• Viccan­92
    Thu 22 Aug 2019 23:14
    160 visningar
    5 svar
    5
    160

    Alkohol

    Hejsan hoppas ni kan hjälpa mig. 
    Jag och sambon vill börja skaffa barn nästa år eller iaf försöka. Men jag är orolig då han dricker mycket öl. För det mesta minst två lättöl per dag. Till helger och ledighet så kan det bli lite starkare saker. Han hävdar att det är helt normalt men jag är orolig att han spermier inte mår så bra av att dricka såpass som han gör. 
    Jag ser egentligen inget problem med det men jag vill gärna ha barn. 
    Kan hans drickande ge oss problem med att få barn?

  • Svar på tråden Alkohol
  • Anonym (Jag)
    Fri 23 Aug 2019 04:28
    #1

    Skaffa inte barn med en som dricker så mycket.

  • Anonym (Fia)
    Fri 23 Aug 2019 04:53
    #2
    Anonym (Jag) skrev 2019-08-23 04:28:54 följande:

    Skaffa inte barn med en som dricker så mycket.


    Mycket? Det handlar om lättöl!
  • Anonym (M)
    Mon 26 Aug 2019 08:43
    #3
    Viccan92 skrev 2019-08-22 23:14:53 följande:

    Hejsan hoppas ni kan hjälpa mig. 

    Jag och sambon vill börja skaffa barn nästa år eller iaf försöka. Men jag är orolig då han dricker mycket öl. För det mesta minst två lättöl per dag. Till helger och ledighet så kan det bli lite starkare saker. Han hävdar att det är helt normalt men jag är orolig att han spermier inte mår så bra av att dricka såpass som han gör. 

    Jag ser egentligen inget problem med det men jag vill gärna ha barn. 

    Kan hans drickande ge oss problem med att få barn?


    Alkohol kan ha en negativ effekt. Men behöver inte ha det.

    Tänk så många som blir gravida på fyllan med fulla karlar efter att ha festat varje helg.

    Jag menar bara att visst, det kan påverka, men jag tror inte att det påverkar så pass mycket ändå.

    Googla lite på manlig fertilitet och alkohol.
  • Mon 26 Aug 2019 10:30
    #4
    Viccan92 skrev 2019-08-22 23:14:53 följande:

    Hejsan hoppas ni kan hjälpa mig. 

    Jag och sambon vill börja skaffa barn nästa år eller iaf försöka. Men jag är orolig då han dricker mycket öl. För det mesta minst två lättöl per dag. Till helger och ledighet så kan det bli lite starkare saker. Han hävdar att det är helt normalt men jag är orolig att han spermier inte mår så bra av att dricka såpass som han gör. 

    Jag ser egentligen inget problem med det men jag vill gärna ha barn. 

    Kan hans drickande ge oss problem med att få barn?


    Hej ! Det låter inte bra att ha en rutin på att dricka alkohol varje dag även om det är lättöl. Det finns ett test man kan göra på IQ.se för att värdera sina rutiner.

    Det din man kanske gillar är smaken och då finns det jätte många bra alkoholfria alternativ. Exempelvis sir taste alot eller icas egna. Skulle han tycka detta är ett problem så kanske det ska ifrågasättas att dricka alkohol varje dag.

    Generellt kanske det inte påverkar er fertilitet men skulle du vilja att din man hanterar er bebis om han dricker alkohol varje dag?
  • Anonym (Anony­m)
    Mon 26 Aug 2019 15:52
    #5
    Mathilda999 skrev 2019-08-26 10:30:31 följande:
    Hej ! Det låter inte bra att ha en rutin på att dricka alkohol varje dag även om det är lättöl. Det finns ett test man kan göra på IQ.se för att värdera sina rutiner.

    Det din man kanske gillar är smaken och då finns det jätte många bra alkoholfria alternativ. Exempelvis sir taste alot eller icas egna. Skulle han tycka detta är ett problem så kanske det ska ifrågasättas att dricka alkohol varje dag.

    Generellt kanske det inte påverkar er fertilitet men skulle du vilja att din man hanterar er bebis om han dricker alkohol varje dag?
    Som sagt så blir han inte full på något sätt. Han dricker inte mera än att han får köra så ja han skulle utan problem få hantera vår framtida bebis/barn. 
    Jo det är smaken han gillar så ibland så tar vi alkoholfri men det är ju det att jag som handlar oftast glömmer vilken sort det är han vill ha när det är alkoholfri. Frågar jag honom så vet han inte heller riktigt. Får skriva ner det nu när jag tänker efter. 
Svar på tråden Alkohol