• Nass

    Får jag vara med på examenshögtiden?

    Jag studerar till ämneslärare på Malmö Universitet.. nästa år är det beräknat för mig att ta examen. Men den senaste VFUn jag hade blev jag väldigt sjuk i influensa och kunde inte fullgöra hela praktiken. Vilket betyder att jag kommer få göra om denna VFU kursen efter utbildningen. Jag förstår att jag kommer få vänta ett tag med att få min examen, men innebär detta att jag inte kommer få vara med på examenshögtiden/ceremonin med min klass? Någon som vet?

  • Svar på tråden Får jag vara med på examenshögtiden?
  • Långbenopluto

    Du får vara där för att fira dina kamrater, men i själva ceremonin ska du givetvis inte vara delaktig i, du är ju inte klar för examen.

  • BurningDiamond

    Det skulle ju vara väldigt märkligt att någon som inte tar examen skulle delta i en "examens-cermoni".
    Men det finns säkert regler som säger det inte spelar roll om du faktiskt tar examen eller inte, för du ska inte behöva känna dig utanför.

  • Anonym (Vill du?)

    Vill du ens? Isåfall varför vill du det? Du tar ju som sagt inte examen.

    Den jag skrev uppsats med och jag var inte ens helt bekväma med att vara med på examensceremonin eftersom vi faktiskt inte var godkända när datumet var då vår examinator inte hade haft tid att gå igenom slutprodukten på grund av sjukdom. Vi var 99% säkra på att vi skulle bli godkända men man vet aldrig. Ceremonin var på fredagen, på söndagen kom mail om att vi var godkända.

    Till och med det kändes som sagt konstigt, du vet ju att du inte kommer ta examen. Hade definitivt inte varit med, det skulle kännas jättekonstigt och nästan en skymf mot de som faktiskt tar examen.

Svar på tråden Får jag vara med på examenshögtiden?