• Sun 18 Aug 2019 18:20
    277 visningar
    26 svar
    26
    277

    BF april 2020 - Stockholm

    Plussade idag med mitt tredje barn och skulle tycka det var kul att följas åt med andra preggosar i Stockholmsområdet.

  • Svar på tråden BF april 2020 - Stockholm
  • Mon 19 Aug 2019 05:21
    #2
    MaryCherry skrev 2019-08-18 23:36:59 följande:

    Jag har också plussat med trean :)

    Nu skulle jag vilja spola fram tiden några veckor..


    Ja verkligen. Denna oro alltså. Hur gamla är dina stora?

    Jag har två tjejer på 3 år och 5,5 år. Själv är jag 35 år och bor med min familj i Sollentuna.
  • Tue 20 Aug 2019 07:29
    #4
    MaryCherry skrev 2019-08-20 00:51:22 följande:

    Kul! Samma åldrar som mina barn. En tjej på 5,5 och en kille på 3. Jag är 37 och bor i Täby.


    Vad trevligt. När är bf för er tredje? 
  • Wed 21 Aug 2019 11:55
    #6
    Metaley skrev 2019-08-21 11:40:05 följande:

    Hej! Hoppar in här med er. Bor i Jakobsberg och väntar mitt andra barn, dottern är 5 år själv e ja 32. Va på tidigt UL idag och fick veta att vår illa beräknas bli ett skämt, 1/4.

    Håller med om att spola fram tiden nu, just för att minska risken men även för att slippa illamåendet.


    Hej! Vad kul att det är en till som hänger med här. Och kul att det är en till med en femårig tjej. Kul att få se bebben på ul. Själv går jag och nojar för missfall. Tänker att jag aldrig fått något så rent statistiskt borde det vara min tur. Dumt, men kan inte styra över tankarna.
  • Wed 21 Aug 2019 19:14
    #8
    MaryCherry skrev 2019-08-21 18:17:49 följande:

    Ja, känner igen det där med att rent statistiskt borde man väl få ett missfall...

    Om man räknar från sista mensen först dag har jag BF 21/4 men min ägglossning var så sen så jag tror att det är lite senare. När har du mallalala?


    Enligt mensen 24/4 men tror också några dagar efter senare.
  • Thu 22 Aug 2019 06:07
    #10
    Missemsi skrev 2019-08-21 20:39:22 följande:

    Hej!

    Kul att hitta den här tråden, jag känner verkligen igen mig:)

    Jag är i vecka 7+2 och nojar för missfall hela tiden. Sedan innan har jag en 9-åring och en som fyller 7 i höst. Är 36 och bor på södra sidan Sthlm.


    Hej! Mysigt med en liten sladdis. Eller när räknas det som sladdis? Vi hade egentligen först tänkt vänta med en trea lite längre (vår yngsta är 3 år nu) men kunde inte hålla oss. Jag var själv 9,5 år när jag fick min lillebror.
  • Sun 25 Aug 2019 12:29
    #13
    Biktopia skrev 2019-08-25 11:49:57 följande:

    Hänger på i denhär tråden :) gravid igen efter ma förra året. Första barnet vid 36 så jag känner lite lite lost, spännande dock:)

    Bor söder om stan :)


    Hej! Kul att du hittade hit. Och grattis till graviditeten. Vad roligt med första barnet. Lätt att känna sig lost i gravidvärlden
  • Sun 25 Aug 2019 19:12
    #17
    Ise skrev 2019-08-25 15:50:42 följande:

    Hoppar också in här trots att jag är med i en del andra trådar redan.

    33 år, bor söder om stan, vecka 8 med fjärde (!?) barnet som inte var planerat alls så är lite ställd och har lätt panik samtidigt som vi är jätteglada :)

    De andra barnen är 7,4 och 2 :)


    Häftigt med fyra barn. Har du mått bra i dina tidigare graviditeter?
  • Sun 25 Aug 2019 19:14
    #18
    Missemsi skrev 2019-08-22 22:35:52 följande:

    Ja det ska bli jättemysigt med en liten sladdis:) ska bli kul också att berätta för barnen sen. Vågar inte riktigt berätta förrän jag sett på ul att lillpyret växer som det ska där inne. Barnen har tjatat om småsyskon ganska länge, men häromdan kom de på att de hellre ville ha en hundvalp. Hahaha:)

    Det sköna för er som kör lite tätare är att ni inte behöver börja om från början igen med småbarnsåren. :)


    Haha, de blir säkert gladare för ett lillasyskon än för en hund.

    Ja det känns ändå som vi är inne i småbarnsåren och har sparat allt från de stora. Har alltid varit inställda på tre kiddosar.
  • Sun 25 Aug 2019 20:54
    #20
    Ise skrev 2019-08-25 20:39:59 följande:

    Ja det är väl inte det ?normala? enligt stockholmsmått mätt (om man bortser från alla bonusfamiljer) men det känns faktiskt jätteroligt. Är själv uppvuxen med 3 syskon och det har varit underbart. :)

    Jag har faktiskt mått oförskämt bra alla graviditeter. Inget illamående, ingen foglossning/smärta öht. Peppar peppar inget illamående nu heller däremot en extrem trötthet (och det går inte att vila med heltidsjobb och tre barn till) så det är jobbigast just nu.

    Sen brukar jag ha problem med magen med förstoppning med härliga hemorrojder som följd mot slutet, så ska göra allt jag kan för att undvika det den här gången.

    Mår du bra?


    Skönt att du mår bra. Har ni berättat för storasyskonen än eller väntar ni?

    Jag mår bra men är trött till tusen. Precis samma som i tidigare graviditeter. Har haft tur och sluppit allt vad krämpor och illamående heter. Hoppas på samma denna gång också. Hade högt blodtryck med första men inget jag mådde dåligt av.
  • Mon 26 Aug 2019 07:37
    #22
    Ise skrev 2019-08-26 06:19:24 följande:

    Ja den här tröttheten är fruktansvärd! Skönt ändå att man vet att den brukar gå över.

    Vi har inte sagt någonting till dem ännu, tänkte nog vänta till efter kub-testet som vi tänkte göra. Dels för att vara säker på att det är som det ska och dela för att deras väntan ska bli lite kortare :)

    Däremot gjorde min tvååring en konstig grej INNAN jag plussat. Hon pratar knappt och jag hade inte en aning om att hon fattar att bebisar kommer från magen, men en kväll så låg hon på mig och klappade på min mage och sa ?bebbe? flera gånger. Jag tittade på min man och bad honom lyssna vad hon sa och han hörde det också tydligt. Det var otroligt konstigt. Sedan plussade jag samma dag som min farfar gick bort (ganska precis samtidigt) jag tror inte på det övernaturliga i vanliga fall men det KÄNNS som att det liksom är menat att den här bebisen ska komma till oss :)

    Skönt att du också mått och mår bra!


    Wow vilken historia. Låter verkligen som bebis är menad för er.
  • Fri 30 Aug 2019 06:32
    #23

    Hej tjejer! Har precis gått med i en hemlig facebookgrupp som skapades i en annan tråd. Den är också för Sthlmmammor med bf feb, mars el april. Är ni intresserade av att gå med också? Lite lättare att vara öppen och diskutera där. Ni kan ju skicka ert namn och mejladress till mig här som meddelande isf så kan jag be att hon som startade gruppen bjuder in er.

Svar på tråden BF april 2020 - Stockholm