• mor2012

    Pms och gnäll

    Finns det någon annan människa som lider av pms varje jävla månad så till den milda grad att man måste planera runt om den.

    Denna månaden har den kapat två sinnen också doftgrejen kan jag köpa men att ta ifrån mig smak och att jag plötsligt tycker sött och kolhydrater är motbjudande är inte okej. Dessutom saltbegär och gilla jungelvrål, kom igen lakrits är inte gott .

    Shit vad jag låter bitter???? är mest frustrerad på skräpet och att jag måste gå med det i 3 dagar till innan jag ens får i mig mat igen.

    Nån mer som vill gnälla av sig din pms?

  • Svar på tråden Pms och gnäll
  • Pimpinellan

    Du kan inte vara gravid då? Då kan man få förändrad både smak och lukt.

    Provat munkpeppar mot dina PMS-besvär? Det kan hjälpa.

  • mor2012

    Mitt luktsinne brukar bli ändrat ibland när jag har pms med smaken är riktigt jobbig och aptitlösheten.

    Jag ska kolla upp det där med munkpeppar.

    Min mens är officiellt sen först på måndag, har svårt att tro att jag skulle vara gravid dock.

  • Anonym (Bläh)

    Jag vill också gnälla! Mitt luktsinne, som är bra redan från början, blir ännu bättre - det luktar så jäkla illa överallt. Kände äcklig lukt i hela huset - det var en bit lök i soppåsen i köket. (Som tur är känner jag även goda dofter tydligare.)

    Trött blir jag också. Ska snart lägga mig.

    Men det var värre förr när jag blev depressiv, fick skitont i brösten, förstoppning, samlade massa vätska och lite annat. Det försvann efter andra barnet, men snart kommer jag i klimakteriet och det lär ju inte bli roligare...

  • Anonym (Pms-häxan)

    Hur länge pågår er pms?

    Min förstör mitt liv och håller på åtminstone 10-14 dagar per månad. Ett living hell...

    Vätska i kroppen, cravings, fett hår, depressiv, ful, luktar illa, sover dåligt... mm mm mm... örkh! Trött på skiten!

  • Anonym (Pms-häxan)
    Anonym (Pms-häxan) skrev 2019-08-23 21:23:34 följande:

    Hur länge pågår er pms?

    Min förstör mitt liv och håller på åtminstone 10-14 dagar per månad. Ett living hell...

    Vätska i kroppen, cravings, fett hår, depressiv, ful, luktar illa, sover dåligt... mm mm mm... örkh! Trött på skiten!


    Just ja - glömde: har förlorat vänner pga den också
  • Anonym (Bläh)
    Anonym (Pms-häxan) skrev 2019-08-23 21:23:34 följande:

    Hur länge pågår er pms?

    Min förstör mitt liv och håller på åtminstone 10-14 dagar per månad. Ett living hell...

    Vätska i kroppen, cravings, fett hår, depressiv, ful, luktar illa, sover dåligt... mm mm mm... örkh! Trött på skiten!


    Bara några dagar för min del. Har du sökt vård och medicin?
  • Anonym (Bläh)
    Anonym (Pms-häxan) skrev 2019-08-25 09:48:42 följande:

    Japp. Försökt allt


    Jag lider med dig!!
Svar på tråden Pms och gnäll