• Anonym (Jennie)

    Ju högre ålder, desto mer graviditetssymtom?

    Väntar nu mitt fjärde barn, en liten oplanerad men ack så välkommen sladdis. Jag var ung när mina tre första barn föddes, var trebarnsmamma vid 24 års ålder.

    Är nu 31, och är i v 5. Jag mår redan något så fruktansvärt dåligt och känner mig höggravid (ja kanske något överdrivet men ni fattar). Så här dåligt har jag aldrig mått under graviditet.... vad tror ni, har en stigande ålder något samband med mer symtom?

  • Svar på tråden Ju högre ålder, desto mer graviditetssymtom?
  • vardagsprat

    Så kände jag min tredje graviditet, mådde så sjukt dåligt och kände inte igen det alls. Visade sig vara tvillingar (för vilket chansen/risken för övrigt också ökar med åldern) ;)

  • Anonym (J)

    Jag är 30 och fick precis mitt tredje men hade flest och värst symptom med första som jag fick vid 21 så för mig stämmer det i alla fall inte. Mådde nog bäst nu under sista graviditeten faktiskt, trots att jag var mycket äldre än med de första två.

  • syntharen

    Ja jag har mått sämre för varje graviditet. Med första var jag 30-31, andra 37 och tredje 39 (nästan 40, hade BF dagen innan födelsedagen ). Med tredje barnet mådde jag illa HELA tiden ända fram till förlossningen... men vet inte om det har med ålder att göra eller om man bara är tröttare eftersom man har fler barn innan att ta hand om.

  • Anotherone

    För mig var det inte någon skillnad på att vara gravid vid 25 respektive vid 36. Väldigt lika graviditeter och inte särskilt mycket symptom någon av gångerna.

  • Anonym (Louise)

    Nä jag mådde nog sämst under första graviditeten, då var jag bara 21 år.

  • Anonym (City)

    Du är ju inte gammal.

    Jag fick två barn vid 37 och 39 år - mådde inte alls dåligt

  • Anonym (nä)

    Jag har två barn som jag fick vid 27 och 29 års ålder. Mådde helt ok då, mest foglossningar.


    Nu är jag gravid igen vid 40 års ålder. Mår inte sämre på nåt sätt, snarare bättre. Foglossningar nu med och illamående första veckorna men är ju inget ovanligt. I övrigt mår jag nog bättre nu.

  • Mrs Moneybags

    Nej, jag mådde bra när jag var gravid, 40 år gammal. 

    31 anser jag inte som "hög ålder", men allt är ju relativt. 

    Alla graviditeter är ju också olika. Jag hoppas du mår bättre framöver!

Svar på tråden Ju högre ålder, desto mer graviditetssymtom?