• Anonym (.....­.)
    Fri 30 Aug 2019 15:30
    537 visningar
    17 svar
    17
    537

    Abort eller behålla? Deadline imorgon!

    Känns som du tvekar alldeles för mycket för att abort skulle va en god ide..

    Har gjort en abort och har fått två fantastiska barn efter det, hade dock noll tvivel vid aborten och därför känns det ff som "rätt" beslut. Även om det var jobbigt.

    Du kommer med största sannolikhet aldrig ångra ditt barn om du på nåt plan är känslomässigt redo :)

    Har tyvärr läst om många som tvivlat och ångrat sig efter aborten med rejält dåligt psykiskt mående...

    Du måste vara säker, speciellt då du är rätt långt gången nu. Mina tankar.

  • Anonym (.....­.)
    Fri 30 Aug 2019 15:34
    #3

    Tillägg; föräldrars stöd är ovärdeligt!

    Jag har fått så mycket hjälp av mamma, pappa och svärmor med barnen, och det är ett sånt stort plus om du har omgivnings stöd!

  • Anonym (.....­.)
    Fri 30 Aug 2019 16:08
    #6

    Självklart är det en omställning men livet tar inte slut. Du har dessutom ett supportsystem i ryggen vilket ger mer frihet!

    Sen kommer så starka (oftast) känslor till ditt barn att det ändå inte blir så svåra livsval iaf :) barnet blir automatiskt prio och du har hjälp till att få va din egen ibland också.

    Det blir bra!

  • Anonym (.....­.)
    Sat 23 May 2020 20:21
    #16
    envitkanin skrev 2020-05-22 23:43:03 följande:

    Hej - vet inte om någon kommer se detta men ville bara säga att jag mår bättre än någonsin med min dotter på två månader bredvid mig. Förlossningen gick alldeles utmärkt och hon har förgyllt varje sekund av mitt liv sedan dess. Tusen tack till er alla ännu en gång och kram från oss två??


    Jag kommer ihåg denna tråd, va roligt! Det är så mycket glädje i ett barn som inte går att förstå innan <3 Vad bra att allt föll på plats!
Svar på tråden Abort eller behålla? Deadline imorgon!