Inlägg från: Sorgvilsen |Visa alla inlägg
  • Sorgvilsen

    Gravid 6 mån eftee abort, oplanerat och gjorde abort pga rädsla. Haft sån ångest.. hjälp?!

    Hej!

    Nu förstår jag att detta är ett känsligt ämne och att jag säkert kommer få hårda kommentarer och åsikter, men tro mig jag VET redan hur hemskt det är och jag vet även hur dåligt jag mått och mår över detta!

    Jag är 32 år med en enorm barnlängtan, men jag vill verkligen att 2v framtida barn ska komma in i en trygg och stabil miljö, jag har fast jobb sen 5 år, jobbar mycket så jag har en hög inkomst, bra bil osv men ändå så hittar jag saker som säger till mig att allt jag gör inte duger, jag är aktiv o hittar på mycket saker med vänners barn men det inte mig själv som en värdig förälder, tror att det hela grundrar i min uppväxt då jag aldrig kommit i första hand och aldrig kännt mig värd nått hur mycket jag än kämpat oavsett allt jag gör så känns det inte som jag duger för mina föräldrar.

    Jag vet att jag var ett "misstag " dvs totalt oplanerad och det har även mina graviditeter varit, jag har gjort två aborter med samma man, varav em sen. Jag verkar inte förstå att jag faktiskt har en bebis i magen, men den sena aborten blev massa komplikationer och jag fick se det som kunde blivit mitt barn, det är bilder och känslor som jag kämpar med dagligen! Jag bär så mycket skuld och skam så nu när jag är gravid en tredje gång trotts att vi har skyddat oss så känner jag mig inte värd att få fortsätta med denna graviditet!

    Jag har försökt att övertala läkarna att sterilisera mig för att jag inte känner mig värdig men dom vill inte detta då jag är för ung och dom anser inte att jag har gjort nått fel, jag är livrädd att inte duga, att jag ska bli som mina föräldrar o inte prioritera mitt barn,!

    Efter andra aborten hade jag rester kvar så jag blev tvungen att skrapas, då råkade läkaren göra ett hål i livmodern så jag fick ännu mer smärta och påminnelser av det jag gjort, det hela va så långdraget och en evig påminnelse över det hemska misstaget jag gjort av rädsla och en känsla över panik och att inte duga..

    Jag har haft samtalskontakt under allt detta men det känns inte som dom förstår det svarta hål jag har hamnat i, alla känslor som har tagit över mig båda gångerna jag varit gravid och som jag är livrädd att ska komma igen,

    Är det någon som kan ge mig nått ljus i alla dessa mörka tankar o min rädsla, hur kommer man förbi den!?

    Detta blev ett väldigt långt och rörigt inlägg men jag hoppas att någon kan ha nån erfarenhet att dela med sig av ?

    Tack alla ni som delar med er av så känsliga ämnen!, helt underbar sida!

  • Svar på tråden Gravid 6 mån eftee abort, oplanerat och gjorde abort pga rädsla. Haft sån ångest.. hjälp?!
  • Sorgvilsen

    Jag har pratat med läkarna för både samtalshjälp samt at4 jag har cellförändringar som dom vill kolla, plus att jag inte vet var min särbo står i det hela.. så jag har många prövningar innan jag kan ta ett beslut, det själviska beslutet är att behålla, men min särbos ex utsatte honom för det för många år sen nu men jag skulle inte kunna göra så mot honom,! Han har varit bortrest så inte haft möjligheten att prata med honom än:(

    Jag blir grymt imponerad av dig som tar dig än den här resan ensam o bara att du gör det visar verkligen viljan och styrka!

    Tycker du att hjälpen du får är bra?

    Får jag fråga hur långt gången du är?

Svar på tråden Gravid 6 mån eftee abort, oplanerat och gjorde abort pga rädsla. Haft sån ångest.. hjälp?!