• Sun 22 Sep 2019 11:58
    3073 visningar
    26 svar
    26
    3073

    PCOS - Hormonstimulering med Letrozol

    Jag är inne på fjärde försöket med letrozol nu. Hade ägglossning för två dagar sen men fick sexförbud av BM då hon såg tre stycken äggblåsor vid ultraljudkollen. Vi struntade i sexförbudet och hoppas på att minst ett ägg släppt och blivit befruktat. Vi får se om ett par veckor...

    Stort lycka till!

  • Mon 23 Sep 2019 18:03
    #3

    Dubbeldos är den enda jag tagit. Första kuren blev det ett ägg som mognade, andra blev det två stycken...och nu tredje dosen alltså tre mogna. Äggblåsorna var 22 mm, 18 mm och 16 mm så egentligen tror jag inte det minsta hann mogna ordentligt för att släppa då jag kände av när det största släppte under natten.

  • Mon 23 Sep 2019 18:04
    #4

    Hoppas så att det går vägen för er med! Tack snälla. Vi får följas åt!

  • Tue 1 Oct 2019 07:54
    #6
    Vicktoria88 skrev 2019-09-30 22:04:40 följande:

    Hur går det för dig? Har du märkt av något ännu? Eller kanske är för tidigt ännu? :)


    Samma svaga plus som igår, inte ens värt att lägga upp bild då det inte syns. Undrar om inte cb early är så pass känslig att den alltid visar ett pyttesträck. Är iförsig ?bara? på äl+11 så ska fortsätta testa varje dag!

    På äl+7-8 kände jag äggets fästning tydligt med flera stick i livmodern...hoppas bara det fastnade ordentligt! Kände även lite i vänster sida (ägg nr 2?) dagen innan...dock väldigt svagt så tror inte det blev något med det. Oj vad jag svamlar haha.

    Vart är ni på resan? :)
  • Tue 1 Oct 2019 19:45
    #8

    Åå vad segt att inte veta säkert om du haft ägglossning...men såklart det visar sig! Dock känns en enda dag otrooooligt lång när man väntar på svar.

    Håller tummarna för er med!

  • Thu 3 Oct 2019 12:08
    #10

    Tror bara jag såg stegringen på själva hcg som embryot producerade tillfälligt, det tar ett tag innan moderkakan skapas och tar över så borde kunna se ett plus imorgon eller övermorgon om det blev något! Än sålänge är det yyttepyttesvagt så jag vill se ett ordentligt plus innan jag tror på det! Äl+13 eller 14 imorgon så ska testa då!

  • Sat 5 Oct 2019 09:43
    #12

    Ingenting denna månad. Äl+14 och inget plus så slutar med progesteronkrämen och inväntar mens. Ny månad ny chans!

  • Sat 5 Oct 2019 16:40
    #15

    Håller tummarna för dig! Härligt att följa er!

    Jag har på eget bevåg forskat och googlat runt på olika sidor om progesteron och hur viktigt det är för att en graviditet ska kunna fortskrida. Det kanske inte hjälper en att få plus men det kan hjälpa mot tidiga missfall då jag fått två stycken plus förut men som slutat i missfall bara två dagar senare. Jag misstänker därför att jag har progesteronbrist och fick därför lutinus (vaginaltablettered progesteron) utskrivet av barnmorska. Tyckte dock att lutinusen var för otrevlig och obehaglig, kladdig och jävlig så bytte sedan till krämen matriach som jag själv köpte på nätet.

  • Sat 5 Oct 2019 16:44
    #16

    Progesteronkrämen skjuter upp mensen och nu eftersom jag inte fått plus denna månad slutar jag med den och inväntar progesteronfall och avstötning av slemhinnan.

    Det är inte farligt att ta progesteron i onödan om man nu inte har lågt värde, utan det kan bara vara positivt för en graviditet så jag kör på med den igen nästa cykel :)

  • Mon 7 Oct 2019 13:17
    #19
    PetterssonE skrev 2019-10-06 20:57:55 följande:

    Tack för svar! Då ska jag nog prova det om det inte går vägen denna månad :)

    Har ni fått några biverkningar från letrozolen? Inbillar mig att jag tappar mer hår än vanligt..


    Jag har inte fått några biverkningar av just letrozolen. Oftast är det stressrelaterade orsaker som gör att man tappar hår och visst kan jag känna att hela barnverkstads-stressen är väldigt påtaglig och visar sig genom ganska mycket hårtapp! Inge roligt att kolla golvbrunnen efter att jag duschat...mycket hår att plocka. Tänker att det går över men klart man blir orolig när det är så mycket ibland!
  • Fri 25 Oct 2019 12:12
    #22

    Jag la ner letrozolen då den gjorde att min slemhinna inte hann växa till sig ordentligt så inget ägg kunde fästa. Får ägglossning utan de ändå även om det blir långa cykler men för mig kanske det är bra då så slemhinnan hinner med :)

Svar på tråden PCOS - Hormonstimulering med Letrozol