Inlägg från: Anonym (Samma här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma här)

Sonen är utanför

Det är som om du skriver min berättelse fast jag har en dotter på 10 år.

Inga grannbarn finns där vi bor, klasskompisarna är utspridda runt stan. Hon bjuder hem någon då och då men hon blir aldrig bjuden tillbaka. Det är ofta tjafs och skitsnack mellan tjejerna i klassen. Det pratas om sex, homosexualitet osv. Dom började i 4an!!

Det är liksom två läget. De tjejerna som leker hund och katt/mamma, pappa och barn fortfarande och det känner min dotter att hon är för stor för och den andra gruppen pratar som sagt som jag skriver om ovan och dom har hon absolut inte något gemensamt med då hon inte än har intresserat sig för pojkar. Pga detta så blir hon ensam och har ont både här och där på morgonen. Har liksom gått tre dagar och resan såhär? Den nya läraren har jag träffat som verkar bra och lyhörd och vi hade ett bra samtal men man kan ju inte ändra på de andra barnen.

Jag har fram till nu varit hemma/arbetslös i många år och hon har stundvis varit hemmasittare, speciellt dagar med när det är idrott och idrottsaktiviteter. Nu har jag börjat plugga så jag kan inte vara hemma och det gör mig så ledsen att situationen är som den är. Min dotter är ingen ängel och har säkert varit med och orsakat dålig stämning bland tjejerna stundtals, hon har en rätt negativ inställning till mycket och jag försöker jobba med detta såklart.

Jag har inga bra råd förutom att prata med klasslärarna som kanske kan vara ute mer och stoppa de värsta situationerna. Kram!

Svar på tråden Sonen är utanför