• Anonym (H)

    Oplanerat gravid :(

    Träffade min pojkvän för 5 månader sedan. Vi träffades på ett gemensamt träningsställe och har nu varit officiellt tillsammans i 3 veckor. Har dock umgåtts varje dag i stort sett sedan första dejten för 5 månader sedan.

    Nu har jag oplanerat blivit gravid (trots skydd). Världens chock. Vi bor inte tillsammans ännu och båda har ett barn sedan innan. Vi trivs otroligt bra ihop, barnen funkar jättebra tillsammans och vi delar samma värderingar och tankar om framtiden.

    Vi vill gärna hitta ett gemensamt boende och har börjat leta efter detta.

    Hur hade ni tänkt och resonerat? Skulle behöva lite hjälp att tänka.

    Allt är ett enda stort kaos i huvudet och jag mår så dåligt av att tänka på att behöva genomgå en abort samtidigt som detta föll sig så dumt i tiden.

  • Svar på tråden Oplanerat gravid :(
  • Anonym (Ta ansvar!)

    Nej varför abort? Ni trivs ju tillsammans och då tänker jag att det mesta kan lösa sig? Försök stå för det som hänt och ta ert ansvar!!!

  • Anonym (Månader år)

    Har han nämnt något om abort? Är han ens medveten om graviditeten?

    Det finns ju par som har vart tillsammans i år och separerar efter att dom får barn för att det inte fungerar sen finns det dom som är tillsammans i nån månad och blir oplanerat gravida där allt går bra och man växer ihop och skaffar sig fantastiskt liv. Och tvärtom.

    Frågan är vilka ni är och hur pass ni kan samarbeta för att få relationen att växa och gro. Ni är ett par som måste fungera ihop, det krävs 2 att dansa tango.

    Vill ni lyckas så kommer minst lyckas och allt kommer gå bra.

  • Anonym (H)
    Anonym (Ta ansvar!) skrev 2019-08-23 16:40:26 följande:

    Nej varför abort? Ni trivs ju tillsammans och då tänker jag att det mesta kan lösa sig? Försök stå för det som hänt och ta ert ansvar!!!


    Vadå ta vårt ansvar? Vi blev som sagt gravida trots skydd, alltså har vi gjort det vi kan och ska för att förhindra en graviditet.

    Vi båda vill ha barn tillsammans men vi kommer inte till en annan lösning i nuläget som det verkar eftersom vi inte löser det praktiska.
    Anonym (Månader år) skrev 2019-08-23 17:01:41 följande:

    Har han nämnt något om abort? Är han ens medveten om graviditeten?

    Det finns ju par som har vart tillsammans i år och separerar efter att dom får barn för att det inte fungerar sen finns det dom som är tillsammans i nån månad och blir oplanerat gravida där allt går bra och man växer ihop och skaffar sig fantastiskt liv. Och tvärtom.

    Frågan är vilka ni är och hur pass ni kan samarbeta för att få relationen att växa och gro. Ni är ett par som måste fungera ihop, det krävs 2 att dansa tango.

    Vill ni lyckas så kommer minst lyckas och allt kommer gå bra.


    Jag berättade för honom så fort jag fick veta det. Han blev minst sagt chockad.

    I början pratade vi om att vi löser allt eftersom, det är ju vi nu och vi vill leva med varandra. Men vi löser inte det praktiska som det verkar nu för att det ska bli bra för alla, inte minst för våra barn som vi har sedan innan och det är så jobbigt.

    Tack för dina ord!
Svar på tråden Oplanerat gravid :(