• Anonym (Ledsen76)

    Svek av vänner och make i relationsproblem

    Jag och min man är i en djup relationskris. Vi umgås med ett annat par som även är våra grannar. Våra problem går ut över våra vänner och nu märker vi att de säger olika saker till oss beroende på vem de pratar med. Pratar de med mig så håller de med mig, pratar de med min man så håller de med honom. Så våra problem är allvarliga då min man ljugit för mig flera gånger. Samt sätter sin kompisrelation före vårt äktenskap. Varit ute och supit 26 gånger på 3 månader när jag hade bhövt honom hemma för tentor mm när jag pluggar. Han testade på amfetamin 2 dagar döre julafton för 2 år sedanHan ljuger ofta vilket kommer fram efter ett tag. Han säger bara hälften av konversationer mm som sedan skapar problem då han ej är ärlig. fakta i Detta pratar vi hos en terapeut om.

    Men angående våra vänner så märker jag att de vänder sig bara till honom, frågar hur han mår medans jag känner mig bortglömd. Som att de egentligen står på honoms sida. De frågar hur gan mår men mig skiter de i. De t senaste 2 åren har jag alltid känt mig som 5 hjulet.Min man säger vad han sagt till dem när de sms och frågat hur allt går men när jag läste smset med hans tillåtelse så skriver han om Hur vi har det, ganska detaljerat trots vi lovat varandra att ej blanda in dem då det bara skapar mer problem. När jag säger det så säger han att han inte brutit löftet. Han har gått över huvudet och lånat ut pengar till en arbetskamrat utav våra pengar utan att diskutera det med mig. Han har diskuterat hur jag mår, hur han mår ich hur o h varför. Enligt mig är det ett svek mot mig och våra vänner. Känner mig sviken av min partner sedan 27 år samt av vännerna trots att vi sagt att vårt tjafs inte skall påverka dem när vi umgås.

    Varför blir det såhär med vännerna? Tänker jag fel angående att jag känner mig sviken av min partner?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-13 22:18