• Anonym (Dealbreaker)

    Min man kammar över flinten.. Så oattraktivt!

    Säkert många som skrattar åt detta men det har verkligen blivit ett problem för mig. Vet inte hur jag ska göra.

    Är gift med en man sedan ett par år tillbaka och har två barn ihop. Vi är 30+. Nu har min man börjat bli tunnhårig (hade innan långt mörkt hår) och han har börjat att försöka dölja sin lilla fläck mitt på huvudet genom att försöka kamma över den. Alltså.... Vi har pratat lite om det och han säger att han tycker det är såååå fult men att det nog inte syns så tydligt som jag påstår. Han vill INTE raka sig.
    Jag tycker tyvärr att detta är SÅ avtändande. Men känner mig så elak som tänker så. Men, hans hår var en så stor del av honom, han signum typ. Och det är klart, alla tycker väl ett stort svall är hetare än en flint. Men så får man inte säga för då är man så ytlig och hemsk. Jag vet om det själv, och jag skäms för att det påverkar mig så mycket. Har gått så långt att jag inte tänder på honom alls. Och han börjar undra varför jag drar mig undan och inte vill mysa längre..

    Hur fan ska jag tänka? Hur kan jag tänka om?! Han är ju i övrigt VÄRLDENS bästa man och pappa. Finns inte ett enda fel hos karln.. för utom håret då.....

  • Svar på tråden Min man kammar över flinten.. Så oattraktivt!
  • Anonym (Undrar)

    Jag har alltid tyckt att rakade karlar är sexiga.

    Nästan en hel världs kvinnor tyckte Kojak var supersexig.

    Jag håller med dig att det är enormt avtändande med män som kammar över flinten, även om de männen brukar vara 20 år äldre.

    Det blir sorgligt komiskt när det blåser och överkamningen lyfter från huvudet.

    Googla och visa bilder på detta fenomen. Din man vill nog inte bli så patetisk.

  • Anonym (Em)

    Fan vad taskig du är. Han tycker förmodligen själv att det är jobbigt att bli tunnhårig, att sen hans ytliga fru ska kommentera det gör väl saken inte ett dugg bättre. Din kropp förändras också, schysst om han skulle påpeka hur dallrig och rynkig du blivit.

    Nej kom över ditt ego och var lite respektfull mot honom.

  • Anonym (K)

    Fullt i klass med om han skulle be dig använda spanx för att dölja ditt rumpdaller bättre. För dallret är så sjukt oattraktivt.

  • Anonym (m)

    Min fru har haft långt hår, jättefint. Men i fredags gick hon och klippte av allt och fick en snaggad tantfrisyr. Hon ser mer ut som en gubbe nu. Så jäkla fult och avtändande. När chipspåsen hälldes upp på kvällen ville jag inte sitta nära i soffa och gosa. Vad gör jag nu? Känns som jag aldrig mer vill krama henne

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (m) skrev 2019-08-21 09:45:55 följande:

    Min fru har haft långt hår, jättefint. Men i fredags gick hon och klippte av allt och fick en snaggad tantfrisyr. Hon ser mer ut som en gubbe nu. Så jäkla fult och avtändande. När chipspåsen hälldes upp på kvällen ville jag inte sitta nära i soffa och gosa. Vad gör jag nu? Känns som jag aldrig mer vill krama henne


    Sluta kamma över flinten och börja träna, så kommer din fru inse att hon inte behöver vara mannen i huset.
  • CitronTulo

    Skrattar inte alls, men gapar en aning.. Jo det är ytligt att lägga så mycket fokus på att han tappat håret! Han är ju fortfarande samma man som med hårsvall!!

    Hoppas att han aldrig får någon allvarlig sjukdom eller råkar ut för någon olycka som gör honom oattraktiv..

  • Anonym (Undrar)
    CitronTulo skrev 2019-08-21 10:12:53 följande:

    Skrattar inte alls, men gapar en aning.. Jo det är ytligt att lägga så mycket fokus på att han tappat håret! Han är ju fortfarande samma man som med hårsvall!!

    Hoppas att han aldrig får någon allvarlig sjukdom eller råkar ut för någon olycka som gör honom oattraktiv..


    Det oattraktiva är att han kammar över flinten.

    Jag har aldrig hört någon i verkliga livet säga att det är positivt. Även om de inte säger något till personen i fråga, så sägs det bakom ryggen.

    Det var en polis/advokat av något slag som blev intervjuad i teve för några månader sedan.

    Det blåste och överkamningen lyfte flera gånger, hur skulle något sådant vara bra för självkänslan.

    Tittade personen själv sedan på programmet så kunde han knappast övertyga sig själv att ingen annan lagt märke till det.
  • CitronTulo
    Anonym (Undrar) skrev 2019-08-21 10:34:04 följande:
    Det oattraktiva är att han kammar över flinten.

    Jag har aldrig hört någon i verkliga livet säga att det är positivt. Även om de inte säger något till personen i fråga, så sägs det bakom ryggen.

    Det var en polis/advokat av något slag som blev intervjuad i teve för några månader sedan.

    Det blåste och överkamningen lyfte flera gånger, hur skulle något sådant vara bra för självkänslan.

    Tittade personen själv sedan på programmet så kunde han knappast övertyga sig själv att ingen annan lagt märke till det.
    TS man lider förmodligen väldigt av detta själv. Jag uppfattar inte som att TS i första hand lider MED honom utan funderar över hur detta påverkar henne själv.

    Hur skulle DET vara bra för självkänslan, att ens fru påpekar ens problem?
  • Anonym (K)
    Anonym (cutter) skrev 2019-08-21 10:57:30 följande:

    Raka resterande snabbt när han sover.


    Och natten därefter rakar mannen ts underliv när hon sover.
Svar på tråden Min man kammar över flinten.. Så oattraktivt!