• Anonym (Kaffedraken)

    Förlora vårdnaden om jag går tillbaka till dotterns pappa?

    Jag och mitt ex var tillsammans i flera år. Vi hade det bra de första 3 åren, sedan började problemen komma och han kom att misshandla mig. Jag anmälde, polisen gjorde en oros till soc och utredning gjordes. Den lades senare ner utan åtgärd.

    Sedan hände det igen att vi bråkade och vi båda var då fysiska mot varandra. Vår dotter var i hemmet när detta skedde. Jag anmälde igen och valde att lämna och har bott på skyddat boende. En andra utredning gjordes och lades ner den också, utan åtgärd.

    Nu har tiden gått. Jag bor själv med dottern och allt funkar bra med dotterns pappa. Vi har fortfarande känslor för varandra och VILL vara med varandra. Men vi är skiträdda för att förlora vår dotter så klart. Vi sätter henne först. Vi kommer absolut inte vara tillsammans om det är så att soc anser oss vara olämpliga föräldrar om vi blir tillsammans igen. 

    Är det någon som varit i liknande situation? Hur har det fått för er?

    Det känns ju lite som att eftersom vi varit dumma tidigare och gjort dumma saker så kommer dom alltid döma oss och tänka att vi inte klarar av att leva tillsammans utan att skada vår dotter psykiskt. 

    Vill bara att vi ska kunna vara en familj. Utan några problem?

    Hur troligt är det att soc LVU:ar vår dotter om vi blir tillsammans igen?

  • Svar på tråden Förlora vårdnaden om jag går tillbaka till dotterns pappa?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det hoppas jag att de gör, för det du skriver är helt enkelt skogstokigt! 

    Du vill alltså bli ihop igen med en kvinnomisshandlare??? Vad är det för fel på dig???

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur lång tid har det gått sen du bodde på boende?

    Hur länge har samarbetet fungerat?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har väldigt svårt att se att du verkligen sätter din "dotter först" om du överväger att flytta ihop med en kvinnomisshandlare! Räcker det inte att hon har blivit utsatt för detta tidigare??

    7 månader är ingen tid alls!!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du vill alltså flytta ihop med en man som slagit dig vid ett flertal tillfällen och som du dessutom har polisanmält. Och där soc redan har en orosanmälan? Du ska ha klart för dig att den där anmälan ligger kvar när man söker på ditt personnummer på soc. Det är inget som raderas. All historik sparas. åtminstone för 20 år sen - idag är det kanske andra regler. 

    OM det är så att du flyttar ihop med honom. OM det är så att han misshandlar dig svårt, och det kommer fram att detta hänt flera gånger förr - ja, då finns det risk att samhället inser att du inte sätter ditt barn i främsta rummet och då blir det familjehem.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (h) skrev 2019-08-22 10:25:35 följande:

    7 månader på båda frågor. 


    Så för bara 7 månader sen bodde du på skyddat boende, och då började samarbetet fungera fint?

    Har han gått i terapi under tiden? Har du?

    Vad har ändrat sig?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Sätt din dotter främst
    Flytta inte ihop med någon som är våldsam
    Har hon inte varit med om tillräckligt redan?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Helt vansinnigt! Det finns gott om män som inte misshandlar kvinnor och du vill bli ihop med en igen som gör - och där det t.o.m. var så illa att ni behövde bo på skyddat boende. Sorry, du sätter INTE ditt barn i första rum. Då skulle du inte återuppta denna relationen. Jag tycker faktiskt att man kan kräva av en ansvarsfull mamma att inte gå tillbaka till en man som har betett sig så här tidigare.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Läs hur du skriver ts:

    -Han kom att misshandla mig.

    -Vi blev båda fysiska.

    Han valde att misshandla dig. Det var inget som råkade hända. Sen valde ni båda att misshandla varandra. Men nu efter sju månader är allt frid och fröjd. Hade du skrivit sju år hade jag tänkt att ni kanske förtjänade en chans ihop men inte nu. Jag hoppas verkligen att soc reagerar!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (h) skrev 2019-08-22 10:13:20 följande:

    Jag och mitt ex var tillsammans i flera år. Vi hade det bra de första 3 åren, sedan började problemen komma och han kom att misshandla mig. Jag anmälde, polisen gjorde en oros till soc och utredning gjordes. Den lades senare ner utan åtgärd.

    Sedan hände det igen att vi bråkade och vi båda var då fysiska mot varandra. Vår dotter var i hemmet när detta skedde. Jag anmälde igen och valde att lämna och har bott på skyddat boende. En andra utredning gjordes och lades ner den också, utan åtgärd.

    Nu har tiden gått. Jag bor själv med dottern och allt funkar bra med dotterns pappa. Vi har fortfarande känslor för varandra och VILL vara med varandra. Men vi är skiträdda för att förlora vår dotter så klart. Vi sätter henne först. Vi kommer absolut inte vara tillsammans om det är så att soc anser oss vara olämpliga föräldrar om vi blir tillsammans igen. 

    Är det någon som varit i liknande situation? Hur har det fått för er?

    Det känns ju lite som att eftersom vi varit dumma tidigare och gjort dumma saker så kommer dom alltid döma oss och tänka att vi inte klarar av att leva tillsammans utan att skada vår dotter psykiskt. 

    Vill bara att vi ska kunna vara en familj. Utan några problem?

    Hur troligt är det att soc LVU:ar vår dotter om vi blir tillsammans igen?


    Du ska absolut inte flytta ihop med honom igen. Och inte bli ihop med honom heller. Det är bara sju månader sedan du bodde i skyddat boende?!? Då måste det ju betyda att du var tvungen att fly från honom. Det är väldigt allvarligt och du ska absolut inte utsätta ditt barn för den risken.

    Och sen har inte NI varit dumma och gjort dumma saker HAN har misshandlat dig. Det ligger på honom inte dig.

    Ditt ansvar i detta är att skydda ditt barn nu och i framtiden. Då ska du inte leva med en farlig man.

    Bra att det fungerar bra mellan er. Hoppas att det fortsätter så. Men se till att du sätter din och ditt barns trygghet i första rummet. Där inbegriper att inte flytta ihop med den mannen igen så att ni hamnar i samma farliga situation igen.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om ni faktiskt bryr er om er dotter så borde ni väl förstå att sju månader är absolut ingenting? Vad har ni båda gjort för att förhindra att situationen kommer att upprepas? Om ni någonsin ska kunna vara tillsammans igen bör ni ju inte bara ha en plan A, men även en plan B, C, D och E. Har ni faktiskt jobbat och tagit er igenom era problem? Det räcker inte att allt har varit frid och fröjd i ett halvår och att ni nu är sugna på att flytta ihop igen för att ni fortfarande tycker om varandra.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja soc tar barnet om ni flyttar ihop. Kan tänka mig att din kille gör det klassiska att få dig tillbaka genom att göra allt bra igen och ge dig all kärlek som du vill ha men när ni flyttar ihop om ni gör det så kommer det att gå en tid och du ska bli slagen igen!

    Om du stenhårt vill vara med honom så var ihop men lev inte under samma tak.

  • Anonym (Kaffedraken)
    TriC skrev 2019-08-22 10:19:13 följande:

    Det hoppas jag att de gör, för det du skriver är helt enkelt skogstokigt! 

    Du vill alltså bli ihop igen med en kvinnomisshandlare??? Vad är det för fel på dig???


    CitronTulo skrev 2019-08-22 10:29:30 följande:

    Har väldigt svårt att se att du verkligen sätter din "dotter först" om du överväger att flytta ihop med en kvinnomisshandlare! Räcker det inte att hon har blivit utsatt för detta tidigare??

    7 månader är ingen tid alls!!


    AndreaBD skrev 2019-08-22 10:40:32 följande:

    Helt vansinnigt! Det finns gott om män som inte misshandlar kvinnor och du vill bli ihop med en igen som gör - och där det t.o.m. var så illa att ni behövde bo på skyddat boende. Sorry, du sätter INTE ditt barn i första rum. Då skulle du inte återuppta denna relationen. Jag tycker faktiskt att man kan kräva av en ansvarsfull mamma att inte gå tillbaka till en man som har betett sig så här tidigare.


    Anonym (Que) skrev 2019-08-22 10:47:37 följande:
    Du ska absolut inte flytta ihop med honom igen. Och inte bli ihop med honom heller. Det är bara sju månader sedan du bodde i skyddat boende?!? Då måste det ju betyda att du var tvungen att fly från honom. Det är väldigt allvarligt och du ska absolut inte utsätta ditt barn för den risken.

    Och sen har inte NI varit dumma och gjort dumma saker HAN har misshandlat dig. Det ligger på honom inte dig.

    Ditt ansvar i detta är att skydda ditt barn nu och i framtiden. Då ska du inte leva med en farlig man.

    Bra att det fungerar bra mellan er. Hoppas att det fortsätter så. Men se till att du sätter din och ditt barns trygghet i första rummet. Där inbegriper att inte flytta ihop med den mannen igen så att ni hamnar i samma farliga situation igen.
    TS skriver ju själv att de båda pucklat på varandra. Lika goda kålsupare skulle jag vilja påstå.
    Anonym (m) skrev 2019-08-22 10:34:57 följande:

    Sätt din dotter främst
    Flytta inte ihop med någon som är våldsam
    Har hon inte varit med om tillräckligt redan?


    För dotterns del kan det väl kvitta, TS slår ju själv när hon tappar kontrollen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (tänk) skrev 2019-08-22 14:05:06 följande:
    TS skriver ju själv att de båda pucklat på varandra. Lika goda kålsupare skulle jag vilja påstå.

    För dotterns del kan det väl kvitta, TS slår ju själv när hon tappar kontrollen.
    Jättebra boendemiljö för ett litet barn.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (m) skrev 2019-08-22 10:34:57 följande:
    Sätt din dotter främst
    Flytta inte ihop med någon som är våldsam
    Har hon inte varit med om tillräckligt redan?
    Håller med
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kanske om ni tar tag i era individuella problem på egen hand först. Då menar jag terapi för bådas del, särskilt för honom men även för dig. Det kostar massa pengar och tar en massa tid och energi. Om ni är villiga att den göra den satsningen så go for it. Gå i terapi, stå på egna ben och se vad era psykologer säger om ett år, om ni är mogna.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (tänk) skrev 2019-08-22 14:05:06 följande:
    CitronTulo skrev 2019-08-22 10:29:30 följande:

    Har väldigt svårt att se att du verkligen sätter din "dotter först" om du överväger att flytta ihop med en kvinnomisshandlare! Räcker det inte att hon har blivit utsatt för detta tidigare??

    7 månader är ingen tid alls!!


    Anonym (Que) skrev 2019-08-22 10:47:37 följande:
    Du ska absolut inte flytta ihop med honom igen. Och inte bli ihop med honom heller. Det är bara sju månader sedan du bodde i skyddat boende?!? Då måste det ju betyda att du var tvungen att fly från honom. Det är väldigt allvarligt och du ska absolut inte utsätta ditt barn för den risken.

    Och sen har inte NI varit dumma och gjort dumma saker HAN har misshandlat dig. Det ligger på honom inte dig.

    Ditt ansvar i detta är att skydda ditt barn nu och i framtiden. Då ska du inte leva med en farlig man.

    Bra att det fungerar bra mellan er. Hoppas att det fortsätter så. Men se till att du sätter din och ditt barns trygghet i första rummet. Där inbegriper att inte flytta ihop med den mannen igen så att ni hamnar i samma farliga situation igen.
    TS skriver ju själv att de båda pucklat på varandra. Lika goda kålsupare skulle jag vilja påstå.För dotterns del kan det väl kvitta, TS slår ju själv när hon tappar kontrollen.
    Men då är det väl bättre om ts INTE bor tillsammans med den hon vill puckla på, så att dottern slipper växa upp i en sådan miljö.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur tänker du egentligen? Jag kan inte för mitt liv förstå varför du vill att ni ska bli tillsammans igen. Är eran dotter inte värd mer, än att växa upp i ett destruktivt hem där misshandel pågår? Jag hoppas absolut att dom tar henne ifrån er/dig.

Svar på tråden Förlora vårdnaden om jag går tillbaka till dotterns pappa?