• Fri 23 Aug 2019 20:18
    158 visningar
    2 svar
    2
    158

    Sköldkörteln bra värden?

    Hej. Jag har under några års tid haft en del symtom som tyder på fel på sköldkörteln. Bland annat håravfall, torr hy, extrem trötthet, blek, allmän sjukdomskänsla (som att något är fel i kroppen) ja kan skriva en hel lista på symtom. Men just nu är tröttheten och håravfallet värre än någonsin, mitt hår går av på mitten. Och har stora klungor med hår som har gått av.

    Har tagit prover på sköldkörteln bland annat TSH som låg på 1,1 och P-T4 fritt som låg på 14. Jag har ingen aning om de är normala värden.

    Men nu är de så att min mamma äter levaxin för hypotyreos och har gjort i några år. Hon har haft delvis samma symtom som jag innan medicinering. Och på henne tog dom prover hit och dit och värdena var inom referens, tills hon fick en bra läkare som lyssnade på henne och då tog de prov på antikropparna som visade helt åt helvete. Jag har sagt detta till varenda läkare jag träffat men dom bryr sig inte. Dom kollar inte det ändå på mig.

    Jag har en kusin och en morfar som också har fel på sköldkörteln.

    Vad kan jag göra? Ingen lyssnar på mig och jag mår bara dåligare och dåligare hela tiden. Mitt hår börjar gå av extremt mycket och det är helt sjukt. Jag Hr så mycket symtom som tyder på detta. Alla andra prover är normala som dom kollat också.

    Nu utreds jag pga långsamma hjärtslag samt dubbelslag. Då ville dom kolla sköldkörteln men ändå lyssnar dom inte på de jag säger angående antikroppar.

    Finns de något sätt för mig att få det kollat? Är mina värden inom referens eller ?normala??

  • Svar på tråden Sköldkörteln bra värden?
  • Fri 23 Aug 2019 20:25
    #1

    Tappar även fransar och bryn som in i helsike :(

  • Anonym (åäö)
    Fri 23 Aug 2019 22:18
    #2

    Kan du inte gå till din mammas läkare?

Svar på tråden Sköldkörteln bra värden?