• Anonym (MOla)

    ....

    Hej

    En kanske löjlig fråga. Min särbo är här och vill ha skjuts till ett ställe. Han frågar om jag kan och ja de kan jag säger jag. Sen går han på affären osv. Så jag sätter mig i soffan tills vidare. Sen när han kommer tillbaka så pysslar han med lite annat och blev nyss skitsur för att jag inte skjutsar honom. Men han har inte sagt att nu vill jag åka. Jag säger det till honom att jag väntat på att han ska säga till att nu åker vi. Men satan va jag är korkad, det är ju för fan jag som skulle ha sagt till om att nu åker vi. Ja så nu är det surt här....vem av oss har fel här??

    Borde det vara han som sagt till om att nu åker vi, eller jag?

  • Svar på tråden ....
  • Anonym (...)

    Du kunde ha sagt: Säg till när du vill ha skjuts.

    Men han kunde lika gärna ha frågat: Kunde du skjutsa mig och när?

    Ni är alltså lika slöa båda två.

  • Anonym (barnrumpa)

    Han låter som en riktig barnrumpa. Om ni är ihop är det väl bara att öppna käften och säga: "ok vi måste åka nu".

    Möjligen skillnad om ni tex var kollegor. Men tom då borde han påpekat lite artigt att han hade en tid att passa.

  • Anonym (barnrumpa)
    Anonym (...) skrev 2019-08-24 19:54:59 följande:

    Du kunde ha sagt: Säg till när du vill ha skjuts.

    Men han kunde lika gärna ha frågat: Kunde du skjutsa mig och när?

    Ni är alltså lika slöa båda två.


    Jo lite så är det.

    Släpp denna grej och gå vidare genom att bestämma hur ni ska göra nästa gång!
  • Tazzme

    Om han inte sade NÄR han ville ha skjuts, och efter att ha frågat om du kan skjutsa honom går iväg och handlar, så skulle nog jag, precis som du, ha antagit att han säger till sen då han vill åka.

    Löjligt av honom att bli sur faktiskt.

    Fast han kanske ville ha skjuts direkt och gick till affären i väntan på dig? Och du satte dig ner och väntade på honom..? Klassiskt missförstånd. Men förstår inte varför han inte genast kunde såga när han ville åka.

  • Lånehajen

    Hur kan det här ens vara ett problem? Det blev ett missförstånd och ingen av er har mer fel eller rätt, är väl inget att bli sur över.

Svar på tråden ....