• Anonym (lazyboy)

    Lat dejtare

    Det är knappt jag orkar skriva en rad först. Tycker tjejerna kan göra det.
    Och så vill jag dejta i min stad. Skulle knappt orka åka 2 mil till grannstaden.
    Nån mer som är lika lat?

  • Svar på tråden Lat dejtare
  • Anonym (Haha)

    Om du tycker tjejerna ska ta första steget kommer du inte få några svar. Eftersom det går extremt många män på varje tjej. Och en kille som inte ens gör någon ansträngning alls till kontakt eller har lust att offra något hamnar knappast på listan liksom.

  • Anonym (E)

    Nej men jag har träffat på några sånna som du på nätet under mina år på dejtingsidor. Dessa dissas direkt. Skulle ALDRIG dejta en sån. Lycka till, då kommer behöva det (och det kommer inte hjälpa).

  • Anonym (Bee)

    Jag hade inte heller åkt 2 mil.

    Och skriver man inte själv behöver man ju inte heller lägga tid på att välja någon man gillar, bara att ta den första som skriver. Om någon skriver...
    Fast skriver ingen behöver man ju inte ens gå på dejt. Skönt om man är lat i och för sig... :)

  • Anonym (lazyboy)
    Anonym (Bee) skrev 2019-08-29 11:40:43 följande:

    Jag hade inte heller åkt 2 mil.

    Och skriver man inte själv behöver man ju inte heller lägga tid på att välja någon man gillar, bara att ta den första som skriver. Om någon skriver...
    Fast skriver ingen behöver man ju inte ens gå på dejt. Skönt om man är lat i och för sig... :)


    Ja, varför måste allt vara jobbigt och ansträngande? Ska inte nåt i livet vara kul och enkelt?
  • Knappast nu

    Hade en date med en som bodde 2 kvarter bort i veckan. Nu gick hon med på att ses på fiket nära mig annars hade jag skippat det.

  • Anonym (lazyboy)
    Knappast nu skrev 2019-08-29 12:28:41 följande:

    Hade en date med en som bodde 2 kvarter bort i veckan. Nu gick hon med på att ses på fiket nära mig annars hade jag skippat det.


    Så ska de va Skrattande
  • Anonym (lazyboy)

    Lat är bra att va
    Det bör man va varje da

  • Anonym (Jannne)
    Anonym (lazyboy) skrev 2021-03-31 22:00:20 följande:

    Lat är bra att va
    Det bör man va varje da


    håller mä
  • Anonym (Jannne)
    Anonym (Haha) skrev 2019-08-29 11:27:51 följande:

    Om du tycker tjejerna ska ta första steget kommer du inte få några svar. Eftersom det går extremt många män på varje tjej. Och en kille som inte ens gör någon ansträngning alls till kontakt eller har lust att offra något hamnar knappast på listan liksom.


    om man ä snyg behöver man inte anstränga sej
  • Anonym (Jannne)
    Anonym (E) skrev 2019-08-29 11:35:20 följande:

    Nej men jag har träffat på några sånna som du på nätet under mina år på dejtingsidor. Dessa dissas direkt. Skulle ALDRIG dejta en sån. Lycka till, då kommer behöva det (och det kommer inte hjälpa).


    va dom fula?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har blivit bekväm, helt klart. Två kvinnor har skrivit till mig senaste månaden. Båda bor 1 timme bort.
    Känns besvärligt och jobbigt.
    Jag ska väl vara glad att kvinnor ens vill skriva till mig. Men det är synd att dom inte bor närmare.

  • Anonym (10)

    Vad är problemet? Man lägger ut en bild och sen tigger tjejerna om att komma över på fika. De tar med sig både bullar och något att doppa i.

  • Anonym (Pragmatiker)

    Jag är inte lat men jag dejtar inte heller utanför min hemstad, av helt praktiska och pragmatiska skäl. Jag har ett litet barn nästan på heltid, jag har alltså inte så mycket tid för dejting. Jag har varken tid eller ekonomi för att åka regelbundet till närliggande städer. Jag kommer av flera skäl inte att flytta till någon annan stad och sannolikheten att hitta en kille som är villig att 1) bara åka till min stad hela tiden för att träffas och 2) ge upp sitt liv och flytta till min stad känns väldigt liten, och dessutom lär det inte vara så kul för honom heller. Har han dessutom släktingar/vänner som han vill att han/vi ska träffa regelbundet så kommer tid och ekonomi in i bilden igen, dvs inte särskilt praktiskt.

    Så, om jag vill ha goda chanser att träffa någon regelbundet på ett smidigt sätt där vi också kan ha bra förutsättningar inför framtiden så måste han bo på samma ort, möjligen i någon närliggande by max ett par mil bort.

  • Anonym (Pragmatiker)
    Anonym (lazyboy) skrev 2019-08-29 11:54:16 följande:
    Ja, varför måste allt vara jobbigt och ansträngande? Ska inte nåt i livet vara kul och enkelt?
    Det som är värt någonting behöver man anstränga sig för. Om du inte prioriterar att skaffa en relation behöver du inte lägga energi på det heller.
  • Anonym (A)
    Anonym (Bee) skrev 2019-08-29 11:40:43 följande:
    Jag hade inte heller åkt 2 mil.

    Och skriver man inte själv behöver man ju inte heller lägga tid på att välja någon man gillar, bara att ta den första som skriver. Om någon skriver...
    Fast skriver ingen behöver man ju inte ens gå på dejt. Skönt om man är lat i och för sig... :)
    Inte jag heller.
  • Anonym (Anna)

    Förstår dig, lever hela mitt liv i min stad, här kan jag cykla till allt. Här har jag mitt jobb, mina vänner, mina barn. Att åka till annan stad är för meckigt. Det är svårt att få till någon vardag då, om man inte bor ihop. 

Svar på tråden Lat dejtare