• Hejhejhemsktmyckethej

    Gravid trots mens och negativt test???

    Ah jag är så nervös....

    Vill absolut inte vara gravid kan jag börja med.

    Jag känner och ser rörelser i magen..

    Har testat 3 negativa gravtest sen i juni plus ett på mvc häromdagen. Hon provade även att lyssna med doppler efter hjärtslag men hittade inga.

    Har tagit blodprov på VC men inte fått svar än, förhoppningsvis idag.

    Har konstiga diffusa smärtor i magen, ömma bröst till och från. Jag har panik, vill inte vara gravid för är jag de är jag förmodligen långt gången och det vore katastrof om jag inte kan göra abort.

    Jag har ett barn sen tidigare, där upptäckte jag graviditet normalt som med sen mens osv.

    Har varit gravid när jag varit yngre och genomgått 3 aborter, upptäckte alla på ett "normalt" vis i tidigt skede.

    Om jag inte är gravid, vad fan kan det vara?

    Det har pågått några månader dehär. Jag tänkte att ett negativt test utesluter helt men så började jag läsa om folk som varit med om samma och blev skräckslagen, därav besöket på MVC och blodprov på VC.

  • Svar på tråden Gravid trots mens och negativt test???
  • Roxwell

    Har också sett min mage röra på sig och verkligen kännt av rörelser. Har bara varit gaser / nerver...

  • Sommarskuggan

    Hade du varit så långt gången att du ser rörelser så hade bm hört fostrets hjärtljud. Rörelser i magen är tarmarna. Får du mens som vanligt? Ännu en anledning att du inte år gravid. Och negativa tester = inte gravid.

Svar på tråden Gravid trots mens och negativt test???