• Anonym (Äntligen)

    Äntligen lämnade jag honom

    Åh va skönt att jag faktiskt gjorde de. Efter 5 år tog jag steget och bort från honom. Hela relationen var byggt på lögner. Jag vet exakt vad jag vill och fråga gång på gång om han också vill samma ska. Skaffa hus, barn, ja det där. Självklart svarade han ja hela tiden.

    Relationen har dock inte varit end dans, trampade på många törnen som gjorde extremt ont. Han har under hela relationen chattat med andra tjejer. Kommigt på honom gång på gång. Lämade jag? Ne, då får jag skylla mig själv.

    Men igår kom allt på samma gång

    - Pressade honom och KRÄVDE ett svar, vill du ha barn? Ett lågt gny, "vet inte".

    - Varför söker du jobb i Stockholm när vi ska flytta till GÖTEBOR "tror inte jag vill dit"

    - sexchattar du med andra tjejer "ne". PLING sa det i hans mobil och jag tittade automatisk "Hihi, nu rodnar jag, tycker du verkligen jag är sexig ;)

    - Svärmor tar honom i försvar och skyller på mig.

    NU ÄR DET BRA! Brast jag ut igår. Tog mina saker och stack, äntligen efter 5 år. Oävad ångrar jag, det klassiska. Varför lämande jag inte tidigare? Har lidigt i 5 år och allt har varit mitt fel i relationen.

    Ni andra som velar fram och tillbaks, gör slut. Det kommer inte bli bättre. Alla stenar, smärta, allt försvann. Det känns helt otroligt bra, för de var inte jag som var felet, det var han och jag kan inget göra. Så skön känslan.

  • Svar på tråden Äntligen lämnade jag honom
  • Anonym (Man48)

    Grattis ..hoppas du hittar vad du söker i framtiden ...

  • Anonym (solen)

    hoppas han låter dig vara ett tag nu! så du får tid och ork att fundera på vad allt har inneburit för dig.

    kom ihåg också att det kan komma en tid då han inte hör av sig och du börjar sakna honom (ibland gör det det). Se då till att vara stark och stå emot!

  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (solen) skrev 2019-09-12 07:52:46 följande:

    hoppas han låter dig vara ett tag nu! så du får tid och ork att fundera på vad allt har inneburit för dig.

    kom ihåg också att det kan komma en tid då han inte hör av sig och du börjar sakna honom (ibland gör det det). Se då till att vara stark och stå emot!


    Tack, det kommer jag nog vara. Jag har ju gått tillbaka en gång tidigare och vet vad jag får och vill inte hamna där igen. Jag har flyttat till Göteborg nu och han är kvar i Stockholm så avståndet är väldigt skönt. Jag har fullt upp nu med renovering, söka nytt jobb, träffa mina gamla vänner, återuppta hobbys, äntligen vara med min familj igen. Så jag har än så länge ingen saknad av just honom. Drömde att jag var på dejt och hånglade med honom. Vakande ur drömmen lite senare och ville bara somna för det kändes så bra :)
  • Vevoz

    Grymt jobbat! Jag lämnade också en sådan förut, han sa hela tiden att han, som din kille, ville ha barn men när det kom till kritan så ville han inte alls. Jag har länge velat ha barn o visste att han inte va rädd. Nu bor jag med en fantastisk kille o ska få mitt första barn i mars! ??

  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Äntligen) skrev 2019-09-12 12:40:04 följande:

    Tack, det kommer jag nog vara. Jag har ju gått tillbaka en gång tidigare och vet vad jag får och vill inte hamna där igen. Jag har flyttat till Göteborg nu och han är kvar i Stockholm så avståndet är väldigt skönt. Jag har fullt upp nu med renovering, söka nytt jobb, träffa mina gamla vänner, återuppta hobbys, äntligen vara med min familj igen. Så jag har än så länge ingen saknad av just honom. Drömde att jag var på dejt och hånglade med honom. Vakande ur drömmen lite senare och ville bara somna för det kändes så bra :)


    Hahahaha, nej jag drömde inte att jag vad på dejt med mitt ex. Oh va fel jag skrev. Drömde att jag var på dejt med en annan man såklart :D
  • Anonym (Äntligen)
    Vevoz skrev 2019-09-12 17:07:12 följande:

    Grymt jobbat! Jag lämnade också en sådan förut, han sa hela tiden att han, som din kille, ville ha barn men när det kom till kritan så ville han inte alls. Jag har länge velat ha barn o visste att han inte va rädd. Nu bor jag med en fantastisk kille o ska få mitt första barn i mars! ??


    Grattis, va roligt. Hoppas på något liknande för mig i framtiden :)
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (N) skrev 2019-09-12 13:06:36 följande:

    Önskar jag var lika stark som dig!


    Det är bara att bestämma sig och göra det. Det gör ont, det känns hemskt. Jag grät under hela tiden jag packade mina saker. Var ju inte många grejer jag hade i hans bostad så allt fick plats i min bil. En packning som skulle ta 3 timmar tog mig 9. Allt var jobbigt att packa ner och känslorna och ångesten sköljde över mig. Men jag visste att han aldrig kommer bli bättre. Fick ringa många samtal med olika vänner som backade upp och gav mig stöd under packningen. Sedan kom den sköna känslan att vara fri.
  • Anonym (solen)
    Anonym (Äntligen) skrev 2019-09-12 12:40:04 följande:
    Tack, det kommer jag nog vara. Jag har ju gått tillbaka en gång tidigare och vet vad jag får och vill inte hamna där igen. Jag har flyttat till Göteborg nu och han är kvar i Stockholm så avståndet är väldigt skönt. Jag har fullt upp nu med renovering, söka nytt jobb, träffa mina gamla vänner, återuppta hobbys, äntligen vara med min familj igen. Så jag har än så länge ingen saknad av just honom. Drömde att jag var på dejt och hånglade med honom. Vakande ur drömmen lite senare och ville bara somna för det kändes så bra :)
    vad härligt! Solig
    det låter som du är klar med honom!
  • Anonym (N)
    Anonym (Äntligen) skrev 2019-09-12 17:36:52 följande:

    Det är bara att bestämma sig och göra det. Det gör ont, det känns hemskt. Jag grät under hela tiden jag packade mina saker. Var ju inte många grejer jag hade i hans bostad så allt fick plats i min bil. En packning som skulle ta 3 timmar tog mig 9. Allt var jobbigt att packa ner och känslorna och ångesten sköljde över mig. Men jag visste att han aldrig kommer bli bättre. Fick ringa många samtal med olika vänner som backade upp och gav mig stöd under packningen. Sedan kom den sköna känslan att vara fri.


    Tyvärr har jag mer än en bil med grejer och äger ingen bil själv. Bor långt ifrån folk som kan hjälpa mig och jag har anställning med en månads uppsägning innan jag ens kan komma härifrån.
Svar på tråden Äntligen lämnade jag honom