• Anonym (Anony­m)
    Mon 2 Sep 2019 14:25
    1424 visningar
    89 svar
    89
    1424

    Åldersskillnad?

    Hej!

    Jag har träffat en man som är 18 år äldre än mig. Han är 46 och jag 28. Han har tre barn sedan tidigare varav den äldsta ?bara? är 6 år yngre än mig. Vi är väldigt kära men också väldigt oroliga för vad omgivningen ska tycka om detta. Jag har själv inga barn men vill väldigt gärna ha. Är han för gammal att skaffa barn tillsammans med om 2-3 år? Vad behöver man tänka på i en sån här situation? Ålder är inte allt men det är definitivt något jag tänker på emellanåt.. men då mest hur andra människor skulle reagera då 18 år är ganska mycket. Tex hur våra föräldrar skulle reagera. Hans barn. Alla vänner..

    Tacksam för alla typer av inputs och tankegångar, inte bara att det inte skulle vara okej..

  • Svar på tråden Åldersskillnad?
  • Anonym (K)
    Sat 14 Sep 2019 23:17
    #71
    Anonym (drakkaffe) skrev 2019-09-14 22:59:36 följande:

    Ja, plus allt annat som skrevs i mina trådar. Så visst har jag erfarenhet av hur folk ser på åldersskillnader.


    Men det som skrivs på FL räknas inte till erfarenheter. Det var nog inte just ålderskillnaden som var problemet i ditt fall.
  • Knappa­st nu
    Sat 14 Sep 2019 23:20
    #72

    Ärligt talat, den enda kvinnan du ska lyssna på är den du ska bli ihop med. Varför bry dig ett skit vad ett gäng tanter här tycker?

  • Anonym (Bättr­e)
    Sat 14 Sep 2019 23:26
    #73
    Knappast nu skrev 2019-09-14 23:20:30 följande:

    Ärligt talat, den enda kvinnan du ska lyssna på är den du ska bli ihop med. Varför bry dig ett skit vad ett gäng tanter här tycker?


    Vad ni gamla gubbar tycker då, är det viktigt? Skriv då din åsikt nu i ämnet.
  • Anonym (norrl­änning­)
    Sun 15 Sep 2019 00:28
    #74

    Dom enda som det spelar roll för är dom som är kära i varandra. Visst vore jag farsa och min dotter hittade någon i min ålder skulle det nog kännas konstigt i början men älskar hon personen och han är en schysst kille så vänjer man sig. Min erfarenhet av par med åldersskillnad är att det efter ett tag inte märks.

  • Anonym (norrl­änning­)
    Sun 15 Sep 2019 00:28
    #75

    Dom enda som det spelar roll för är dom som är kära i varandra. Visst vore jag farsa och min dotter hittade någon i min ålder skulle det nog kännas konstigt i början men älskar hon personen och han är en schysst kille så vänjer man sig. Min erfarenhet av par med åldersskillnad är att det efter ett tag inte märks.

  • Anonym
    Sun 15 Sep 2019 00:31
    #76
    Anonym (norrlänning) skrev 2019-09-15 00:28:57 följande:

    Dom enda som det spelar roll för är dom som är kära i varandra. Visst vore jag farsa och min dotter hittade någon i min ålder skulle det nog kännas konstigt i början men älskar hon personen och han är en schysst kille så vänjer man sig. Min erfarenhet av par med åldersskillnad är att det efter ett tag inte märks.


    Min erfarenhet är att det märks mer och mer ju äldre man blir.
  • Anonym (norrl­änning­)
    Sun 15 Sep 2019 00:41
    #77
    Anonym skrev 2019-09-15 00:31:03 följande:
    Min erfarenhet är att det märks mer och mer ju äldre man blir.
    Beror helt på personerna. Finns dom som kan vara jävligt ungdomliga medans en del unga kan vara mogna. Det kan göra att dom möts i mitten. Vet tex ett par med en äldre kvinna och yngre man men dom flesta tror att dom är i samma ålder. Sen återigen skitsamma om det märks älskar dom varandra då har inte vi eller några andra med det att göra.
  • Anonym
    Sun 15 Sep 2019 00:43
    #78
    Anonym (norrlänning) skrev 2019-09-15 00:41:00 följande:
    Beror helt på personerna. Finns dom som kan vara jävligt ungdomliga medans en del unga kan vara mogna. Det kan göra att dom möts i mitten. Vet tex ett par med en äldre kvinna och yngre man men dom flesta tror att dom är i samma ålder. Sen återigen skitsamma om det märks älskar dom varandra då har inte vi eller några andra med det att göra.
    Du "vet ett par"?
    Jag var ena halva av ett par!

    Det sista har du dock rätt i.
  • Anonym (norrl­änning­)
    Sun 15 Sep 2019 02:07
    #79
    Anonym skrev 2019-09-15 00:43:52 följande:
    Du "vet ett par"?
    Jag var ena halva av ett par!

    Det sista har du dock rätt i.
    Vet och vet det är rätt nära släkt så jag har bra insyn i det förhållandet. Själv är jag dålig på att se vilken ålder folk är i så jag tar ofta fel på ålder. Beror mycket på hur personen är det finns dom som verkar yngre än vad dom är på grund av att dom är ungdomliga medans det finns dom i 20 års åldern som känns som 50. Men som sagt var det viktiga är vad folk själv känner. Blir man kär trots åldersskillnad då är det viktiga att man är lycklig. 
  • Anonym (drakk­affe)
    Sun 15 Sep 2019 08:14
    #80
    Anonym (K) skrev 2019-09-14 23:17:02 följande:
    Men det som skrivs på FL räknas inte till erfarenheter. Det var nog inte just ålderskillnaden som var problemet i ditt fall.
    TS vill veta vad andra tycker om åldersskillnader. Jag delade med mig hur det var för mig, vad andra tyckte. Vad ska man kalla det för annars, om inte erfarenheter?
  • Anonym (drakk­affe)
    Sun 15 Sep 2019 08:18
    #81
    Anonym (norrlänning) skrev 2019-09-15 02:07:27 följande:
    Vet och vet det är rätt nära släkt så jag har bra insyn i det förhållandet. Själv är jag dålig på att se vilken ålder folk är i så jag tar ofta fel på ålder. Beror mycket på hur personen är det finns dom som verkar yngre än vad dom är på grund av att dom är ungdomliga medans det finns dom i 20 års åldern som känns som 50. Men som sagt var det viktiga är vad folk själv känner. Blir man kär trots åldersskillnad då är det viktiga att man är lycklig. 
    Så tycker jag också. Och jag blev kär i en 20 år yngre tjej. Det var en underbar känsla, tyvärr var det inte besvarat.
    Åldersskillnader är verkligen en av de sakerna som fascinerar och sticker i folks ögon. De sistnämnda öppnar mer än gärna käften också, det får man räkna med Solig
  • Knappa­st nu
    Sun 15 Sep 2019 08:33
    #82

    Hur ofta säger en man: Nä det är för stor skillnad. Aldrig oavsett vilka kön & åldrar det rör sig om.

  • Anonym (drakk­affe)
    Sun 15 Sep 2019 11:27
    #83

    Jag har erfarenhet av

    - hur det är att bli kär i en 20 år yngre tjej
    - vad olika folk tycker om det
    - att vissa gör skillnad på folk. Min egen syster är främsta exemplet. Hon var attraherad, intresserad av, och ihop med en 20 år äldre man. Att en 20 år yngre tjej skulle kunna vara attraherad, intresserad av, och bli ihop med mig var otänkbart.

  • Anonym (X)
    Sun 15 Sep 2019 11:29
    #84
    Anonym (drakkaffe) skrev 2019-09-15 11:27:17 följande:

    Jag har erfarenhet av

    - hur det är att bli kär i en 20 år yngre tjej
    - vad olika folk tycker om det
    - att vissa gör skillnad på folk. Min egen syster är främsta exemplet. Hon var attraherad, intresserad av, och ihop med en 20 år äldre man. Att en 20 år yngre tjej skulle kunna vara attraherad, intresserad av, och bli ihop med mig var otänkbart.


    Men hon hade ju rätt, eller hur?
  • Anonym (drakk­affe)
    Sun 15 Sep 2019 11:29
    #85
    Anonym (drakkaffe) skrev 2019-09-15 11:27:17 följande:

    Jag har erfarenhet av

    - hur det är att bli kär i en 20 år yngre tjej
    - vad olika folk tycker om det
    - att vissa gör skillnad på folk. Min egen syster är främsta exemplet. Hon var attraherad, intresserad av, och ihop med en 20 år äldre man. Att en 20 år yngre tjej skulle kunna vara attraherad, intresserad av, och bli ihop med mig var otänkbart.


    Jag följde mitt hjärta, och känner fortfarande att jag gjorde rätt med den yngre tjejen. Jag försökte, fick nej, och respekterade det. 
    Jag skulle göra samma igen. Träffar man nån det känns rätt med, så måste man försöka. Och skita i vad folk runt en tycker. Känns det rätt för dig, TS, kör.
  • Anonym (X)
    Sun 15 Sep 2019 11:30
    #86
    Anonym (drakkaffe) skrev 2019-09-15 11:29:51 följande:
    Jag följde mitt hjärta, och känner fortfarande att jag gjorde rätt med den yngre tjejen. Jag försökte, fick nej, och respekterade det. 
    Jag skulle göra samma igen. Träffar man nån det känns rätt med, så måste man försöka. Och skita i vad folk runt en tycker. Känns det rätt för dig, TS, kör.
    Respekterade du det verkligen? Du ältar ju fortfarande.
  • Anonym (drakk­affe)
    Sun 15 Sep 2019 11:33
    #87
    Anonym (X) skrev 2019-09-15 11:29:42 följande:
    Men hon hade ju rätt, eller hur?
    Ja, men det kunde inte hon veta. Hon har aldrig ens träffat tjejen.
    Det var förmätet av henne att säga så. Men hon har en stor käft och slänger ur sig saker som inte är så genomtänkta. Jag har fått nog, så vi umgås inte längre. Hon dömer andra och gör aldrig själv nåt fel. Kritiserar andra men klarar själv inte att få kritik. Det är tråkigt att det blir såhär med en familjemedlem man växt upp med, vi har delat så mycket.
  • Anonym (drakk­affe)
    Sun 15 Sep 2019 11:35
    #88
    Anonym (X) skrev 2019-09-15 11:30:32 följande:
    Respekterade du det verkligen? Du ältar ju fortfarande.
    Jag tycker att jag respekterade hennes nej. Jag fortsatte inte tjata och var som vanligt när vi sågs igen, så att det inte skulle bli jobbigare än nödvändigt mellan oss. Eller hur menar du?
  • Anonym (H)
    Sun 15 Sep 2019 14:16
    #89
    Anonym (drakkaffe) skrev 2019-09-14 22:50:37 följande:
    Såhär skriver TS:

    "Ålder är inte allt men det är definitivt något jag tänker på emellanåt.. men då mest hur andra människor skulle reagera då 18 år är ganska mycket. Tex hur våra föräldrar skulle reagera. Hans barn. Alla vänner..

    Tacksam för alla typer av inputs och tankegångar, inte bara att det inte skulle vara okej."

    Eftersom jag har erfarenhet av hur andra människor reagerar på åldersskillnad, och TS vill ha alla typer av inputs och tankegångar, så kändes det som att mina upplevelser är relevanta i sammanhanget.
    Men snälla, de reagerade och sa till dig att hon inte var intresserad. Det är INTE samma sak. Om ni båda hade varit kära och tillsammans, DÅ hade det varit relavant.
Svar på tråden Åldersskillnad?