• Wed 28 Aug 2019 13:22
    987 visningar
    5 svar
    5
    987

    Positivt test efter tiden gått ut

    Som rubriken säger. Jag testade en dag med ett rfsu:s tidiga test, visade negativt så tänkte inte mer på det. Nån timme senare när jag råkade se testet igen var det plötsligt ett väldigt svagt streck där.????

    Nästa dag testade jag igen med samma slags test. Då såg jag heller ingenting inom tidsgränsen, så jag lät det ligga framme bara å nån timme senare när jag kollade igen så var det plötsligt helt klart och tydligt ett streck. Dethär var alltså tidiga test och jag borde då ha varit på bim-4 eller 5.

    Testade samma dag med clearblues test med veckoindikator men där fick jag negativt. Jag veeet att man inte ska se eller lita på test om det far över tiden. Men eftersom det blev så starkt andra dagen (och alltså starkare än dagen innan) blir man ju fundersam. Är nu på bim-2 och fick negativt med ett vanligt billigt test ????

    Ska man ge upp eller finns det nån som varit med om samma sak och varit gravid?

  • Svar på tråden Positivt test efter tiden gått ut
  • Wed 28 Aug 2019 13:23
    #1

    Blev väldigt dåliga bilder där, men hursomhelst så syntes det väldigt bra andra dagen, och strecket var helt klart rosa

  • Anonym (Vänta­)
    Wed 28 Aug 2019 14:13
    #2

    Jag tycker du ska vänta 3-5 dagar och sen testa dig med clearblue eller apotekets egna test.

    Att testa så som du har gjort hittills har ju inte hjälpt. Förstår din iver och nervositet men som sagt, avvakta några dagar och testa sen med morgonurin så du inte blir besviken eller får upp hoppet i onödan

  • Wed 28 Aug 2019 23:05
    #3

    Ja de kan bli positiva TYVÄRR :( . Det är väldigt jobbigt då man letar efter varje gnista hopp. Angående testa tidigt - använd inte det. Jag fick detta inom (!) tiden. Var neg, mensen kom på bim. Alla mina graviditetstester har blivit positica efter tiden tyvärr.Hoppas kan man ju dock, det är ju mycket möjligt att du ändå är gravid :) men om inte, skippa testa tidigt då de ger missvisande svar. Meddela hur det gick :)!

  • Thu 29 Aug 2019 04:19
    #4
    LinneaM93 skrev 2019-08-28 23:05:18 följande:

    Ja de kan bli positiva TYVÄRR :( . Det är väldigt jobbigt då man letar efter varje gnista hopp. Angående testa tidigt - använd inte det. Jag fick detta inom (!) tiden. Var neg, mensen kom på bim. Alla mina graviditetstester har blivit positica efter tiden tyvärr.Hoppas kan man ju dock, det är ju mycket möjligt att du ändå är gravid :) men om inte, skippa testa tidigt då de ger missvisande svar. Meddela hur det gick :)!


    Tack för svar. Men äschdå, får sluta med dom tidiga testen då. Visste inte att dom var sådär opålitliga. :/ får vänta ännu några dagar och köpa nya test
  • Thu 29 Aug 2019 08:03
    #5

    Ja alltså de är riktigt dåliga :( men hoppas det ändå är nåt ! Det kan d ju vara ändå.

Svar på tråden Positivt test efter tiden gått ut