• Anonym (Ledsen76)

    Svek av vänner och make i relationsproblem

    Jag och min man är i en djup relationskris. Vi umgås med ett annat par som även är våra grannar. Våra problem går ut över våra vänner och nu märker vi att de säger olika saker till oss beroende på vem de pratar med. Pratar de med mig så håller de med mig, pratar de med min man så håller de med honom. Så våra problem är allvarliga då min man ljugit för mig flera gånger. Samt sätter sin kompisrelation före vårt äktenskap. Varit ute och supit 26 gånger på 3 månader när jag hade bhövt honom hemma för tentor mm när jag pluggar. Han testade på amfetamin 2 dagar döre julafton för 2 år sedanHan ljuger ofta vilket kommer fram efter ett tag. Han säger bara hälften av konversationer mm som sedan skapar problem då han ej är ärlig. fakta i Detta pratar vi hos en terapeut om.

    Men angående våra vänner så märker jag att de vänder sig bara till honom, frågar hur han mår medans jag känner mig bortglömd. Som att de egentligen står på honoms sida. De frågar hur gan mår men mig skiter de i. De t senaste 2 åren har jag alltid känt mig som 5 hjulet.Min man säger vad han sagt till dem när de sms och frågat hur allt går men när jag läste smset med hans tillåtelse så skriver han om Hur vi har det, ganska detaljerat trots vi lovat varandra att ej blanda in dem då det bara skapar mer problem. När jag säger det så säger han att han inte brutit löftet. Han har gått över huvudet och lånat ut pengar till en arbetskamrat utav våra pengar utan att diskutera det med mig. Han har diskuterat hur jag mår, hur han mår ich hur o h varför. Enligt mig är det ett svek mot mig och våra vänner. Känner mig sviken av min partner sedan 27 år samt av vännerna trots att vi sagt att vårt tjafs inte skall påverka dem när vi umgås.

    Varför blir det såhär med vännerna? Tänker jag fel angående att jag känner mig sviken av min partner?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-13 22:18
    Resultatet blev skilsmässa , faktiskt nöjd med beslutet som med eftertanke var det enda logiska. Äktenskapet dog för 2 år sen. Sedan att inse det själv men är lycklig med beslutet.

    Sätter mig och barnen i första rum. Av en slump på en ledsen dag gick jag in på dejtingsida och skapade ett konto...... . idag var första dejten med en ny man. Snabbt jag vet men mentalt var jag färdig men ej i hjärtat med mitt äktenskap!

    Tack alla??

  • Svar på tråden Svek av vänner och make i relationsproblem
  • Anonym (Louise)

    För många människor är det nog den lättaste vägen att hålla med den man pratar med för tillfället. Behöver inte betyda att man håller med personen egentligen.

    Att de verkar ställa sig mer på din mans sida kan bero på att han har mer kontakt med dom? Han smsar sin version till dom osv.

    Tycker att du först och främst ska fundera på hur du vill ha det med din man. Han verkar inte vara bra för dig. Kanske ska du börja gå på egen terapi?

  • Anonym (Ledsen76)

    Nä de smsar honom. Inte han som smsar dem. Förlåt om det var otydligt. Men de vänder sig alltid till honom. Mina sms svarar de inte ens på och inte gjort på 2 års tid till mig. Känner mig ignorerad både kontakt via sms/telefon och även när vi träffas.

  • Bestemor
    Anonym (Ledsen76) skrev 2019-08-22 10:14:33 följande:

    Nä de smsar honom. Inte han som smsar dem. Förlåt om det var otydligt. Men de vänder sig alltid till honom. Mina sms svarar de inte ens på och inte gjort på 2 års tid till mig. Känner mig ignorerad både kontakt via sms/telefon och även när vi träffas.


    Sluta umgås med dem då. Det är det enklaste och du bör fundera över ditt äktenskap med en man som håller på med allt det där.
  • Anonym (xx)

    Din man super och knarkar men det som får dig att lacka ur är att grannarna inte bryr sig om dig tillräckligt?

  • Anonym (?)

    Att du ens lever kvar med din man, varför tolererar du detta?

  • Anonym (?)
    Anonym (xx) skrev 2019-08-22 10:30:56 följande:

    Din man super och knarkar men det som får dig att lacka ur är att grannarna inte bryr sig om dig tillräckligt?


    Håller med, fokus ligger ju på helt fel plan.
  • Anonym (hm...)

    Jag skulle sagt upp bekantskapen med både mannen och vännerna. Vem orkar med sånt här drama hela tiden. 

  • Anonym (X)

    Vad hade du behövt hjälp med när han istället gick ut? Varför tycker han det är ditt ansvar att göra de grejerna?

  • Anonym (separera)

    Går han ut och krökar var tredje dag under tre månaders tid, så har han alkoholproblem. DÄR ska du lägga fokus. Uppenbarligen så är ni så beroende av de här vännerna att ni inte klarar av att vara ett par ens. Separera skulle jag nog säga.

  • mamaleona

    Hur gammal är du ts? Om du pluggar gissar jag kring 30. Varför är du med honom? Du kan inte hjälpa en annan från droger. Vet du, det finns ett lååångt o lyckligt liv framför dig, med kärlek o välmående o glädje. Det enda du måste göra, är att ta steget, o kräla lite i gropen innan steget bär. Det är sant. O sedan, när du ser bakåt är det enda du ångrar varför du inte gjorde det tidigare. Lycka till. Du vet jag har rätt, innerst inne.

  • MsM84

    Jag tycker också du ska flytta fokus från grannarna, men ja - har ni sagt att ni ska lämna dem utanför era problem så bör man respektera det. Dock verkar det sveket vara litet jämfört med era övriga problem så fokusera mer där istället.

  • Bestemor
    mamaleona skrev 2019-08-22 15:01:31 följande:

    Hur gammal är du ts? Om du pluggar gissar jag kring 30. Varför är du med honom? Du kan inte hjälpa en annan från droger. Vet du, det finns ett lååångt o lyckligt liv framför dig, med kärlek o välmående o glädje. Det enda du måste göra, är att ta steget, o kräla lite i gropen innan steget bär. Det är sant. O sedan, när du ser bakåt är det enda du ångrar varför du inte gjorde det tidigare. Lycka till. Du vet jag har rätt, innerst inne.


    De har haft ett förhållande i 27 år så minst 40 år borde de vara
  • Anonym (X)
    mamaleona skrev 2019-08-22 15:01:31 följande:

    Hur gammal är du ts? Om du pluggar gissar jag kring 30. Varför är du med honom? Du kan inte hjälpa en annan från droger. Vet du, det finns ett lååångt o lyckligt liv framför dig, med kärlek o välmående o glädje. Det enda du måste göra, är att ta steget, o kräla lite i gropen innan steget bär. Det är sant. O sedan, när du ser bakåt är det enda du ångrar varför du inte gjorde det tidigare. Lycka till. Du vet jag har rätt, innerst inne.


    Nicket är ju 76, så gissar på 43. Då har de varit tillsammans sen TS var 16.
Svar på tråden Svek av vänner och make i relationsproblem