• Anonym (Marta-Linda123)

    Mest irriterande tv-reklamen?

    Vilken tv-reklamfilm är mest irriterande?

    Jag hatar den där jävla Jamba-reklamen, med dom där irriterande ljuden. Fy!

    Vilken reklam hatar NI mest, då?

  • Svar på tråden Mest irriterande tv-reklamen?
  • Anonym (Q)
    Anonym (Marta-Linda123) skrev 2019-08-25 21:01:54 följande:

    Det är nog ploj, tror jag. Den finns även som radioreklam. Retar mig också på den.


    Det är faktiskt sant, jag har läst flera artiklar och intervjuer med henne.
  • Anonym (Aj mitt huvud)
    Anonym (Marta-Linda123) skrev 2019-08-25 21:07:24 följande:

    Jag stör mig också på Hornbachs reklamfilm som går på TV4-kanalen ibland, där en kvinna som står på en bakgård kämpar med att såga tunna skivor av en lång träbalk och i bakgrunden syns en person med ett jättestort gult huvud och som håller i ett par cymbaler. Och sen avslutas den med en hemsk jingel.

    Den har anmälts till Reklamombudsmannen för att den framställer kvinnor som korkade när dom handskas med såg och dessutom är kvinnan i reklamen överviktig, det vill säga att den förmedlar en dålig kvinnosyn.

    Har nån sett den? Känner nån till jingeln? Kan nån länka till jingeln eller vet vilken jag menar? Den är så jobbig, fy fan!


    Här är den (håll för öronen :))

    m.youtube.com/watch&v=wouRGHNYeo4

    Den kom redan 2016 i en serie av tre reklamfilmer där människor framställs som om de behövdes hjälp. Så var tanken. I de två andra filmerna är det män som framställs som hjälplösa och som de fått dåliga råd. Filmen med kvinnan blev anmäld men inte fälld
  • Super Mario
    Anonym (Marta-Linda123) skrev 2019-08-25 18:27:14 följande:

    Den har jag inte sett. Har du nån länk till den?


    Nu kom jag på det!! KOMPLETT BANK!

    LÄNK:



    HATAR usch!!! Så knäppt att en reklam kan frambringa såna äcklighetskänslor haha :D
  • Anonym (Marta-Linda123)
    Anonym (Aj mitt huvud) skrev 2019-08-25 21:56:25 följande:

    Här är den (håll för öronen :))

    m.youtube.com/watch&v=wouRGHNYeo4

    Den kom redan 2016 i en serie av tre reklamfilmer där människor framställs som om de behövdes hjälp. Så var tanken. I de två andra filmerna är det män som framställs som hjälplösa och som de fått dåliga råd. Filmen med kvinnan blev anmäld men inte fälld


    Kan inte öppna länken? Hmmm...? :-/

    Prova igen, för jag vill se den. Är det jingeln eller är det hela reklamen som du länkade till, eller?

    //Marta-Linda
  • Anonym (Marta-Linda123)
    Anonym (Q) skrev 2019-08-25 21:51:23 följande:

    Det är faktiskt sant, jag har läst flera artiklar och intervjuer med henne.


    Ja, jag kollade upp det nu, och det var sant.
  • Anonym (Marta-Linda123)
    Super Mario skrev 2019-08-26 01:02:56 följande:

    Nu kom jag på det!! KOMPLETT BANK!

    LÄNK:

    HATAR usch!!! Så knäppt att en reklam kan frambringa såna äcklighetskänslor haha :D


    Nej, men uuusch! Fy, vilken vidrig reklam!

    En till som jag också hatar är den för Klarna, "Smooth payments", där en mans kropp blir som vågor i takt till musiken, den är hemsk! Och tänk om den kommer när man äter nåt riktigt gott, då får man ju lusten till att spy. Känner nån till den, eller nån annan Klarna-reklam som dom kan berätta om? Finns det inte nån med nån ost också, eller?

    Bankreklamerna kan vara konstiga ibland, eller hur?
  • EbSmith

    Netonnet-reklamen och som nån annan skrev Yoggi-reklamen med tanten som dricker ur paketet. Vill spy varje gång.

    Älskar Loka-reklamen ?vem har tagit två bullar?!? dock :)

  • Anonym (Marta-Linda123)
    EbSmith skrev 2019-08-26 08:00:11 följande:

    Netonnet-reklamen och som nån annan skrev Yoggi-reklamen med tanten som dricker ur paketet. Vill spy varje gång.

    Älskar Loka-reklamen ?vem har tagit två bullar?!? dock :)


    Usch! Ja, Netonnet-reklamen är nog min värsta reklam som går just nu. Är det den där en man står och rappar "Every day, freakin' low" medans en kvinna håller upp en skylt med LÅGA PRISER eller nåt liknande och sen är reklamen slut? Den är så töntig så att det inte är sant. :-O

    - Ja, det gör jag också, ha ha! :)
  • Anonym (Marta-Linda123)

    00:08 Usch!!! Var dom tvungna att zooma in på hans mun när han sjunger? Ser så jävla äckligt ut alltså, eller hur?!

    Är det den här som du menar?



  • Anonym (Aj mitt huvud)
    Anonym (Marta-Linda123) skrev 2019-08-26 07:40:00 följande:

    Kan inte öppna länken? Hmmm...? :-/

    Prova igen, för jag vill se den. Är det jingeln eller är det hela reklamen som du länkade till, eller?

    //Marta-Linda


    Prova denna, länk finns på sidan, den tredje länken av tre:

    www.google.se/amp/s/amp.mynewsdesk.com/se/hornbach_byggmarknad/pressreleases/nya-fyndiga-reklamfilmer-fraan-hornbach-vaecker-fraagan-om-raett-produkter-och-alltid-laaga-priser-1420256
Svar på tråden Mest irriterande tv-reklamen?