• Kalvin

    Föräldrar hjälp!

    Hej,

    Jag behöver verkligen råd/tips och veta mina rättigheter.

    Sedan 4 månader har jag tillbaka träffat en tjej på Tinder. Vi har haft en underbar sommar tillsammans och har verkligen haft det kanon tillsammans utan bråk,svartsjuka eller något drama. Vi har haft till en början skyddat sex och efter någon vecka började vi med oskyddat sex då hon gick på p-piller som hon sa.

    För 2 veckor sedan fick jag ett mms på 2 olika gravt-test som visade sig att vi vart gravida med texten "Grattis Pappa"

    Innan jag hann ringa henne så blockerade hon mig överallt.
    Jag har ingen aning om hur detta går och jag har provat få kontakt med henne utan någon framgång. Vad ska jag göra? Jag vet inte om jag ska bli pappa eller inte?

    Hon är 27 år och har 4 gånger tidigare gjort abort och 1 gång fått missfall.

    Nu har min vän fått matchning med henne på Tinder, hon är väldigt aktiv på sociala medier, har blivit arbetslös (kontraktet gick ut sista Juli) och upptagit kontakten med sitt ex (det tog slut för han misshandlat henne och hade kontaktsförbud) och jag förstår ingenting, är detta någon depression eller vänder sig gravida kvinnor till nya män?

    Vi har pratat om att det skulle vara kul med barn i framtiden. Jag är mer till att ha en kärnfamilj med fasta inkomster, körkort och lära känna varandra ordentligt.

    Sedan tidigare har jag en son på 6 år som jag fortfarande är i vårdnadstvist med sedan 4 år tillbaka om växelvis boende men har umgänge 5 dagar varannan vecka och jag har ingen ork eller energi för ännu en gång få ett barn.

    Jag ärr helt knäckt och ovetande!

    Vad ska jag göra? Snälla kom med tips, idéer och råd. 

Svar på tråden Föräldrar hjälp!