• Sun 1 Sep 2019 12:21
    2011 visningar
    23 svar
    23
    2011

    När sexlivet dör ut

    För oss slutade också sexlivet helt när jag blev gravid och har inte kommit igång ännu och barnet är nu 7 år. Dock har det hela tiden varit han som inte velat. Han har aldrig fått tillbaka lusten efter det. Jag har heller aldrig fått ett svar på varför men antar att det är att han inte tänder på mig längre. Nu består vårt sexliv i att han ?ställer upp? nån gång i månaden och jag känner mig än mer oattraktiv efter i princip varje gång då man märker att han sällan är närvarande i stunden och helst vill ha det överstökat. Det knäcker självförtroendet fullständigt att leva så. Jag har inget direkt råd. Om du känner att du inte kan få tillbaka självkänslan med honom och känner att du kan lämna honom så gör det. För så länge han inte kan berätta vad som är fel så kommer dina tankar bra knäcka dig mer och mer. Fundera på om du älskar honom tillräckligt mycket för att han ska vara värd det.

  • Sun 1 Sep 2019 13:54
    #11

    Nä, jag vill inte lämna min man heller. Visst har tanken funnits emellanåt att jag inte orkar leva såhär men sen inser jag att jag älskar honom för mycket och han är en alldeles för stor del av mitt liv för att lämna.

    Han säger bara att han inte vet, inget är fel, han ska ändra på sig etc. sen ger han mig ett barmhärtigsknull samma kväll och därefter är allt som det brukar igen. Jag har slutat fråga för några år sen. Det leder ingenvart. Vi har haft den diskussionen så oändligt många gånger utan förändring. Det hade varit mycket lättare att hantera om jag fick en förklaring. Hellre få höra att han inte tänder på mig än att bara gå och undra och fundera.

    Jag hoppas verkligen att det vänder för er. Han skulle ju behöva övertydligt visa att han verkligen är attraherad av dig och älskar dig för att få dig att känna dig fin igen.

  • Sun 1 Sep 2019 14:07
    #13
    Giftskåneman skrev 2019-09-01 13:57:19 följande:

    40 års kris?


    En jäkligt lång 40-årskris i så fall som då varat i 7,5 år..
  • Sun 1 Sep 2019 15:25
    #16
    Anonym (Kemin) skrev 2019-09-01 15:02:58 följande:

    Har han kollat hormonerna?


    Japp, inget fel på dom. Inget annat fysiskt fel heller och inte deprimerad.
  • Sun 1 Sep 2019 16:15
    #18
    Anonym (Kemin) skrev 2019-09-01 15:43:02 följande:

    Kolla hans surfhistorik, finns det ingen porr där så skulle jag skicka han till läkarn en gång till för att kolla upp testosteron nivåerna, att helt tappa driften är onormalt hos oss män (såvitt jag vet) och för låga värden kan orsaka diabetes och förhöja risk för cancer utöver ta bort lust och erektion.


    Det finns sådan historik. Inte för att jag snokat utan för att jag satt nära när han skulle googla och då såg hans sökhistorik. Och jag vet att han runkar när han tror jag inte hör eller ser. Så sexlusten är inte borta, bara riktat mot annat än mig.

    Men nu är ju inte jag TS så jag vill inte ta över hennes tråd. Hon behöver råd och stöd. Jag ville bara visa att hon inte är ensam och att jag förstår att det är tungt. Förlåt TS.
  • Sun 1 Sep 2019 18:43
    #21
    Anonym (Kemin) skrev 2019-09-01 17:26:06 följande:

    Sant, men ni 2 kanske hade samma problem i grund.. hursomhelst så kom jag och tänka på en svacka jag hade med hustrun där min lust för henne försvann, och det var när hon började bli mer ?dominant? rent sexuellt, tog tid för oss att komma fram till vad bekymret var eftersom min lust var borta, så sex med henne var inget jag tänkte på.


    Okej.. Jag är egentligen undergiven men han är inte dominant så vi har haft det ganska jämnlikt skulle jag säga. Det var han nöjd med tills dess att jag var gravid. Men visst, jag kanske omedvetet har ändrat nåt.
    Giftskåneman skrev 2019-09-01 18:31:05 följande:

    50 års kris då?


    Håller 50-årskris på i 7,5 år då menar du? Känns som det snarare hade gett en tillfällig svacka på nåt år kanske.
Svar på tråden När sexlivet dör ut