• Anonym (Ella)

    Kan vattnet gå vid orgasm?

    Hej! Jag är gravid i vecka 35 och idag onanerade jag och när jag fick orgasm så rann det ut jätte mycket vätska. Det blev alltså en stor pöl under mig. Aldrig vart med om det innan.

    Kan det ha varit vattnet?

  • Svar på tråden Kan vattnet gå vid orgasm?
  • ballerinakakaoreo

    Det var snarare en fontänorgasm/squirt. Men sätt i en binda i trosan och kontrollera den om en timme, om det fortsätter komma vatten och bindan blir blöt och tung så är det vattnet som har gått och då ska du ringa in till förlossningen.

  • Anonym (E)

    Det kan det göra. Lukta på det, lukten brukar beskrivas som hav/tång eller sperma.

  • Anonym (K)

    Spännande ändå!

    Jag är i v. 40 men vågar inte onanera. Spänner mina muskler så sjukt hårt när jag får orgasm att jag är rädd att trycka för hårt kring barnet...

    Jag har för mig att orgasm kan leda till att förlossningen sätts igång, att det frigörs något hormon eller något

  • Anonym (Ella)
    Anonym (K) skrev 2019-08-23 13:24:38 följande:

    Spännande ändå!

    Jag är i v. 40 men vågar inte onanera. Spänner mina muskler så sjukt hårt när jag får orgasm att jag är rädd att trycka för hårt kring barnet...

    Jag har för mig att orgasm kan leda till att förlossningen sätts igång, att det frigörs något hormon eller något


    Haha blev minst sagt förvånad och nu hoppas jag att det inte blir en fläck i våran TYGsoffa här hemma.

    Hoppas det inte sätter igång nånting för jag är bara i vecka 35. Men det har inte runnit något mer efteråt iallafall
  • Anonym (A)
    ballerinakakaoreo skrev 2019-08-23 13:19:23 följande:
    Det var snarare en fontänorgasm/squirt. Men sätt i en binda i trosan och kontrollera den om en timme, om det fortsätter komma vatten och bindan blir blöt och tung så är det vattnet som har gått och då ska du ringa in till förlossningen.
    Håller med
  • Anonym (J)

    Du blev nog bara lite extra våt vilket är vanligt vid graviditet. Om det sipprar ut lite då och då under dagen så kan det dock vara vattnet. Fast för mig har det alltid kommit lite blod vid vattenavgång också. Kontraktioner kan dessutom göra så att urinblåsan tömmer sig, och när bebis trycker på så är det extra lätt att det kommer kiss.

  • Anonym (Ella)
    ballerinakakaoreo skrev 2019-08-23 16:32:33 följande:

    Har det kommit något mer vatten? 


    Nej ingenting faktiskt.. var nog kiss eller fontänorgasm. Har aldrig blivit sådär förut. Pinsamt, tur att jag var ensam ändå.
Svar på tråden Kan vattnet gå vid orgasm?