• Anonym (Trådstartare)

    Har jag gått in i väggen?

    För att göra en lång historia kort, fick panikångest för några år sen, har gått i samtal för det och har känts bättre under flera år. Nu i år har det varit flera jobbiga saker som har påverkat mig känslomässigt och droppen var nu när min sambo drog efter en diskussion förra helgen. Nu är ångesten typ konstant, har ingen aptit men tvingar mig ändå att äta, sover dåligt och vaknar med en klump i bröstet. Är livrädd att ångesten ska ?ta över?. Försöker sysselsätta mig och få annat att tänka på men känns ändå så jobbigt. Kan nån komma med nåt bra tips eller uppmuntrande ord att tänka framåt? :?-(

  • Svar på tråden Har jag gått in i väggen?
  • Anonym (Lo)

    Vad tufft du verkar ha det nu. Hoppas att allt kommer att lösa sig för dig! När saker känns tufft för mig eller när ångesten känns som den håller på att ta över så försöker jag alltid att tänka på att allt är föränderligt! Du kommer inte känna såhär för alltid, det kommer förmodligen gå över och imorgon kanske det redan känns mycket bättre. Och oftast så brukar det kännas bättre :)

  • Anonym (A)
    Anonym (Lo) skrev 2019-08-25 18:31:00 följande:
    Vad tufft du verkar ha det nu. Hoppas att allt kommer att lösa sig för dig! När saker känns tufft för mig eller när ångesten känns som den håller på att ta över så försöker jag alltid att tänka på att allt är föränderligt! Du kommer inte känna såhär för alltid, det kommer förmodligen gå över och imorgon kanske det redan känns mycket bättre. Och oftast så brukar det kännas bättre :)
    Håller med
Svar på tråden Har jag gått in i väggen?