• Thu 29 Aug 2019 04:40
    1006 visningar
    8 svar
    8
    1006

    Jag blir snart på riktig dum i huvudet. HUR blir jag av med tvånget att vilja pilla,klämma och kratta på varenda lite prick på min kropp, som bara JAG SER! HJÄÄLP

    Som rubriken lyder..jag är extremt trött på mig själv. Jag vet inte hur det här avskyvärda beteendet kom till..men de bara hände, för kanske 6-7 År sedan så började jag att pilla och trycka på mina armar, inte konstant. Men det hände då och då. IDAG så är det konstant son jag piller, trycker och krattar på ALLT jag ser eller känner på mig kropp. Även fast att jag själv ser att den lilla ?pricken? eller vad man nu skall kalla det, det är inte ens något som man ens skulle lägg märke till. Men jag ser den, när jag står i spegeln, och då kan jag fastna där framför spegen mins 20 min.. är min sambo inte hemma, då kan jag stå i mer än en timme och bara helt jävla maniskt, leta och trycka på ?prickar? som jag liksom vet med största sannolikhet att det inte är något mer än en liiiiten knott, eller prick, vet inte vad jag skall kalla det. Jag trycker och piller oftast, eller jag gör det ALLTID. Jag pillar alltid tills att det kommer vätska och blod. Sen efter en stund, då börjar jag om ingen, på samma ställe. Och ska pilla. Jag blir sjukt trött på mig själv! Jag har jätte fin hy, MEN jag förstör den själv, om jag bara ger FAN att pilla så är såren och dem röda och inflammerade prickarna borta! Jag har lyckats att fixa det i perioder, då och då. Men sen kommer dem där kväsa demonerna tillbaka från ingenstans, och då börjar jag om! Precis när det läkt och blivit fint, så börjar jag om igen. Jag skämms så sjukt mycket för att visa min hud, Ansiktet är det enda jag inte tycker är jobbigt att visa. Men armarna och mina ben, och ibland på bröstkorgen så skäms jag för att visa huden. Den ser väldigt ofta röd prickig ut. Och ibland så bildas ju var i såren, och då det ser ju svin skabbigt ut. Det måste finnas någon mer än jag, som loger av det här sjukt fula beteendet, tvånget. Vad har ni gjort för att förhindra det? Vad har ni gjort för att idag, kunna säga att ?jag höll på som fan förr, jag var helt manisk, men idag så gör jag det inte alls. Har inte gjort det på flera år?

  • Svar på tråden Jag blir snart på riktig dum i huvudet. HUR blir jag av med tvånget att vilja pilla,klämma och kratta på varenda lite prick på min kropp, som bara JAG SER! HJÄÄLP
  • Fri 30 Aug 2019 16:54
    #7

    Tack för era svar. Jag tror att jag måste söks hjälp för det, kommer inte fixa det på egen hand. Det är ju egentligen helt sjukt hur man kan få nån typ av tillfredsställelse av att skapa sår på sin egen kropp. Sjukt att man inte klarar av att sitta med kortärmat för man vet att man kommer vara där och pilla. Jag tror att det började med när jag fick min ADHD medicin utskrivet för första gången. Det var då jag märkte att jag blev väldigt pillig, har inte ätit dem på snart 5 år. Men beteendet sitter ännu kvar.

Svar på tråden Jag blir snart på riktig dum i huvudet. HUR blir jag av med tvånget att vilja pilla,klämma och kratta på varenda lite prick på min kropp, som bara JAG SER! HJÄÄLP