• Anonym (Nybörjare)

    Är det bra att visa att man är intresserad av någon som nog inte är intresserad av en själv ännu?

    Jag är inte bra på detta. Är en man som blivit lite intresserad av en kvinna jag haft en del kontakt med. Vi har pratat mycket om allt möjligt men aldrig om något åt det romantiska hållet. Jag tror inte hon är intresserad av mig på det viset, eller hon har nog inte tänkt tanken ännu.

    Om jag vill få henne att bli mer intresserad av mig, är det då bra idé att visa det genom att t ex vilja vara mer med henne och genom att visa sig mer tillgänglig för henne etc. Eller är det bättre att visa att man inte är så intresserad utan har ett annat liv vid sidan om som tar mycket tid och att hon inte är högsta prioritet? Och sen hoppas att hennes intresse ökar utifrån hur hon ser på mig.

    Det jag hört sen förut är att en som man bör visa att man inte är för på och efterhängsen, utan att man visar att man har andra saker för sig också. Men stämmer det? Kan det kanske vara en bra idé att verkligen gå in för att visa att jag är intresserad av henne. Brukar det funka att rakt ut säga att "jag är intresserad av dig" (när hon nog inte är det)? Kan det göra att man blir intresserad av någon?

    Hoppas min fråga är tillräckligt tydlig. Och som ni kan läsa är jag inte så erfaren på detta.

  • Svar på tråden Är det bra att visa att man är intresserad av någon som nog inte är intresserad av en själv ännu?
  • Anonym (Alma)

    Börja med att ge henne personliga komplimanger och se hur hon reagerar. Alltså kommentera utseendet, det hon gör etc. Obs! Inte arbetsrelaterat! Utan det som du tycker om henne rent privat.

    Sen kan du ju kolla läget om hon känner för att hänga med på något efter jobbet. Ett evenemang på eftermiddagen, en enkel fika på stan etc. Obs! Inte dejt! Utan utifrån att ni tex gillar samma musik. "du Perssons pack spelar på marknaden om tre veckor, ska vi boka gemensamma biljetter så vi inte missar det?" typ så...

  • Anonym (Nybörjare)
    Anonym (Alma) skrev 2019-08-19 13:29:10 följande:

    Börja med att ge henne personliga komplimanger och se hur hon reagerar. Alltså kommentera utseendet, det hon gör etc. Obs! Inte arbetsrelaterat! Utan det som du tycker om henne rent privat.

    Sen kan du ju kolla läget om hon känner för att hänga med på något efter jobbet. Ett evenemang på eftermiddagen, en enkel fika på stan etc. Obs! Inte dejt! Utan utifrån att ni tex gillar samma musik. "du Perssons pack spelar på marknaden om tre veckor, ska vi boka gemensamma biljetter så vi inte missar det?" typ så...


    Ok, men är det nån idé att ge komplimang om hennes utseende då hon ser väldigt bra ut och jag tror hon fått höra det många gånger? Jag tänker att om jag inte gör det så gör det att jag står ut lite, och samtidigt gör att hon börjar fundera på om jag är intresserad eller inte, eller också att jag visar att jag värderar hennes personlighet mer än utseendet?
  • Anonym (anspelningar)
    Anonym (Alma) skrev 2019-08-19 13:29:10 följande:

    Börja med att ge henne personliga komplimanger och se hur hon reagerar. Alltså kommentera utseendet, det hon gör etc. Obs! Inte arbetsrelaterat! Utan det som du tycker om henne rent privat.

    Sen kan du ju kolla läget om hon känner för att hänga med på något efter jobbet. Ett evenemang på eftermiddagen, en enkel fika på stan etc. Obs! Inte dejt! Utan utifrån att ni tex gillar samma musik. "du Perssons pack spelar på marknaden om tre veckor, ska vi boka gemensamma biljetter så vi inte missar det?" typ så...


    Precis vad jag tänkte föreslå. Personliga komplimanger eller utseende kan funka men inte på alla. Man ska nog först känna in vibbar och se vilken typ av tjej det är. Alla uppskattar inte objektivisering och att man kommenterar utseende. Personliga är alltid bättre. Visa lite driv och föreslå något som kan vara intressant men inte för intimt. Hålla ut blickar, lite lite och vara lite allmänt flirtig brukar funka fint på mig. Ta lite lätt på henne i förbifarten, vara uppmärksam och intresserad av henne som person utan att verka fixerad. Spela lite cool men inbjudande;) Och lukta gott  och fräscht är en sexig grej.
  • Anonym (Alma)
    Anonym (Nybörjare) skrev 2019-08-19 13:40:04 följande:

    Ok, men är det nån idé att ge komplimang om hennes utseende då hon ser väldigt bra ut och jag tror hon fått höra det många gånger? Jag tänker att om jag inte gör det så gör det att jag står ut lite, och samtidigt gör att hon börjar fundera på om jag är intresserad eller inte, eller också att jag visar att jag värderar hennes personlighet mer än utseendet?


    Spela inga spel. Det är bara förvirrande och Tröttsamt. Vi gillar faktiskt raka puckar och direkta besked.

    Att säga någon komplimang om utseendet handlar inte om att spela på det sexuella utan att vara ärlig. Vi fattar faktiskt skillnad på objektfixering och en ärlig kommentar.

    Att man hör kommentarer jämt om utseendet spelar ingen roll om det inte är rätt person som säger det. Fastna aldrig i fällan om att "hon har hör allt förr".. Ja det har hon nog, men inte från dig. Och att alltid bara komma med neutrala uttalanden gör att du blir friendzonad.

    Säg det du tycker utan att analysera sönder allt.
  • smulpaj01
    Anonym (Alma) skrev 2019-08-19 14:27:48 följande:

    Spela inga spel. Det är bara förvirrande och Tröttsamt. Vi gillar faktiskt raka puckar och direkta besked.

    Att säga någon komplimang om utseendet handlar inte om att spela på det sexuella utan att vara ärlig. Vi fattar faktiskt skillnad på objektfixering och en ärlig kommentar.

    Att man hör kommentarer jämt om utseendet spelar ingen roll om det inte är rätt person som säger det. Fastna aldrig i fällan om att "hon har hör allt förr".. Ja det har hon nog, men inte från dig. Och att alltid bara komma med neutrala uttalanden gör att du blir friendzonad.

    Säg det du tycker utan att analysera sönder allt.


    Håller med om allt i detta inlägg!

    Jag har flera ex som aldrig gav mig komplimanger för "du får det av alla andra", jaha ock? Det betyder mer om man får en komplimang av den man tycker om.

    Du vill väl att hon ska veta att du är intresserad och att du tycker hon är fin? Du kommer definitivt bli friendzonad annars.
  • Anonym (Nybörjare)
    Anonym (Alma) skrev 2019-08-19 14:27:48 följande:
    Spela inga spel. Det är bara förvirrande och Tröttsamt. Vi gillar faktiskt raka puckar och direkta besked.
    Det med att spela spel är en definitionsfråga skulle jag säga.

    Jag vet själv hur jag kan bli intresserad av en tjej som jag innan bara känt lite intresse för. Om hon visat att hon vill umgås med mig och ger mig uppmärksamhet och sedan helt plötsligt visar att hon är upptagen med annat, eller umgås med andra i stället för mig. Då har det för mig skapat mer intresse.

    Men hon själv har bara agerat naturligt enligt vad som händer i hennes liv nu, eller det kan vara att någon annan kille fångat hennes uppmärksamhet mer. Så hon spelar inget spel, men det kan uppfattas som ett spel. Och det är effektivt, iaf på mig. Jag tänker lite det där att det man tycker om och varit van att få, men sen helt plötsligt inte får, vill man ha ännu mera.

    Så jag menar, att agera som vissa andra gör helt naturligt, som visat sig ha effekt, det är ju att spela ett spel men samtidigt är det nåt som är ett vanligt beteende också. Då kan man ju fråga sig om att klä upp sig extra snyggt, eller ge komplimanger i syfte för att fånga hennes intresse, är det också att spela spel?

    Att säga rakt ut vad man tycker kanske är bra ibland, men kan inte det också gör att personen blir för överväldigad innan den lyckats själv lyckats se något attraktivt i en själv?


  • Fjäril kär

    Om jag säger så här - det är svårt ja nästan omöjligt att bli intresserad av någon som ger ett förvirrat och avståndstagande intryck.

    Att du är osäker och inte vågar stå för det du känner så kommer det synas utåt i ditt kroppsspråk och i det du undviker att säga.

    Det kommer uppfattas som ointressant och förvirrad och per automatik backar man undan och friendzonar.

  • Anonym (Nybörjare)
    smulpaj01 skrev 2019-08-19 14:47:58 följande:
    Du vill väl att hon ska veta att du är intresserad och att du tycker hon är fin? Du kommer definitivt bli friendzonad annars.
    Jo men det får jag väl göra vid nåt tillfälle. Men jag har inte fått något bra tillfälle ännu sen första gången jag såg henne på nätet. Då fick jag skickat foto från henne, och jag sa att jag tyckte om fotona på henne, men inte att hon var vacker och snygg, för jag tyckte det var lite tidigt att säga det då vi verkligen bara var vänner och jag säger aldrig till mina vänner om jag tycker de är snygga. Så efter det har det inte blivit nåt tillfälle riktigt. Det får ju komma naturligt. Kanske om hon har på sig nåt fint så kan jag flika in med att jag tycker hon är fin också.
  • Anonym (Nybörjare)
    Fjäril kär skrev 2019-08-19 15:00:58 följande:

    Om jag säger så här - det är svårt ja nästan omöjligt att bli intresserad av någon som ger ett förvirrat och avståndstagande intryck.

    Att du är osäker och inte vågar stå för det du känner så kommer det synas utåt i ditt kroppsspråk och i det du undviker att säga.

    Det kommer uppfattas som ointressant och förvirrad och per automatik backar man undan och friendzonar.


    Jo men jag menar inte att jag ska verka osäker, utan jag menade mer att ovisshet i om nån är intresserad av en kan göra att man blir mer intresserad än att man får höra rakt på sak "jag är intresserad av dig" innan hon hunnit känna nåt.

    Jag har iaf hört av dejtingcoacher att en man som även har annat för sig och ett liv vid sidan om, eller träffar andra och umgås och inte låter henne komma på första plats hela tiden, kan göra att hon blir mer intresserad. Kalla det spel eller vad som helst, men jag har hört att om man är för på och tillgänglig så kan det minska attraktionen? Å andra sidan har jag sett i filmer det motsatta :p

    Men jag är säkert redan friendzonad ändå... Obestämd Hur tar man sig ur det? Går det?
  • Anonym (Nybörjare)
    smulpaj01 skrev 2019-08-19 14:47:58 följande:
    Håller med om allt i detta inlägg!

    Jag har flera ex som aldrig gav mig komplimanger för "du får det av alla andra", jaha ock? Det betyder mer om man får en komplimang av den man tycker om.

    Du vill väl att hon ska veta att du är intresserad och att du tycker hon är fin? Du kommer definitivt bli friendzonad annars.
    Jo förresten jag sa att hon liknande en vacker kvinna ur en renässansmålning en gång, men det vet jag inte om det var positivt.
Svar på tråden Är det bra att visa att man är intresserad av någon som nog inte är intresserad av en själv ännu?