jag mår så dåligt.
    Vad exakt tänker du söka vård för?
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (w) skrev 2019-08-17 14:26:18 följande:

    Vad exakt tänker du söka vård för?


    Kraftiga buksmärtor och yrsel främst, har aldrig känt så tidigare
  • Anonym (Test)
    Anonym (Hallå) skrev 2019-08-17 14:35:59 följande:

    Kraftiga buksmärtor och yrsel främst, har aldrig känt så tidigare


    Kraftiga buksmärtor som man måste söka vård för brukar ju heller inte vara typiska symptom för graviditet (sen kan det säkert förekomma) så du gör nog rätt i att söka vård om du har så ont :/

    Om du inte har kraftig mensvärk och det är den som spökar vill säga
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Test) skrev 2019-08-17 16:01:54 följande:

    Kraftiga buksmärtor som man måste söka vård för brukar ju heller inte vara typiska symptom för graviditet (sen kan det säkert förekomma) så du gör nog rätt i att söka vård om du har så ont :/

    Om du inte har kraftig mensvärk och det är den som spökar vill säga


    Det är ju det jag inte vet. Jag har aldrig besvär av mensvärk. Detta känns som tidiga värkar ungefär och känns både i mage och rygg.
  • Anonym (Test)
    Anonym (Hallå) skrev 2019-08-17 16:08:35 följande:

    Det är ju det jag inte vet. Jag har aldrig besvär av mensvärk. Detta känns som tidiga värkar ungefär och känns både i mage och rygg.


    Ring 1177 och rådfråga
Svar på tråden Hur säkert är ett neg grav.test dagen innan beräknad mens?