• Anonym (TS)
    Thu 22 Aug 2019 15:31
    108 visningar
    3 svar
    3
    108

    Sjukvårdskontakt på fel tid, betala ändå?

    Jag träffade en sjuksköterska i juni och vi bestämde sedan att hon skulle ringa upp mig för ett uppföljningssamtal via telefon om hur det gick ett par veckor senare.

    Jag visade upp mitt sommarschema så att tiden för samtalet inte skulle krocka med arbetet då jag inte finns tillgänglig på telefon då jag jobbar. Så vi bestämde en dag och klockslag då jag var helt ledig från jobbet enligt mitt schema, det blev onsdagen den 10 juli kl 15.00.

    Dagen kom men jag fick inget samtal.

    Två dagar senare ser jag att jag har ett missat samtal från vården. Det var fredag den 12 juli kl 16.14 som samtalet kom. Jag jobbade hela den dagen och var inte tillgänglig som jag hade framfört till sjuksköterskan.

    Idag damp det ner en faktura för det missade samtalet som inkom på fel dag och fel klockslag och jag undrar nu om jag verkligen ska betala den?  Känns bara så fel att jag ska betala för något när jag tycker att de är vården som har gjort fel.

    Hur hade ni tänkt om det här? Hade ni betalat fakturan?

  • Svar på tråden Sjukvårdskontakt på fel tid, betala ändå?
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 22 Aug 2019 15:35
    #1
    +1

    Bestrid skriftligt, förklara situationen.

  • Thu 22 Aug 2019 15:36
    #2
    +1

    Jag hade bestridit fakturan! Så jävla less på sjukvårdens totala nonchalans, och att de bara bemödar sig att ringa en gång.

  • Anonym (A)
    Thu 22 Aug 2019 15:42
    #3
    +1

    Bestrid fakturan.

Svar på tråden Sjukvårdskontakt på fel tid, betala ändå?