• Sun 1 Sep 2019 10:19
    101 visningar
    2 svar
    2
    101

    Ägglossning i tid mens sen

    Idag är min mens 6 dagar sen så jag tog ett graviditetstest nu på morgonen men det visade tyvärr negativt... Det som dock gör mig förvirrad är att jag misstänker att jag känner när ägglossningen kommer, bröstvårtorna blir otroligt ömma den tiden i månaden. Ömmandet fortsätter sedan i ca tio dagar och försvinner samma dag som mensen dyker upp. Då min mens var väldigt oregelbunden innan jag började med p-piller har jag nästan börjat gå mer efter detta då jag beräknar när mensen ska komma. Verkar dock vara regelbunden nu förutom den här månaden...

    Kan ägglossningen verkligen komma i tid och mensen sent? "Arbetar" inte de tillsammans? Kanske är detta jätte vanligt och bara något jag inte har stött på tidigare...

  • Svar på tråden Ägglossning i tid mens sen
  • Sun 1 Sep 2019 10:40
    #1

    ja, om ägglossningen kommer så kommer mensen x antal dagar senare beroende på ens lutealfas. Förmodligen har du haft senare ägglossning denna månaden :)

  • Sun 1 Sep 2019 11:02
    #2
    Bellaa123 skrev 2019-09-01 10:40:33 följande:

    ja, om ägglossningen kommer så kommer mensen x antal dagar senare beroende på ens lutealfas. Förmodligen har du haft senare ägglossning denna månaden :)


    Jag har aldrig tagit ett ägglossningstest så det är mycket möjligt att det är så... Men det kändes i kroppen som om ägglossningen kom i tid...
Svar på tråden Ägglossning i tid mens sen