• Anonym (E)
    Sun 1 Sep 2019 13:46
    444 visningar
    4 svar
    4
    444

    Hjälp! Plötslig blödning som kommer och går

    Jag har kopparspiral sedan 3 år tillbaka och aldrig haft problem med mensen. Nu har jag plötsligt fått konstiga blödningar som kommer och går i drygt 2 veckor.

    Det började som en brunaktig flytning när jag egentligen skulle haft mens och samtidigt haft konstant lite mensvärk. Nu börjar jag få mer och mer ont och det började blöda kraftigt inatt, vaknade av detta pga smärta. Men nu under dagen har det plötsligt upphört. Jag fattar ingenting! Vad kan detta vara? Hjälp

  • Svar på tråden Hjälp! Plötslig blödning som kommer och går
  • Sun 1 Sep 2019 15:05
    #1

    Jag hade liknande problem under en sommar för några år sedan, mensliknande blödningar som kom och gick under tre månader. Sökte gyn och det visade sig att jag hade lite förhöjt prolaktin!

  • Anonym (A)
    Sun 1 Sep 2019 20:29
    #2

    Kolla upp det.

  • Anonym (E) Trådstartaren
    Sun 1 Sep 2019 22:53
    #3
    HeidiHR skrev 2019-09-01 15:05:37 följande:

    Jag hade liknande problem under en sommar för några år sedan, mensliknande blödningar som kom och gick under tre månader. Sökte gyn och det visade sig att jag hade lite förhöjt prolaktin!


    Vad hände sen då?
  • Sun 1 Sep 2019 23:06
    #4
    Anonym (E) skrev 2019-09-01 22:53:49 följande:

    Vad hände sen då?


    Jag åt pravidel i en knapp månad och värdena gick ner, gyn bedömde att ingen mer åtgärd behövdes, slutade med tabletterna, blödningarna upphörde. Blev gravid nåt år senare och då kollade mvc upp det och allt såg ff ok ut.
Svar på tråden Hjälp! Plötslig blödning som kommer och går