• JodiBabe

    Barnvagn för korta?

    Hej!
    Väntar första barnet (bf slutet av november) och drunknar i barnvagnsdjungeln.

    En del av mig vill bara köpa en billig vagn (hittade en för 2000 kr) eftersom man inte har den så länge, men sen har jag läst här på forumet att det är bättre att hitta en vagn man vill ha.

    Men jag behöver en vagn där man kan fälla ner handtaget lågt, då jag är en riktig kortis (1,55m). 

    Nån som har ett tips?

  • Svar på tråden Barnvagn för korta?
  • höstmamma

    Buggaboo ;)

    (Finns ju olika modeller) men de är för korta människor, låg ligg korg me.:)

    Ser tokigt ut när för långa människor drar de vagnarna till o me :p

  • LillaJag06

    Jag har kört bugaboo. Är 157 cm :)

    Körde även en annan vagn först utav ett annat märke. Den kunde man justera handtaget på. Det var superbra!

    Sålde den bara för att den var för tung att bära in i vagnen.

  • Oktobertjej

    Jag hade nog köpt en Bugaboo eller Stokke.

    Mitt problem är det motsatta, jag är för lång för dem och då blir vagnarna rätt rangliga och vingliga. Så är man kort kan man ju välja o vraka!

  • JodiBabe

    Hej! Stort tack för all input!  

    Noterar allt och ska dra till nån affär och prova lite (men sen troligen beställa från nätet). 

    Har också hört idag på jobbet att Emmaljunga passar korta. Nån som vet nåt?

  • Oktobertjej
    JodiBabe skrev 2019-08-28 20:39:02 följande:

    Hej! Stort tack för all input!  

    Noterar allt och ska dra till nån affär och prova lite (men sen troligen beställa från nätet). 

    Har också hört idag på jobbet att Emmaljunga passar korta. Nån som vet nåt?


    Jag tror att Emmaljunga är bra för alla längder. Vi valde Emmaljunga Viking just för att handtaget är så reglerbart, och vagnen är stabil även när handtaget är utdraget till max. Jag är 180 cm o min man 192 cm, och Emmaljunga passade oss bäst. Samtidigt har jag en vän som är runt 160 cm som har samma vagn, och hon tycker den är perfekt till henne. Gå till en barnbutik och prova! Kanske hittar du något helt annat som passar dig.
  • JodiBabe
    Oktobertjej skrev 2019-08-29 08:16:33 följande:
    Jag tror att Emmaljunga är bra för alla längder. Vi valde Emmaljunga Viking just för att handtaget är så reglerbart, och vagnen är stabil även när handtaget är utdraget till max. Jag är 180 cm o min man 192 cm, och Emmaljunga passade oss bäst. Samtidigt har jag en vän som är runt 160 cm som har samma vagn, och hon tycker den är perfekt till henne. Gå till en barnbutik och prova! Kanske hittar du något helt annat som passar dig.
    Tack för input!  

    Fick höra exakt samma av en väninna i din längd om Emmaljunga.
    Ja det blir nog till att provköra!
  • Värphönan

    Jag har fastnat för Britax smile 2. Har bara testat den änsålänge men kommer en 3:a nu i oktober/november.


    Brio smile och Britax smile passar bra för mig och min man, jag är 1,57 och han är 1,83. Vi gillar den båda två. kan ta stora kliv utan att någon av oss sparkar på varukorgen när vi går Glad

  • JodiBabe

    Tack alla! Verkar ju som en handfull märken passar kortisar! I helgen ska sambon och jag kolla på barnvagnar.

  • JodiBabe

    Idag kollade vi på barnvagnar. Spontant gillade jag Emmaljunga NXT60 med terränghjul, men den kostade ju en miljard, så det lär ju inte bli den. Vi testade även Britax och Bugaboo. Samt en som hette Teutona eller nåt liknande, men den passar helt klart långa person. Skulle tom rekommendera den för långa!

    Vi ska försöka köpa barnvagn på blocket, men kändes bra att ha "provkört" lite märken.

Svar på tråden Barnvagn för korta?