• Anonym (Verliebt)

    Hur får jag kontakt med honom?

    Jag är intresserad av en man som jag har svårt att lista ut hur jag ska kunna få kontakt med, kan man säga. Det enda sättet jag har att nå honom är via en sida på Facebook, där kan jag skicka meddelanden direkt till honom men han har inget eget fb-konto. MEN det är inte säkert att det är just han som läser dem, eftersom det är två-tre personer till som har tillgång till sidan, typ admins antar jag.

    Så i söndags kommenterade jag på en sak som var relevant för dem, och han skrev tillbaka! <3 Jag var trött och tänkte inte särskilt klart och trots att jag skrev tillbaka väntade jag inte mer än några minuter innan jag gav upp och gick till sängs. Idioti, för ett par minuter efter det skrev han igen och var otroligt charmig, skickade till o med en puss-smilie ;)

    Jag gick på moln i flera dagar och tänkte att näää man ska inte visa sig för ivrig (fler idiottankar, japp) så jag skrev inte förrän på torsdag kväll, ungefär samma tid, väldigt sent med andra ord. Jag försökte skriva att jag gärna hade fortsatt prata förra gången och frågade vad han haft för sig sedan sist. Och han såg det inte... Men någon såg det iaf morgonen efter. Och sedan dess inte ett ljud!

    Och jag tänker att 1) han såg det men bryr sig inte om att svara av någon anledning eller att 2) det var någon annan som såg det och tycker att det inte var så viktigt och har inte heller meddelat den jag egentligen ville nå.

    Vad sjutton ska jag göra nu?? Jag vill så klart kunna sitta och flirta med honom online men det är ju pinsamt om de andra ser vad jag skriver, samtidigt har jag ingen aning om jag bara vänta på att han kanske aldrig hör av sig på egen hand eller om jag själv ska höra av mig, och vad skriver jag i så fall för att återuppta kontakten, och hur snart osv?

    Vad säger t ex ni killar om sånt här, hur vill ni att en tjej gör för att kontakta er och har jag gjort något som skulle verka märkligt på nåt sätt? Det känns inte så men man vet ju aldrig, och jag kan tillägga att han verkligen var den som var mest framåt, jag var bara normalt trevlig och känner inte att jag gått på för hårt för att kunna skrämma bort honom.

  • Svar på tråden Hur får jag kontakt med honom?
  • Anonym (Jonsson)

    Människan har alltså inte något privat konto på varken Facebook, Instagram, twitter eller någon innan social media? 

    I sämsta fall kan du ju skriva ett vanligt brev och skicka med snigelpost, hans adress kan ju inte vara omöjligt att få tag på.

  • Anonym (Verliebt)
    Anonym (Jonsson) skrev 2019-08-17 21:59:22 följande:

    Människan har alltså inte något privat konto på varken Facebook, Instagram, twitter eller någon innan social media? 

    I sämsta fall kan du ju skriva ett vanligt brev och skicka med snigelpost, hans adress kan ju inte vara omöjligt att få tag på.


    Precis! Helt anonym online, hur man nu kan vara det i dagens läge x)

    Jag är osäker på hans adress, jag har en adress till en person med rätt namn men det går inte att verifiera om det är han. Ingen fara om det hamnar fel, det struntar jag väl lite i men det vore kul att veta om det kom rätt. Och tänk om han inte hör av sig då heller!

    Ärligt talat har jag svårt att se honom sätta sig och skriva ett tillbaka, gör folk det fortfarande..? Jag gillar ju brev men känner mig ofta omodern... Känns lättare att kontakta någon online, särskilt om man ska försöka bygga upp något slags intresse från hans sida.

    Han vet att jag existerar, vi har haft vår första kontakt (som kändes riktigt bra) men mer än så är det inte just nu.
  • Fjäril kär

    Du menar att han delar konto med någon annan? Då får du helt enkelt fråga om han finns på mail, sms eller något annat.

  • Anonym (meddelande)

    Kan du inte skriva på deras sida typ: Det här är ett meddelande till xx. Kan du kontakta mig på privat på *skriv din mejl eller liknande*. Då får du fram ditt meddelande istället för att sitta och flörta på en kanal där andra kan se.

  • Anonym (Verliebt)
    Fjäril kär skrev 2019-08-17 22:09:35 följande:

    Du menar att han delar konto med någon annan? Då får du helt enkelt fråga om han finns på mail, sms eller något annat.


    Ja de är minst tre som har tillgång till samma konto :s Lagom jobbigt för en som inte är van att flirta på länge.

    Bra idé iaf, om jag kan komma över min genans att skriva det så de andra kan se x) Friskt vågat sägs det...

    Jag vill bara inte uppfattas som en i mängden, lite av skräppost i mänsklig skepnad. Det är svårt att sticka ut på ett positivt sätt liksom.
  • Anonym (Verliebt)
    Anonym (meddelande) skrev 2019-08-17 22:11:44 följande:

    Kan du inte skriva på deras sida typ: Det här är ett meddelande till xx. Kan du kontakta mig på privat på *skriv din mejl eller liknande*. Då får du fram ditt meddelande istället för att sitta och flörta på en kanal där andra kan se.


    Ja det är väl nåt sånt jag kommit fram till också, att jag måste adressera just honom i ett meddelande. Men bra iaf att låta honom kontakta mig på en mer privat kanal, tack för tipset!
  • Anonym (Hur)

    Har du träffat honom nångång? Gemensamt konto på fb?

    Vet du ens om han är singel?

  • Anonym (Verliebt)
    Anonym (Hur) skrev 2019-08-17 22:45:53 följande:

    Har du träffat honom nångång? Gemensamt konto på fb?

    Vet du ens om han är singel?


    Vi har inte träffats irl men såvitt jag vet är han singel och har varit det rätt länge. De han delar konto med är polare så inget fuffens på det sättet ;)
  • Anonym (Carro)

    Förlåt frågan men är du 100% säker på att det är just han du chattat med?

  • Anonym (Verliebt)
    Anonym (Carro) skrev 2019-08-17 23:13:43 följande:

    Förlåt frågan men är du 100% säker på att det är just han du chattat med?


    Ingen fara, det är en bra fråga! Och jag har faktiskt undrat själv också... Men de andra två är för det första gifta och för det andra verkar de ärligt talat alldeles för blyga för att sitta och charma på det där sättet, de har en helt annan energi när de skriver inlägg osv. Den som jag vill komma i kontakt med är singel med allt det innebär och skulle nog mer än gärna skicka pussande smilies etc däremot. Så det är inte 100 % säkert men oddsen ligger riktigt bra till iaf.
Svar på tråden Hur får jag kontakt med honom?