• Anonym (Mamma)

    Sjukt!!

    Jag läste precis en artikel på aftonbladet att en kvinna sitter anhållen för mordförsök på en man och mannen misstänks för våldtäkt.

    Så en kvinna som försvarar sig mot en våldtäksman blir anhållen? Hur ska man som kvinna försvara sig eller ska vi bara anmäla efteråt.. Hon borde inte bli anhållen för något. Vad är det för system..

  • Svar på tråden Sjukt!!
  • Anonym (.)

    Allt som står på aftonbladet är sant?

    Hur står det till med det källkritiska tänkandet? Förvånad

    Klart att du får försvara dig men du får aldrig ta till mer våld än nöden kräver. 
    Du insinuerar att kvinnor är värnlösa offer om de inte får mörda sina angripare.
    Föreslår att du tänker färdigt...

  • Anonym (Gubben 56)

    Nu är det ju så att vi inte kan gå runt och straffa folk för det dom är misstänkta för.
    Du hör väl själv hur sjukt det låter.Om det skulle drabba dig, vad gör du då?
    Jag misstänker dig för att du smiter med skatten, så nu ska jag hitta på ett straff för dig. Hur tycker du det känns? Tänk efter lite.

  • Praktisk58

    Naturligtvis måste kvinnor ha rättighet att ta livet av män. Vi lever ju I en femikrati

  • Anonym (Mamma)

    Ni är män som skriver. Män som aldrig behövt gå hem rädda sen var 12år.

  • Anonym (sitt still i båten)

    Hon misstänks för mordförsök och han misstänks ha försökt våldta henne, knappast någon här som vet vilket som är rätt, om båda misstankarna är rätt eller det ena. Vissa män våldtar och vissa kvinnor ljuger, polisen får försöka reda ut vad som är sanningen.

  • Anonym (K)

    Reagerade också på detta när jag läste tidningen. Om en våldtäktsman försöker våldta en kvinna så ska hon ha rätt att försvara sig ? och lite till!

  • Anonym (.)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-08-24 10:00:04 följande:
    Ni är män som skriver. Män som aldrig behövt gå hem rädda sen var 12år.
    Så nu försöker du med skuldpåläggning när du inte får de svar du vill ha. Skrikandes

    Vi är två nu som föreslagit att du ska tänka lite till och lite mer kring det hela. Har du kanske gjort det och kanske något du vill dela med dig av?
  • Anonym (sitt still i båten)
    Anonym (K) skrev 2019-08-24 10:05:19 följande:

    Reagerade också på detta när jag läste tidningen. Om en våldtäktsman försöker våldta en kvinna så ska hon ha rätt att försvara sig ? och lite till!


    Men hur vet du att det verkligen skett ett våldtäktsförsök? Allt är bara misstankar än så länge.
  • Anonym (Sofi)

    Du har en man som säger att kvinnan försökt döda honom med skador som kan stödja detta, du har också en kvinna som säger att hon blivit våldtagen och försvarat sig.

    Tycker du verkligen att det är konstigt att man anhåller kvinnan så att man kan utreda det här och komma fram till vad som faktiskt hänt?

    Att bli anhållen är liksom inte detsamma som att man är bedömd skuldig till något, inte ens häktad än.

Svar på tråden Sjukt!!