• Anonym (Ledsen)

    Min kille blev kåt på en annan tjej..

    Hej.

    Häromdagen var vi på stranden, jag och min kille. Vi badade och hade det mysigt enda tills detta hände. Bredvid oss ligger en tjej och solar, jag märker att min kille kollar på henne, inget konstigt med det, men jag märker att hon verkligen kollar in henne. Jag tycker man kan kolla på snygga människor men man behöver liksom inte vrålglo, när han är med mig dessutom. Efter en stund märker jag att han har stånd..

    Jag vet inte, jag kände bara mig så oattraktiv. Kan man ens ta upp det med honom? Han gjorde ju inte direkt något fel men jag blev ändå ledsen.

  • Svar på tråden Min kille blev kåt på en annan tjej..
  • Anonym (J)

    Det enda du kan reagera på är att han tokstirrar på andra tjejer. Däremot inte över att han fick stånd. Vissa får det väldigt lätt men det betyder inte att de vill sätta på tjejen nödvändigtvis.

  • Anonym (deg)

    Ja givetvis var det ofint av honom att glo, det borde han inte göra. Att han dock blir kåt på andra bör du inte ta illa vid av, man kan bli kåt på många människor man finner attraktiva, det betyder inte att han finner dig oattraktiv.

  • Anonym (b)

    Är han 14? Är du hans första flickvän?
    Nej man glor inte på andra. Man avbryter allt och gör något annat om man känner att man får stånd. Man tar hänsyn till andra
    Han verkar ha problem i sociala sammanhang

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-08-19 18:00:13 följande:

    Hej.

    Häromdagen var vi på stranden, jag och min kille. Vi badade och hade det mysigt enda tills detta hände. Bredvid oss ligger en tjej och solar, jag märker att min kille kollar på henne, inget konstigt med det, men jag märker att hon verkligen kollar in henne. Jag tycker man kan kolla på snygga människor men man behöver liksom inte vrålglo, när han är med mig dessutom. Efter en stund märker jag att han har stånd..

    Jag vet inte, jag kände bara mig så oattraktiv. Kan man ens ta upp det med honom? Han gjorde ju inte direkt något fel men jag blev ändå ledsen.


    Vad sade han när du frågade honom?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (b) skrev 2019-08-19 18:28:52 följande:

    Är han 14? Är du hans första flickvän?

    Nej man glor inte på andra. Man avbryter allt och gör något annat om man känner att man får stånd. Man tar hänsyn till andra

    Han verkar ha problem i sociala sammanhang


    Ganska okunnig och korkad kommentar. Unga killar har inte sociala problem bara för att de inte gör allt för att bli av med oväntat stånd.

    Däremot, som andra sagt, är det osjysst att glo på det sätt han gjorde. Men skulle aldrig lägga en kille till last för att han fick stånd.
  • Anonym (b)
    Anonym (b) skrev 2019-08-19 18:28:52 följande:

    Är han 14? Är du hans första flickvän?
    Nej man glor inte på andra. Man avbryter allt och gör något annat om man känner att man får stånd. Man tar hänsyn till andra
    Han verkar ha problem i sociala sammanhang


    Jag skrev inte att det är fel att få stånd. Det är så en kropp fungerar.
    Men man får lära sig hur man förebygger att få stånd i fel sammanhang och hur man koncentrerar sig på något annat istället för att bryta situationen.
     Men för vuxna män är det oacceptabelt, båda att stirra och inte bry sig om att avbryta situationen elelr dölja ståndet.


  • Anonym (A)
    Anonym (deg) skrev 2019-08-19 18:11:12 följande:
    Ja givetvis var det ofint av honom att glo, det borde han inte göra. Att han dock blir kåt på andra bör du inte ta illa vid av, man kan bli kåt på många människor man finner attraktiva, det betyder inte att han finner dig oattraktiv.
    Håller med
Svar på tråden Min kille blev kåt på en annan tjej..