Inlägg från: Kattunge15 |Visa alla inlägg
  • Kattunge15

BF MAJ 2020

Har fått som stark mensvärk nu på eftermiddagen... känns sådär läst att det kan vara livmodern som växer, men redan så här tidigt? Är bara v4!

• Kattunge15
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-11 19:08:19 följande:

Jodå, det kan vara växtvärk. De växer som snabbast nu i början så de är därför de gör ont. <3

Åh hoppas verkligen det! Jag hade ju velat ha en helt annan värk så jag hade kunnat skilja den från mensvärk
  • Kattunge15
    Majja92 skrev 2019-09-11 19:24:47 följande:

Det är ingen fara ska du se, jag är också i v.4 och tycker det molar konstant! Ibland kraftigare och ibland mycket dovare. Men det är bara bra, betyder att fröet växer till sig :)

Ska försöka tänka att det förmodligen är positiv värk! Tack för pepp!
  • Kattunge15
    Aejvg skrev 2019-09-11 19:32:52 följande:

Jag berättade för mamma i v4. Och även 2 kompisar. Nu är jag v.7 (6+4) och tror 6 kompisar vet om det. Ssmbons bror, mamma pappa lch jobbet. Ångrar att jag berättat för så många men samtidigt är det skönt att ha någon att bolla med då nöstan alla jag pratat med har barn sedan tidigare.

Jag har bara vetat om plusset i tre dagar och blir tokig av att inte prata med fler än min sambo satt med en kompis idag som är gravid o känns ju lite konstigt att inte säga något själv... får se hur jag ska göra
  • Kattunge15
    flickan89 skrev 2019-09-11 20:49:29 följande:

Jag har också typ mensvärk.. det kommer och går lite hela dagarna typ.. är på 4+2

Så det är nog normalt tånker jag :)

Skönt att höra
  • Kattunge15
    flickan89 skrev 2019-09-11 20:55:35 följande:

Alltså jag tänkte jag skulle hålla tyst om detta för mina 2 bästa vänner ett tag.. men idag blev det fikadate och det började med att den ena berättade att hon skulle ha barn.. och när man är mitt uppe i lip och bara sitter och skakar av glädje så kunde jag inte hålla mig.. jag var tvungen att berätta och då blev det ännu mer lipkalas då båda vet om att man kämpat länge.

Vilken glädje att man ska få vara mammalediga tillsammans (förhoppningsvis)!

Ringt bm för första mötet idag med :) så om 2 veckor är det dags :)

Vad mysigt att ha vänner som är gravida samtidigt!
  • Kattunge15
    Trostar skrev 2019-09-12 06:05:43 följande:

Ni som mår illa, kräks ni?

Jag är vecka 5+4 idag. Mådde illa HELA dagen igår, men har mått illa varje dag från före jag plussade. Mår illa när jag vaknar på natten också. Varierar hur mycket - ibland bara diffust lätt illamående ibland så jag får sätta mig ner för att inte allt ska börja snurra. Har bara stått och hulkat en gång utan att kräkas.

Kräks ni eller det stannar vid illamående?

Har min första morgon av illamående idag... vaknade tidigt av det. Inte spytt!
  • Kattunge15
    LBP91 skrev 2019-09-12 08:58:17 följande:

Idag har jag bokat in både inskrivningssamtal och tidigt ultraljud. Ultraljudet blir i vecka 8 så om 3 veckor och inskrivningen blir i vecka 10. Känns skönt att vi ska få se det lilla krypet och att jag kanske kan bli lite mindre orolig. Bokade tid på Mama Mia på söder, har hört väldigt bra om dem.

Spännande, är det privat för det tidiga ultraljudet? Vad kostar ett sånt?
  • Kattunge15
    Majja92 skrev 2019-09-12 07:21:50 följande:

Kan någon förklara för mig det här med hur man räknar veckor? Känner mig helt lost :P Enligt Flo finns det aktuell/komplett vecka, vilken ska man använda?

Jag hade min sista mens första dag 14/8 så borde va 4+2? Men det KAN också va 5+2 enligt Flo?

Min sista mens första dag var 13/8 och alla appar säger olika vilken vecka. Har Flo, Pregglife och Preggers, fattar inte vilken jag ska gå efter?!
  • Kattunge15
    Majja92 skrev 2019-09-12 16:43:02 följande:

Herrejösses så skönt detta kändes, att inte behöva tyda en massa streck och hej och hå. NU SKA JAG RINGA MVC!!!!!!

Världens lyckligaste tjej <33333

Så härligt! Bästa o tydligaste testet ändå
Svar på tråden BF MAJ 2020