• Anonym (Trådstartaren)

    Tjejsnack

    En fråga,

    Ni vet hur killar sinsemellan kan jämföra med vem som har legat med mest, kanske först och främst yngre killar men även för äldre finns det en del prestige där.

    Hur är det för tjejer? Jag talar om när det bara är tjejer närvarande förstås, finns det prestige även här? Är det flest eller kanske minst antal som "vinner"?

  • Svar på tråden Tjejsnack
  • Anonym (Trådstartaren)

    Aha,

    Du kan inte berätta om en sådan häftig upplevelse?

  • Anonym (Nej)

    Nej, man vill inte bli betraktad som en hora. Det anses slampigt och horigt när tjejer legat med många killar och när killar legat med många anses han vara en player och hingst.

  • Xzx
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-28 17:04:08 följande:

    Nej, man vill inte bli betraktad som en hora. Det anses slampigt och horigt när tjejer legat med många killar och när killar legat med många anses han vara en player och hingst.


    Det är för att killarna måste jobba för det. Det är en bedrift. Tjejer behöver inte jobba för att få ligga och förtjänar därför ingen titel.

    Med det sagt är jag emot all form av shaming pga antal sexpartners.
  • Anonym (A)
    Fjäril Vingad skrev 2019-08-28 17:09:53 följande:
    Jag har vänner jag pratar med om nästan allt, men antal är ju så ointressant så det tar vi inte upp.
    Samma här
  • Pussan
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2019-08-28 17:01:31 följande:

    Aha,

    Du kan inte berätta om en sådan häftig upplevelse?


    Har ju berättat rätt många upplevelser i rätt många olika trådar här.
    Men typ att knulla där man kan/blir upptäckt av någon, ovanliga platser, ovanligt lättklädd på stan osv
  • Anonym (Pratas om)

    Det snackas säkert om sport bilar och killar

  • Anonym (Alldeles för mycket...)

    Det pratas alldeles för mycket och detaljerat. Elakt och taskigt med om partnerns brister sexuellt. Skulle föredra killars skryt och siffror ärligt talat.

  • Anonym (Pratas om)
    Anonym (Alldeles för mycket...) skrev 2021-05-29 06:49:40 följande:

    Det pratas alldeles för mycket och detaljerat. Elakt och taskigt med om partnerns brister sexuellt. Skulle föredra killars skryt och siffror ärligt talat.


    Har du varit med om dom samtalen
  • Anonym (..)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2019-08-27 20:59:27 följande:

    En fråga,

    Ni vet hur killar sinsemellan kan jämföra med vem som har legat med mest, kanske först och främst yngre killar men även för äldre finns det en del prestige där.

    Hur är det för tjejer? Jag talar om när det bara är tjejer närvarande förstås, finns det prestige även här? Är det flest eller kanske minst antal som "vinner"?


    Tror det främst handlar om yngre tjejer som diskuterar i grupp också. Nu, 35 år gammal, har jag en bästa vän som jag tyvärr träffat väldigt sällan då vi bor i olika delar av landet numera men vi diskuterar fortfarande våra sexliv med varandra. Både nuvarande sexliv (vi är båda gifta) och tidigare under våra vildare ungdomsår. Och fantasier, önskemål, saker vi provat, njuter mest av, sånt vi provat som inte blev så bra som vi hoppats o.s.v. Vi pratar om precis allt. Men det stannar också oss emellan.
  • Anonym (Pratas om)

    Är det mest snack om jobbet hur allt går på arbetsplats en?

  • Anonym (Pratas om)
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-28 17:04:08 följande:

    Nej, man vill inte bli betraktad som en hora. Det anses slampigt och horigt när tjejer legat med många killar 


    Tjejer vill inte prata om det med varandra är det ett känsligt ämne?
  • Anonym (Insider)

    Som kille som vart med på tjejfester så kan jag säga att tjejer är betydligt snuskigare/snackar mer sex och snusk än vad killar gör sinsemellan

  • Anonym (.....)

    Att ha legat med många är ingen merit för tjejer. Man vill snarare hellre skryta om att ha legat med få.

    Det är ingen merit att bli sedd som hora, slampa etc.

  • Anonym (Samtalsämne)

    Är killar ett vanligt samtalsämne. Vad annars pratas det om? 

  • Akroman

    Det måste vara väldigt unga pojkar som diskuterar sånt sig sinaemellan. Annars är nog min erfarenhet att kvinnor pratar betydligt mer om både vad som sker inom relationen som sexuellt generellt, än vad män (till skillnad mot pojkar) gör.

  • Nutid

    Jag tror tjejer pratar mycket mer.
    Det män pojkar pratar nästan alltid nåt halvt på skämt.
    De senaste åren har jag inte talat om sex med någon annan man och ingen har berättat något för mig. Skämt har absolut funnits men inget på riktigt. Min fru har pratat med andra kvinnor  det vet jag. 

Svar på tråden Tjejsnack