• Mon 2 Sep 2019 14:50
    334 visningar
    4 svar
    4
    334

    Kaos i huset och i morgon får vi besök

    Hmmm... bor på en gård tillsammans med min man och våran son som är 21 månader gammal. Är gravid i v 24. Har varit väldigt trött denna graviditet och huset är en enda röra... (fortfarande trött)... i morgon får vi besök av mina föräldrar och några vänner till dem och de ska sova över osv...

    Huvudet fungerar verkligen inte som det ska just nu... allt känns liksom jobbigt.. men samtidigt vill jag lyckas få det hyfsat städat tills de kommer i morgon... men kan inte förmå mig att börja någonstans...

    Köket är inte så farligt men visst det tar säkert en halvtimme där... badrummet är egentligen inte heller så farligt behöver mest städas till liksom... i hallen ligger det tvätt... både smutstvätt och ren tvätt... i vardagsrummet ligger det leksaker överallt så man kan knappt ta sig fram... (lite överdrivet kanske men inte långt ifrån) dessutom lite lakan, handdukar m.m. gästrummet har vi sovit i ett tag då jag har lite svårt för att gå i trappan pga foglossning så det måste städas ur helt så att de kan sova där... vårt sovrum behöver städas igenom... ligger en massa där inne som inte ska vara där... jag hör ju själv att det egentligen inte är sååå mycket som behöver göras men det tar emot något fruktansvärt! Någon smart människa som har tips på hur jag ska lägga upp detta så att det i alla fall blir gjort... och gärna tips på hur jag motiverar mig att ta mig igenom det :) Tacksam för ALLA tips!!!!!

  • Svar på tråden Kaos i huset och i morgon får vi besök
  • Mon 2 Sep 2019 19:39
    #2

    Tack för dina tips... ! :) har kommit igång som tur är! Tar till mig av dina tips! :)

    Dock kan jag inte engagera min man... han är bonde och håller på med skörd osv så han har ingen möjlighet att vara hemma något... men det ska nog gå ändå :)

Svar på tråden Kaos i huset och i morgon får vi besök