• ankan88

    Borde vara 8+4 men UL säger 5+

    Ja som rubriken säger så gjorde jag ett VUL idag och enl läkaren så är jag bara i v 5+ ca plus/minus någon dag. Enligt henne så såg allt bara bra ut och hon kunde inte se att det stannat av eller något annat konstigt öht. Hon lät inte alls negativ som att det skulle vara ett missfall. Såg själv att det va fin gulsäck osv såg inte konstigt ut för att vara v5+/-.

    Men grejen är att jag plussade för typ 4 V sen och enligt sista mens så skulle jag varit påv 8+4 idag.

    Fick såklart ny tid om knappt 2 V för att se om det växer som det ska.

    Vad säger ni? Skulle det kunna vara så att jag ändå är gravid (fast kortare tid än jag trott?) och inte väntar ett missfall?

  • Svar på tråden Borde vara 8+4 men UL säger 5+
  • Pimpinellan

    Tyvärr är det så att om du verkligen är i v.9 så borde man sett hjärtat slå (såvida fostret levt alltså). En miss på 3 veckor låter inte möjligt. Men jag vet en som fick besked att absolut ingenting fanns i livmodern när hon gjorde VUL v.7 och en vecka senare såg de hjärtat slå så jag håller en pytteliten dörr öppen.

  • Bolla99

    Om du plussade för 4 veckor sedan och läkaren sa att graviditeten var 5+ nu låter det tyvärr som att graviditeten avstannat :/

Svar på tråden Borde vara 8+4 men UL säger 5+