• Anonym (??)

    Barnvakt sjuk -jobbet-vab

    Sedan innan semestrar är det planerat att nära släkting ska passa mina barn då jag ska jobba o skola är stängd.

    Nu har denna person blivit sjuk och kan inte längre passa:(

    Jag har ingen semester att ta ut och inga föräldradagar. Kan jag vabba?

    Byta pass tänkte jag på men är ganska trixigt och jobbigt då jag jobbar långa pass och annorlunda schema. Ska kolla detta men det är så kort varsel det gäller redan imorgon:(

  • Svar på tråden Barnvakt sjuk -jobbet-vab
  • Anonym (Y)

    Om jag inte minns helt fel så ska du kunna vabba i det här läget...du fyller då i att den som skulle ansvarat för barnomsorgen är sjuk , du kan ju tex vabba när den andra vårdnadshavaren är hemma med fp och blir sjuk så det borde gå .....

  • Anonym (??)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-18 16:37:53 följande:

    Om jag inte minns helt fel så ska du kunna vabba i det här läget...du fyller då i att den som skulle ansvarat för barnomsorgen är sjuk , du kan ju tex vabba när den andra vårdnadshavaren är hemma med fp och blir sjuk så det borde gå .....


    Jag vet att t ex morförälder kan ha tillfällig föräldrapenning men dr slutar min kunskap.

    Chansar på att det får för det löser situationen på bästa sätt.
  • Anonym (2 barns mor)

    Jag har vabbat och försäkringkassan godkände.
    En gång skulle jag jobbat natt och pappan var på tjänsteresa, barnvakten som skulle sovit hos oss fick förhinder.
    En annan gång skulle barnen åkt till släktingar över en helg då båda föräldrar skulle jobbat, Vi jobbade omlott för våra jobbs skull och vabbade bara lite.
    Man ska uppge nr till den som skulle passat barnen men myndigheten har i mina fall inte kontaktat dem.

Svar på tråden Barnvakt sjuk -jobbet-vab