• Anonym (Hanna)

    Gud så ego!

    Utbrast spontant en kollega när jag berättade att jag och maken sticker i väg själva på en veckas semester utomlands nu i höst och lämnar barnen hemma. Något vi nu gjort fem år i rad och det är underbart lyxigt att resa barnfritt! Självklart åker vi med våra barn också men de här egna resorna vi gör är mer tempo, mer museum, mer kanske vuxenaktiviteter helt enkelt. Även om våra barn till viss del gillar sånt med.

    Reser ni utan barn i bland eller regelbundet som vi ?

  • Svar på tråden Gud så ego!
  • Anonym (Grabben bredvid)

    Lite avundsjuka att ni har råd med det får du räkna med. Inte många som har med småbarn, eller barn, och allt som hör till.
    Men museum? Hur tänker du där egentligen?? Låter lite väl "torrt" för min smak.

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Grabben bredvid) skrev 2019-08-18 12:53:05 följande:

    Lite avundsjuka att ni har råd med det får du räkna med. Inte många som har med småbarn, eller barn, och allt som hör till.

    Men museum? Hur tänker du där egentligen?? Låter lite väl "torrt" för min smak.


    Nä vi gillar att spendera en dag på Louvren eller Metropolian. Men man gillar ju olila saker såklart :)
  • Erkens mamma

    Vi reser sommar och skidsemester med barnen.

    Någon weekendresa typ torsdag till söndag ungefär vart annat år utan barnen.

    Nu är våra barn större och roliga att ha med på resor. Blir mer fart och fläkt när barnen är med. De går liksom vi gärna på museum och på naturupplevelser/stadsvandringar och det blir ytterligare en dimension att se saker på deras sätt och diskutera.

    Våra barn är 16,13 och 11..

  • Anonym (Hanna)
    Erkens mamma skrev 2019-08-18 13:00:28 följande:

    Vi reser sommar och skidsemester med barnen.

    Någon weekendresa typ torsdag till söndag ungefär vart annat år utan barnen.

    Nu är våra barn större och roliga att ha med på resor. Blir mer fart och fläkt när barnen är med. De går liksom vi gärna på museum och på naturupplevelser/stadsvandringar och det blir ytterligare en dimension att se saker på deras sätt och diskutera.

    Våra barn är 16,13 och 11..


    Våra barn är också lite äldre och vi reser en hel del med dem. Gillart, men i bland är det skönt att bara vara vi själva också :)
  • Zarch

    Vilken störig jävel! Nu har jag lite väl små barn så längre resor på tumanhand får tas längre fram, men över natten vid något enstaka tillfälle har det blivit och har också fått liknande kommentarer. Att någon säger så till ens man sker aldrig men som kvinna och mamma så ska man råka ut för såkallad ?mom-shaming?.

    Jag vet inte vad det är som stör så himla mycket men det är nog som så att vissa saknar en hel del i sitt liv och söker någon sjuk bekräftelse på att det enda syfte dom har på jorden är att gå runt med sina barn i babybjörns 24/7 fram tills dom fyller 18 för att anses som fullvärdiga mammor.

    Ja vad ska man säga till folk som säger sådana saker, ett enkelt språk som dom förstår möjligtvis? Fuck off kanske?!?

  • Anonym (Hanna)
    Zarch skrev 2019-08-18 13:05:44 följande:

    Vilken störig jävel! Nu har jag lite väl små barn så längre resor på tumanhand får tas längre fram, men över natten vid något enstaka tillfälle har det blivit och har också fått liknande kommentarer. Att någon säger så till ens man sker aldrig men som kvinna och mamma så ska man råka ut för såkallad ?mom-shaming?.

    Jag vet inte vad det är som stör så himla mycket men det är nog som så att vissa saknar en hel del i sitt liv och söker någon sjuk bekräftelse på att det enda syfte dom har på jorden är att gå runt med sina barn i babybjörns 24/7 fram tills dom fyller 18 för att anses som fullvärdiga mammor.

    Ja vad ska man säga till folk som säger sådana saker, ett enkelt språk som dom förstår möjligtvis? Fuck off kanske?!?


    det sas med ett litet skratt, men ändå.  När våra barn var mindre var det mer weekendresor i Sverige vi gjorde som nu när de är äldre är mer veckoresor.
  • Zarch
    Anonym (Hanna) skrev 2019-08-18 13:35:32 följande:

    det sas med ett litet skratt, men ändå.  När våra barn var mindre var det mer weekendresor i Sverige vi gjorde som nu när de är äldre är mer veckoresor.


    Säkert inte illa menat men tycker ändå att det enda rätta att säga hade varit ?Gud så härligt? i den sitsen.

    Låter iallafall riktigt trevligt att dra iväg en vecka, passa på att vara lite ?barnförbjudna?.
  • Pentra
    Zarch skrev 2019-08-18 13:05:44 följande:
    Vilken störig jävel! Nu har jag lite väl små barn så längre resor på tumanhand får tas längre fram, men över natten vid något enstaka tillfälle har det blivit och har också fått liknande kommentarer. Att någon säger så till ens man sker aldrig men som kvinna och mamma så ska man råka ut för såkallad mom-shaming. Jag vet inte vad det är som stör så himla mycket men det är nog som så att vissa saknar en hel del i sitt liv och söker någon sjuk bekräftelse på att det enda syfte dom har på jorden är att gå runt med sina barn i babybjörns 24/7 fram tills dom fyller 18 för att anses som fullvärdiga mammor. Ja vad ska man säga till folk som säger sådana saker, ett enkelt språk som dom förstår möjligtvis? Fuck off kanske?!?

    Ungefär så, ja. ... Och, genom att man, som förälder tar egentid, någon gång ibland på tu man hand, utan barnen, så får man ytterligare kraft och känner än mer glädje i samvaron med barn och familj; och på köpet så lär man barnen att både samvaro och egentid är viktig i livet. Synd att så få vuxna inte har kommit till den insikten, för deras sk "präktighet" förstör och gör livet surt för så många andra. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Grabben bredvid) skrev 2019-08-18 12:53:05 följande:

    Lite avundsjuka att ni har råd med det får du räkna med. Inte många som har med småbarn, eller barn, och allt som hör till.
    Men museum? Hur tänker du där egentligen?? Låter lite väl "torrt" för min smak.


    Bara för att du besöker glädjeflickor, så är det inte för alla.
    Inget fel på museum, att betala för "kärlek", hur tänkte du där?
    Hehe.
  • Anonym (Hanna)
    Pentra skrev 2019-08-18 13:47:41 följande:

    Ungefär så, ja. ... Och, genom att man, som förälder tar egentid, någon gång ibland på tu man hand, utan barnen, så får man ytterligare kraft och känner än mer glädje i samvaron med barn och familj; och på köpet så lär man barnen att både samvaro och egentid är viktig i livet. Synd att så få vuxna inte har kommit till den insikten, för deras sk "präktighet" förstör och gör livet surt för så många andra. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Sant. Det är guld värt att ha lite tid bara vi så här.
Svar på tråden Gud så ego!