• Anonym (nyfik­en)
    Sat 17 Aug 2019 11:55
    6401 visningar
    40 svar
    40
    6401

    Du som blev kär när någon av er var gift

    Skilde sig den gifta parten för sin nya kärleks skull?
    Isåfall: Hur lång tid tog det?
    Hur blev relationen sen? Sambo, gift, barn?
    Är ni tillsammans än idag? Hur länge höll relationen/har relationen hållit?

    Snälla dela med dig av din historia. Vill även gärna veta kön på båda parter.

    Om det inte blev skilsmässa för den nya relationens skull, berätta gärna du med om det och hur det slutade.

  • Svar på tråden Du som blev kär när någon av er var gift
  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Sat 17 Aug 2019 12:28
    #3
    Anonym (444) skrev 2019-08-17 12:17:23 följande:

    Grundregel: En gift man som säger att hans äktenskap är tråkigt och älskar dig, men han ska lämna henne längre fram när barnen är större, när semestern är slut, när frun mår bättre osv lämnar aldrig sin fru. Det är nåt som han säger för att han vill säkerställa att du nöjer dig med att vara älskarinna.


    Det var inte det jag frågade, och jag träffar ingen gift man, men tack ändå.
  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Sat 17 Aug 2019 12:33
    #4
    Anonym (Någon) skrev 2019-08-17 12:03:22 följande:
    Jag trodde att jag blev kär men det var en villfarelse. Han var bara spännande och förbjuden.
    Mitt äktenskap hade gått i stå, min man var mer intresserad av sitt fritidsintresse än av sin familj och jag sökte mest spänning och uppmärksamhet.

    Hittade "den nya" på ett community och efter en tid träffades vi och blev någon sorts kk.
    Han blev kär i mig, jag var (har jag insett efteråt) mest förälskad i uppmärksamheten från honom. Han var jäkligt het, snygg, tränad... min man var typ det motsatta.

    Skilsmässan blev ett faktum efter ett drygt halvår och jag blev sambo med den nya 1½ år senare.
    Ett par månader efter sammanflyttningen började misshandeln. Jag blev kvar i nästan fem år med otaliga våldtäkter och grov misshandel med bl a frakturer på flera ställen i kroppen.

    Till sist hämtade polisen oss och jag anmälde honom, han fick sitta inne en längre tid och betala ett högt skadestånd.

    Idag är jag vän med min fd man igen men jag tror inte det finns någon möjlighet att hitta tillbaka... jag litar inte på att han inte "glömmer" mig igen och han litar inte på att jag inte är otrogen.

    Så bortkastade år...
    Tack, det låter lite som att du och din ex-man kanske egentligen vill vara ihop?
    Så tråkigt att allt blev bortkastat för dig. Det ser ju ut som att de flesta relationer som börjar med en skilsmässa för den ene inte håller i längden. Att det i princip aldrig är värt det att inleda en relation när en är gift. Skulle vara intressant att höra flera FL-användares erfarenheter av detta!
  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Sat 14 Sep 2019 15:40
    #20
    Qlöz skrev 2019-08-18 17:25:04 följande:

    Har du en älskare eller är du älskarinna ts?


    Varken eller. Dock var jag älskarinna för många år sedan.
    Jag tycker det varit så många trådar om kärlek/"kärlek" i en otrohetsaffär och folk har så starka åsikter och uppfattningar åt ena eller andra hållet men mer sällan man får reda på hur det gick sedan, på ett långsiktigt plan. Kanske finns det forskning och statistik men nu ville jag höra personliga historier. Mycket intressant läsning med alla svar! Tack för att ni delar med er!
  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Sat 14 Sep 2019 21:11
    #22
    Anonym (Värmlandstös) skrev 2019-09-14 20:48:01 följande:

    Ingen historia är den andra lik. I en otrohetssituation är tre individer inblandade.

    Detta innebär att en historia som någon annan berättar om här i tråden inte kan appliceras på din situation TS, eftersom du är en annan person än den som berättar. Då blir det också ett annat resultat än det som du TS varit med om eller hoppas på.

    Vad vill du med denna tråd, egentligen?

    Är syftet att samla ihop olika erfarenheter för att skriva en bok?

    Är syftet att hitta någon i din egen situation som kan ge dig hopp om, ett för dig, positivt utfall?

    Eller är du vän med någon som mår dåligt och vill samla in berättelser för att peppa denne?

    Här är min historia. Levde som sambo och blev kär i en man som också levde som sambo. Vi gjorde slut med våra respektive och lever nu lyckliga i alla våra dagar som gifta????.

    Hoppas min historia kan tillföra dig något????!


    Nej jag har ingen sån situation i mitt liv nu och tänker undvika det också. Har ingen vän heller i sån situation.
    Vad jag vill med denna tråd har jag redan försökt förklara.
    Jag ska inte skriva någon bok jag är bara intresserad av att läsa och ta del av era erfarenheter. Ifrågasätter du alla människor som visar intresse för något ämne?
    Vet inte om jag ska ta din historia seriöst, låter nästan som att du försöker förlöjliga det hela.

  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Sat 14 Sep 2019 22:20
    #26
    Anonym (Värmlandstös) skrev 2019-09-14 21:44:02 följande:

    Något sarkastisk var jag, men det var för att skaka om dig lite grann.

    Vill att du ska gräva djupt inom dig själv, det är först då man kan utvecklas.

    Gräv vidare...varför vill du höra resultatet av otrohet? Du skriver ju att du var älskarinna för många år sedan...behöver du hjälp att ta dig vidare?

    Många frågor här....har själv grävt djupt efter att min man var otrogen. Lärt mig mycket om mig själv.


    Ok, tack för omtanken. :) Det är väldigt lockande att svara på dina frågor men den diskussionen hör inte hemma i den här tråden känner jag
  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Sat 14 Sep 2019 23:09
    #28
    Anonym (Värmlandstös) skrev 2019-09-14 22:54:46 följande:
    Fattar precis...men du vill ändock att vi andra ska bjuda på oss själva och lämna ut våra historier som har orsakat oss eller andra smärta? Men ändå är du hemlig...hm hur tänkte du där?

    Jag tror att man måste ge för att få. Jag är inte nyfiken på din historia, men om du vill utvecklas och få genuint ärliga svar, så är mitt råd att bjuda på dig själv.

    Man kan ju skriva utan att gå in på avslöjande detaljer, så skrev ju tex jag!

    Lycka till och hoppas att din tråd ger dig de svar du söker!
    Var och en gör som den vill. Jag tvingar ingen att svara. Du är inte intresserad av att höra min historia men du ställer det hela i ett perspektiv där du frågar mig om jag behöver hjälp att gå vidare, jag ska gräva och utvecklas osv, det hör definitivt inte till tråden. Men starta gärna en egen tråd på det ämnet, gräva i före detta älskarinnors inre, och länka dit, så ska jag försöka svara.
  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 11:38
    #33
    Anonym (Värmlandstös) skrev 2019-09-15 10:42:04 följande:
    Bra ide? att starta en egen tråd om ämnet ?gräva i en älskarinnas inre?. Vet inte hur man gör när man länkar, men får göra ett försök.

    Ha en bra dag ts och återigen lycka till med ALLT i livet!
    Tack så väldigt och jag önskar dig detsamma!
Svar på tråden Du som blev kär när någon av er var gift