• Anonym (Memma­)
    Mon 19 Aug 2019 17:42
    24 visningar
    5 svar
    5
    24

    Orkar inte

    Lång historia kort. Träffa en man förra sommarn. I en annan stad. Flytta ner i maj. Fick ett bra jobb erbjudande..hade tänkt flytta ner innan han dök upp. Vi börja dejta ett år med resor fram och tbx. Viktigast var att han skulle va ärlig. Spec om han hade sex med nån annan då vi inte har skydd. Jag flytta hit ner och 10 dagar efter får jag reda på att han har vart med en annan kvinna. Enligt han en gg och han hade ångest och tänkte på mig. (Bullshit)då ligger man inte med nån annan om man har nån annan i huvudet. Iaf Vi klara oss igenom det. Vart tillsammans på nu födelsedag. Jag var super lycklig. Han vart bara elakare och elakare. Det visar sig att han inte tar sina mediciner mot bipoläritet som han inte berätta för mig. Han tog droger och tog ut sin ångest på mig. Han gjorde slut med mig flera gg och slängde ut mig. Kom tbx gråtandes och bad om ursäkt. Sa att han älska mig. Bestämmer i vår bubbla att jag säger upp mig åker hem om 3 nån. Bor ihop..Vi har det bra och hans känslor är starkare nu. Jag fråga igår om jag skulle bestämma mig för att stanna och fixa en ny bostad. Vad skulle han göra Då? Slut ! Sa han. Han gör slut. Han vill inte ha en kärleksrelation vilket han är i fast att han dumpa mig. Jag påpeka att vi inte är ihop. Undrar varför han inte kan ta det som det kommer än att förhasta sig i att det är slut. Hur kan han säga att han älskar mig. Att han känner starkare nu. Än innan att ngt har hänt !Men han är redo att släppa mig. Det då tungt för jag älskar han. När vi har det bra så här vi det fantastiskt. Vi bråkar mellan varven just på grund av denna osäkerhet. Att skjuta sig i foten. Att vänta in tiden då jag kommer att dö i hjärtat når jag sätter mig för att åka.. vet inte vad jag ska göra??

  • Svar på tråden Orkar inte
  • Tue 20 Aug 2019 13:05
    #1

    Kasta! En sån relation är inte sund, och förlåt aldrig någon som en gång varit otrogen! Jag har arbetat med bipolära personer, och om de inte tar sin medicin som de ska kan allt hända, och med tanke på att du skrev att han uppenbarligen inte tagit sin medicin så hade jag packat och stuckit. Hårda ord kanske, men du är säkert jättefin tjej och det finns något bättre för dig, någon som är din trygga punkt. Kram

  • Anonym (Memma­) Trådstartaren
    Tue 20 Aug 2019 13:30
    #2

    Han tar mediciner nu. Just igår börjar han gå in i en manisk period. Han är hyperaktiv. Klättrar på vågar. Jag ska lämna han men jag är fast här nu pga av jobbet och boendet. Vet inte hur jag ska hantera han nu när han är i en manisk period jag blir så påverkad.

  • Anonym (Memma­) Trådstartaren
    Tue 20 Aug 2019 13:31
    #3

    Jag är en bra människa. Han är det också. Utom när hans sjukdom tar över allt och får mig att känna mig som ngt som är där. Det är läskigt Hur man kan ha så många personligheter. Jag blir orolig för hur det kommer att bli. Jag blir nedstämd..

  • Anonym (F)
    Tue 20 Aug 2019 14:44
    #4

    För ditt eget bästa så lämna honom. Bipolära är inte sämre människor men det är ingen man ska vara i en relation med, då mycket kan gå snett väldigt fort. Har du ingen familjemedlem du kan flytta in hos? Även om det är i en annan stad/ort så löser sig alltid jobb.


    Anonym (Memma) skrev 2019-08-20 13:30:11 följande:

    Han tar mediciner nu. Just igår börjar han gå in i en manisk period. Han är hyperaktiv. Klättrar på vågar. Jag ska lämna han men jag är fast här nu pga av jobbet och boendet. Vet inte hur jag ska hantera han nu när han är i en manisk period jag blir så påverkad.


  • Anonym (Memma­) Trådstartaren
    Tue 20 Aug 2019 15:31
    #5

    Här nere är jag ensam. Jobb har jag som sagt. Det är bara så sjukt svårt att lämna nån man älskar så mycket. Men det är det enda jag kan göra. Det är inte mer än så. Jag vet det. Idag trigga han så sjukt mycket ångest då han är i ett skov som sagt. De flyger grodor ..den rastlöshet gör mig tokig

Svar på tråden Orkar inte