• Anonym (Förhållande)

    Skuldsanering- aldrig berättat!

    Jag är ganska ekonomisk av mig, snål, men älskar att skämma bort den jag älskar. Skött mina räkningar i alla tider. För ett par år sedan blev jag sjukskriven för utmattning, blev deprimerad i samma veva. Efter ett par månader hemma tog jag sms lån, varför vet jag inte, betalade som man ska, tog ett nytt, och ett till och ett till och sen hamnade jag i en karusell där jag blev tvungen att låna för att betala ett lån. Tills det inte gick mer. Kontaktade då skuld och budgetrådgivningen i stan. Fick hjälp och råd. Sökte en skuldsanering men fick avslag - mest för att det var ganska nya skulder. Sökte igen ca 6 månader senare och de inledde en skuldsanering som jag sedan fick godkänd. Fick livet tillbaka liksom.

    Har träffat en tjej sen dess, men har aldrig berättat för henne om det. Mest för skammen- men troligtvis också för rädslan att hon ska dra. Men samtidigt vill jag vara öppen och ärlig om det mot henne. Så vet inte vad jag ska säga. Har knappt 3 år kvar på den.

    Hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Skuldsanering- aldrig berättat!
  • Anonym (Anna)

    Om man har skuldsanering, då lever man väl på existensminimum? Hur lyckas du dölja det?

    Jag tycker att om ni ska flytta ihop så ska du berätta, allra senast. 

  • Anonym (Förhållande)
    Anonym (Anna) skrev 2019-08-21 21:12:28 följande:

    Om man har skuldsanering, då lever man väl på existensminimum? Hur lyckas du dölja det?

    Jag tycker att om ni ska flytta ihop så ska du berätta, allra senast. 


    Jag har barn bl.a och får behålla för utgifter till och från jobbet. Har det väldigt bra ändå. Visst kan jag inte köpa ny mobil, eller alltid de där kläderna osv men jag är nöjd med livet ändå trots allt. Jag får väl berätta men vet inte riktigt hur.
  • Anonym (Lilla My)

    Personligen tycker jag inte du ska skämmas. Du tog ju tag i det och håller på att reda ut! Alla kan hamna i svackor!!

  • BurningDiamond
    Anonym (Lilla My) skrev 2019-08-21 21:29:09 följande:

    Personligen tycker jag inte du ska skämmas. Du tog ju tag i det och håller på att reda ut! Alla kan hamna i svackor!!


    Precis så.

    Jag tänker att "alla" kan hamna på sned ekonomiskt. bet relevanta är att lära sig av sina misstag och lösa problemen, vilket du har gjort på oklanderligt sätt. Det visar mognad och insikt.
Svar på tråden Skuldsanering- aldrig berättat!