• Anonym (Kaffedraken)

    Skall man verkligen vara ''kall'' emot de som man är intresserad av - Kvinnor?

    Jag vill gärna ropa på personens namn och gå över gatan och ge en hälsningskram och fråga hur läget är. Kan väl inte vara så farligt att åtminstone ropa på personens namn och vinka glatt som man till en kvinna om man är intresserad?
    Tycker det är lite korkad att låtsas vara upptagen och gå sin egna väg när man i själva verket visst har tid att ropa på personens namn och säga ''Hej'' åtminstone, tycker jag. Mina killkompisar tycker det är en dålig idé. Dels att man uppvisar att man är alla till lags och dels att kvinnan tröttnar snabbt på en. Om man bekräftar kvinnan att hon faktiskt betyder någonting för en så kommer hon väl mer och mer känna sig bekväm emot en och veta vart hon har en? Jag lyssnar nog hellre på mina instinkter men jag vill gärna lyssna och se vad ni kvinnor har att säga. Jag vet ju själv hur glad jag blir av att någon, oavsett kön ropar på en och faktiskt tar sig tiden att gå över gatan och ge mig en hälsning, en ''handskakning'' och fråga hur läget det är med mig m.m. Det bekräftar ju bara för mig att vännen/bekantskapen tycker om mig. Mina vänner påstår att ''kvinnor fungerar olika och de vill att mannen skall vara upptagen'' det utstrålar ''mystisk'' och ''han har hela tiden att göra någonting''. Lätt bara korkad. Men jag vill vara på den säkra sidan, jag vill inte sabotera någonting för den kvinnan jag tycker om.

    Man kan ju självklart bjuda ut kvinnan, det är jag fullt medveten över. Men det är inte det som frågan handlar om :)

    Tack för svar!! Glad

  • Svar på tråden Skall man verkligen vara ''kall'' emot de som man är intresserad av - Kvinnor?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om du är varm och tillmötesgående som person så är det så du ska bete dig. Att låtsas vara någon annan kommer bara att bli fel.

    För inte vill du väl vara tillsammans med en kvinna som gillar hårda, känslokalla män? Bättre med en som gillar just dig!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är mer effektivt att spela massa spel, svårfångad osv. Men det får man bestämma själv om man tycker det är värt, jag skulle aldrig vilja vara med en tjej som inte attraheras av mig precis som jag är. Helt värdelöst att hålla på och analysera allt "om jag hade låtit bli att höra av mig just den där dagen hade hon velat ha mig" osv.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det handlar inte om genus utan om personlighet.

    Jag personligen hade inte uppskattat att bli ropas på. Jag är väldigt privat av mig. Tycker det är jobbigt att småprata.

    Hade det varit han med stort H som ropat så hade jag känt mig sedd och blivit glad. Men hade jag inte varit intresserad så hade jag tyckt det var jobbigt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skulle personligen aldrig ropa på någon som går på andra sidan gatan för att sedan springa över och hälsa. Skitkonstigt! Hade någon gjort så mot mig så hade jag tyckt att personen var påflugen och konstig. Hälsa om era blickar möts.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Pez) skrev 2019-08-19 08:17:04 följande:

    Det handlar inte om genus utan om personlighet.

    Jag personligen hade inte uppskattat att bli ropas på. Jag är väldigt privat av mig. Tycker det är jobbigt att småprata.

    Hade det varit han med stort H som ropat så hade jag känt mig sedd och blivit glad. Men hade jag inte varit intresserad så hade jag tyckt det var jobbigt.


    Vi hade inte passat ihop. Det var min poäng :)

    Du märker ju om det är en person som är öppen som du eller sluten som jag. Man dras väl till det som attraherar en?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Emjag) skrev 2019-08-19 08:17:21 följande:

    Jag skulle personligen aldrig ropa på någon som går på andra sidan gatan för att sedan springa över och hälsa. Skitkonstigt! Hade någon gjort så mot mig så hade jag tyckt att personen var påflugen och konstig. Hälsa om era blickar möts.


    Så tänkte jag också skriva!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Allt beror på 2 saker. Hur du är som person och hur väl du känner kvinnan som du ropar efter.

    En person som jag känner ganska väl och som ropar efter mig och vill kramas har jag inte något problem med..

    En person som känner mig bara till utseendet, via Facebook eller liknande och som ropar efter mig - nej det känns obehagligt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Pez) skrev 2019-08-19 08:17:04 följande:

    Det handlar inte om genus utan om personlighet.

    Jag personligen hade inte uppskattat att bli ropas på. Jag är väldigt privat av mig. Tycker det är jobbigt att småprata.

    Hade det varit han med stort H som ropat så hade jag känt mig sedd och blivit glad. Men hade jag inte varit intresserad så hade jag tyckt det var jobbigt.


    Vad innebär ''H''? Vad betyder det?
    Anonym (Emjag) skrev 2019-08-19 08:17:21 följande:

    Jag skulle personligen aldrig ropa på någon som går på andra sidan gatan för att sedan springa över och hälsa. Skitkonstigt! Hade någon gjort så mot mig så hade jag tyckt att personen var påflugen och konstig. Hälsa om era blickar möts.


    Jag hade tyckt helt tvärtom. När någon faktiskt ropar på mig så blir jag glad. Däremot är det någon jag i själva verket inte alls ser som en vän eller någon god bekant så hade jag bara tyckt det var jobbigt. Så egentligen beror det på vem det är som ropar på en och går fram till en. Nu när jag föll i denna tanke så vart jag lite uppskrämd. Tänk om den kvinnan man tycker så mycket om, inte alls tycker om mig och faktiskt skulle bara tycka det var jobbigt att jag gick fram till människan. HJÄLP!
    Anonym (Pez) skrev 2019-08-19 08:20:04 följande:
    Vi hade inte passat ihop. Det var min poäng :)

    Du märker ju om det är en person som är öppen som du eller sluten som jag. Man dras väl till det som attraherar en?
    ''Man dras väl till det som attraherar en?'' Hur menar du? Om man är attraherad av någon så är det mest troligt att det är en sådan människa som skulle vara mest troligt attraherad tillbaks och/eller intresserad också. Det är någon form av personkemi menar du?


  • Anonym (Kaffedraken)
    Fjäril kär skrev 2019-08-19 08:25:18 följande:

    Allt beror på 2 saker. Hur du är som person och hur väl du känner kvinnan som du ropar efter.

    En person som jag känner ganska väl och som ropar efter mig och vill kramas har jag inte något problem med..

    En person som känner mig bara till utseendet, via Facebook eller liknande och som ropar efter mig - nej det känns obehagligt.


    Det kan jag förstå och det kan jag hålla med om. Man går helt enkelt efter känslan.
  • Anonym (Kaffedraken)

    "Han med stort H" betyder att det inte är vilken kille som helst utan just den personen som får ens hjärta att klappa lite fortare.

Svar på tråden Skall man verkligen vara ''kall'' emot de som man är intresserad av - Kvinnor?