• Anonym (Kompisen)

    Min kompis har en relation med läraren?

    God kväll!

    Jag och min kompis pluggar ihop och jag misstänker att hon har något ihop med vår lärare. Hon har alltid tyckt att han varit snygg och trevlig. Så dom har pratat väldigt mycket men inget mer med det tänkte jag. Men nu känns det verkligen som dom har kemi och det är en konstig känsla när dom är "tillsammans", dom tittar på varandra speciellt, pratar och skojar. Hon dröjer sig även kvar efter lektionen.

    Jag har frågat henne men hon säger bara att jag inte är klok. Jag tror verkligen dom har något ihop. Hon var även ute med en kille i helgen men berättade inget om det som hon annars brukar göra. Är det så himla bra att ha ihop det med läraren, om hon nu har det. Kan det få några konsekvenser för henne?

  • Svar på tråden Min kompis har en relation med läraren?
  • Anonym (b)

    Jag tycker du ska berätta detta för rektorn
    Det är inte tillåtet för lärare att bli privata med elever

  • cleoeme

    Det beror på hur gamla ni är och vilken policy de har på arbetsplatsen. Jag har haft en relation med min lärare. Vi fick bara sköta det snyggt och diskret.

  • Anonym (???)

    Hur gamla är dom? Det är den stora frågan...

  • Anonym (Kompisen)

    Vi pluggar på högskolan. Jag vill ju inte "skvallra" på min kompis. Jag har ingen aning om vad vi har för policy på vår skola om sånt här..

    Ska jag ta upp det igen med henne? Hon nekar ju till det.

  • Anonym (X)
    cleoeme skrev 2019-08-19 19:26:25 följande:

    Det beror på hur gamla ni är och vilken policy de har på arbetsplatsen. Jag har haft en relation med min lärare. Vi fick bara sköta det snyggt och diskret.


    Då antar jag att läraren inte satte ditt betyg?
  • Anonym (Kompisen)

    Skulle kanske skrivit det direkt, att vi pluggar på högskolan så vi är inga barn så det är ingen som utnyttjar någon på det sättet

  • Anonym (X)
    Anonym (Kompisen) skrev 2019-08-19 19:31:15 följande:

    Skulle kanske skrivit det direkt, att vi pluggar på högskolan så vi är inga barn så det är ingen som utnyttjar någon på det sättet


    Det är ändå inte tillåtet då hon är i beroendeställning. Han kan få sparken och hon kan få göra om kursen.
  • Anonym (b)
    Anonym (Kompisen) skrev 2019-08-19 19:30:05 följande:

    Vi pluggar på högskolan. Jag vill ju inte "skvallra" på min kompis. Jag har ingen aning om vad vi har för policy på vår skola om sånt här..

    Ska jag ta upp det igen med henne? Hon nekar ju till det.


    Skriv ett anonymt mejl till rektorn. namnge läraren men inte din kompis.
    Förhoppningsvis kommer då rektorn att ta upp detta med läraren
  • Anonym (D)
    Anonym (b) skrev 2019-08-19 20:30:08 följande:

    Skriv ett anonymt mejl till rektorn. namnge läraren men inte din kompis.

    Förhoppningsvis kommer då rektorn att ta upp detta med läraren


    Det tycker jag verkligen inte, han kanske är intresserad men han kan ju lika gärna ha sagt ifrån att de inte kan inleda nåt. Det kan ju bli jättefel om det inte stämmer.
  • cleoeme
    Anonym (X) skrev 2019-08-19 19:30:35 följande:

    Då antar jag att läraren inte satte ditt betyg?


    Jag fick mina betyg och omdömen efter min prestation och inte efter min relation :)

    Vi inledde inte vårat förhållande på universitetet, vi var redan sambos när jag började.
Svar på tråden Min kompis har en relation med läraren?